Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krl

JEREZ Testy

Polecane posty

krl    0

Ostatnie testy przed obowiązkowa przerwą regulaminową rozpoczęły się wczoraj na torze Jerez. Testy potrwają do środy w czasie tych trzech dni testować będą praktycznie wszystkie zespoły z czołówki serii WSBK i WSSP.

Pierwszy dzień testów to pokaz jazdy Toma Syksa ( Kawasaki) – który został już ogłoszony kosmitą wyprzedzając drugiego zawodnika w czasie pierwszego dnia M.Fabrizio (Aprilia) o prawie 1 sek.

Tom Sykes uzyskał czas 1.41.3 i z tym czasem uplasowałby się w czasie kwalifikacji do rundy MotoGP w Jerez na 8 miejscu wyprzedzając motocykle prototypowe.

Mimo wszystko to nie Sykes był największą niespodzianką testów, takową role odegrał Sylvain Guintoli który mimo iż nie ma jeszcze oficjalnego kontraktu lub nie został on jeszcze ogłoszony pojawił się na fabrycznej Aprili RSV4 uzyskując piąty czas dnia.

Poniedziałek był także dniem testów zawodników Hondy zarówno L.Haslam i J.Rea testowali wiele nowych podzespołów. R. Ten Kate szef zespołu twierdzi że jeszcze nie uzyskano odpowiedzi dotyczącej elementów podwozia które zostaną ostatecznie wybrane do przyszłorocznej rywalizacji.

Dziś do zawodników Aprili, Kawasaki i Hondy dołączą zawodnicy BMW a jutro dołączy zespół Ducati.

 

1. Sykes (Kawasaki) 1'41"3

2. Fabrizio (Aprilia) 1'42"170

3. Laverty (Aprilia) 1'42"226

4. Baz (Kwasaki) 1'42"3

5. Guintoli (Aprilia) 1'42"838

6. Haslam (Honda) 1'42"954

7. Rea (Honda) 1'43"223

8. Hofmann (Aprilia) 1'43"737

post-968-1366038922,9702_thumb.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wrażenie, że Kawasaki nie nadąży z wytrzymałością swoich maszyn za talentem Sykesa, co było już dosyć wyraźnie widać w zeszłym sezonie :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Największym problemem może okazać się przepis ograniczający ilość jednostek napędowych choć ma on obowiązywać dopiero od kolejnego sezonu to wszyscy spodziewają się że zespołu już w tym sezonie zaczną przygotowania do tego punktu regulaminu. Biorąc pod uwagę raport komisji FIM dotyczący ilości zużytych jednostek w sezonie 2012 prze zespołu można dostać zawrotu głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Są gdzieś dane odnośnie ilości zużytych silników przez poszczególne zespoły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Są gdzieś dane odnośnie ilości zużytych silników przez poszczególne zespoły?

 

 

 

Bardzo ogólne tak.

 

BMW ponad 30 jednostek w sezonie ( wlicza się w to także testy przed sezonowe)

Aprilia, Kawasaki, Ducati miedzy 20 a 30 jednostek

Pozostałe poniżej 20 stu.

 

Zapewne da się odnaleźć to w komunikatach ogłaszanych przez komisję FIM.

Dane te doprowadziły do zmian w regulaminie i od sezonu 2014 w klasie SBK w sezonie ilość jednostek napędowych zostanie radykalnie ograniczona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Czy testy są gdzieś transmitowane ?

 

 

Testy SBK nie, MotoGP tak choć nie wszystkie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czy testy są gdzieś transmitowane ?

 

 

Testy SBK nie, MotoGP tak choć nie wszystkie.

 

a gdzie MotoGp w TV ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Dzisiejszy dzień przyniósł postępy i poprawę czasów, niestety zespół BMW dziś mimo obecności na torze nie zaprezentował nam swojej kondycji.

Jutro na tor wyjadą zawodnicy Alstare Ducati.

 

Aktualnie czasy wyglądają następująco:

 

1.Sykes (Kawasaki) 1'41"0 -

2.Guintoli (Aprilia) 1'41"283 -

3.Laverty (Aprilia) 1'41"762 -

4.Baz (Kawasaki) 1'42"0 -

5.Haslam (Honda) 1'42"039 -

6.Rea (Honda) 1'42"108 -

7.Fabrizio (Aprilia) 1'42"114 -

8.Hofmann (Aprilia) 1'43"028

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzisiejszy dzień przyniósł postępy i poprawę czasów, niestety zespół BMW dziś mimo obecności na torze nie zaprezentował nam swojej kondycji.

Jutro na tor wyjadą zawodnicy Alstare Ducati.

 

Aktualnie czasy wyglądają następująco:

 

1.Sykes (Kawasaki) 1'41"0 -

2.Guintoli (Aprilia) 1'41"283 -

3.Laverty (Aprilia) 1'41"762 -

4.Baz (Kawasaki) 1'42"0 -

5.Haslam (Honda) 1'42"039 -

6.Rea (Honda) 1'42"108 -

7.Fabrizio (Aprilia) 1'42"114 -

8.Hofmann (Aprilia) 1'43"028

 

Co Hofmann robi na testach? Powraca do ścigania? :ugeek:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

[quote="oskar

Co Hofmann robi na testach? Powraca do ścigania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia czas Dovi????

To jest pierwszy dzien testów ducat, tak? Ile maja dni?

Ja mam wrażenie, ze odstajemy, ale chyba tak ma byc, co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Zastanawia czas Dovi????

To jest pierwszy dzien testów ducat, tak? Ile maja dni?

Ja mam wrażenie, ze odstajemy, ale chyba tak ma byc, co?

 

 

Testy moga zgodnie z regulaminem trwać do 30/11.

Zdecydowanie najdziwniejsze jest to że motocykle SBK uzyskują czasy lepsze od prototypów? i czy tak ma być to trudno powiedzieć zapewne w normalnych warunkach byłoby to dziwne. Jednak nie wiem co zawodnicy MotoGP testują więc mimo wszystko byłbym spokojny.

 

Co do SBK mam nadzieję że różnica między Ducati a resztą stawki na koniec testów nie będzie większa niż 1 sek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Davi zrobił dzisiaj tylko dwa kółka więc ten czas nie jest miarodajny. reszte dnia spedzil w kolnierzu ortopedycznym - za tydzien wyjmuja mu plytke z obojczyka. ale zapowiedzial ze jutro wiecej pojezdzi.

Nicky testował ustawienia zawieszenia i wahacz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sykes nie ma najlepszego czasu. jeszcze nie dawno, nawet wczoraj zamiatał towarzysto!

czyli fakt, moze sie jeszcze wiele zmienić. Ciekawe jakby Checa pojechal na 11-ce. Jedno jest pewne 1199 nie jest kontynuacją starych hardkorowych naszych kochanych modeli..........

Słyszeliście jak tam mały 93 na Sepang...????? Zamita......, my go rozjedziemy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Sykes nie ma najlepszego czasu. jeszcze nie dawno, nawet wczoraj zamiatał towarzysto!

czyli fakt, moze sie jeszcze wiele zmienić. Ciekawe jakby Checa pojechal na 11-ce. Jedno jest pewne 1199 nie jest kontynuacją starych hardkorowych naszych kochanych modeli..........

Słyszeliście jak tam mały 93 na Sepang...????? Zamita......, my go rozjedziemy!

 

 

MM w Sepang pojechał całkiem, całkiem choć do wyniku Lorenzo z tego roku zabrakło mu 1,5 sek ale nalęży pamietac żę MM nie ma jeszcze doświadczenia z Motocyklem MotoGP więc należy uznac to za dobry prognostyk.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Dziś kolejny dzień testów w Jerez.

 

MotoGP: 1.Hayden (Usa-Ducati) 1'40”090 (61); 2. Iannone (Ita-Ducati) 1'40”989 (72); 3. Pirro (Ita-Ducati) 1'41”265 (66); 4. Aoyama (Gia-BQR) 1'41”975 (57); 5. Barbera (Spa-BQR) 1'42”507.

SBK: 1.Melandri (Ita-Bmw) 1'40”816 (50); 2.Checa (Spa-Ducati) 1'41”840 (58); 3. Davies (Gb-Bmw) 1'42”716 (70); 4. Badovini (Ita-Ducati) 1'44”529 (64).

STK: 1. Neukirchner (Ger-Ducati) 1'44”426 (56); 2. Canepa (Ita-Ducati) 1'45”256 (28); 3. La Marra (Ita-Ducati) 1'45”526 (57).

 

Niestety, po dzisiejszym dniu i czasach jakie zostały osiągnięte głównie przez N. Haydena i A. Iannone mam bardzo złe odczucia i uważam, że nie jest to dobry prognostyk. Ciabatti stwierdził, że na początek Ducati postara się popracować nad motocyklem wykorzystując już posiadane części których w ciągu ostatnich dwóch lat zebrało się bardzo dużo i stanowią wielki potencjał. Analizując wnikliwie czasy absolutnie nie widać tego potencjału, wypowiedzi zawodników i znawców tematu jasno wskazują, że sytuacja Ducati na torze w Jerez jest zaskakująca nawet dla osób zajmujących się tematem sportów motorowych od lat. A wielki potencjał w częściach sprowadza się do dreptania w miejscu.

 

Śledząc wyniki testów trzeba jasno powiedzieć że taka sytuacja w której motocykle produkcyjne i prototypowe poruszają się w tych samych warunkach z identycznymi czasami - nigdy dotąd nie miała miejsca. Oznacza to, że należy obrać nową drogę a to niestety wymaga sporo czasu, sporo pieniędzy i może okazać się, że wybrana droga i tak nie jest dobra.

 

W Przypadku Panigale także nie można być nastawionym nadzwyczaj pozytywnie, Carlosa od czołówki dzieli prawie 2 sek na torze to jest przepaść. Tu jednak trzeba jasno stwierdzić, że mamy do czynienia z konstrukcją zupełnie nową więc czas powinien działać zdecydowanie na jej korzyść tak dokładnie jak było to z konstrukcją BMW, Kawasaki czy Aprili które były coraz lepsze z wyścigu na wyścig.

 

Panowie, brać się do roboty bo nie chciałbym w przyszłym sezonie płakać siedząc na torze w koszulce z jedynym słusznym logo DUCATI.

post-968-1366038924,0339_thumb.jpg

post-968-1366038924,0789_thumb.jpg

post-968-1366038924,1415_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hm...zagladając do wątku z premedytacja nie czytałem twoich wniosków, a zobaczyłem czasy z treniongów i porównałem.

Checa poprawia się o prawie dwie i do najlepszych traci juz tylko 2s nie 4. Ja widzę duzy progres. czy bedzie potrafil przeskoczyć jeszcze o 2,5s przynajmniej..................chciałbym. Krl, a jaki najlepszy czas jest na starszym modelu Ducati na tym torze?

Iannone jeżdzi blisko Nicka, ale to jest daleko bardzo od pozostałych. Choc jest progres.

Myslę, że teraz Panowie zobacza jaki burdel Bruges i Vale wprowadzili w Ducati. Już to widzę naprodukowane części bez ładu i składu. Zadnej myśli tylko zachcianki. Znowu potwierdza sie słowa najlepszego kierowcy wszechczasów Stonera. Znowu potwierdzi sie, że otoczka perfectoduo Vale i Jaff to tylko przechwałki............rozwiazywane problemy w 80 s, smiech na torze.

No i

Neukirchner, który swoja jazda naśmiewa sie z La i Ca. O co chodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Franz, zauważyłeś że moje wnioski są dość (stanowcze, radykalne) i tu się zgodzę. Wynikają one z zaniepokojenia choć faktycznie należałoby zauważyć, że Ducati robi postępy. Tylko nie wiem czy robiąc postępy w tym tempie dogonią rywali a ci jak wiadomo także pracują i poprawiają swoje motocykle.

Odkładając na chwilę porównanie do czołówki SBK ( te naprawdę zaczynają zbliżać się do MotoGP w strasznym tempie) i patrząc na początek sezonu 2012 i rundę w Jerez to Nicky poprawił się podczas testów i to znacznie w gorszych warunkach mam na myśli temperaturę, poprawił się o 1,5 sek (czas w wyścigu). a więc jest znaczny progres. Tylko mnie niepokoi fakt, że to jest nadal bardzo, bardzo daleko od panów Lorenzo, Pedrosy itd. Tu dodam, iż czas jaki wykręcił Nicky na testach jest o 0,5 sek. lepszy od czasu jaki wykręcił w kwalifikacjach do wyścigu w Jerez. Nie wspominając już, że w czasie kwalifikacji Vale wykręcił 1,42,9. Oznacza to że Carlos na Panigale jest szybszy o ponad sekundę!!!

Zresztą spędziłem ostatnio kilka godzin na wnikliwym studiowaniu czasów i wyników Vale na Ducati i wyliczyłem że w każdych warunkach i na każdym torze był gorszy od swoich personalnych rekordów średnio o ponad 2 sek.!!!! – faktycznie Ducat i Vale to słaby zestaw. Winy nie rozstrzygam bo to już zupełnie inna sprawa.

Porównanie do poprzednich lat jest o tyle trudne, że mieliśmy do czynienia z inną pojemnością, innymi oponami itd. ale jakby chcieć bezpośrednio porównać to Casey Stoner na Ducati najlepszy czas jaki uzyskał w Jerez to 1,38,2 a biorąc pod uwagę czas w wyścigu Stonera na Desmosedici to 1,39,8 Tu po raz kolejny można dywagować czy w tym czasie Ducat był lepszy czy Stoner genialny.

Wracając do SBK, dodam nie co więcej optymizmu mamy w końcu do czynienia z kompletnie nowy motocyklem więc strata może na tym etapie nie być aż tak istotna. Jednak z drugiej strony prawie 2 sek. to naprawdę sporo. Ale jestem dobrej myśli.

Sam Carlos Checa, wypowiedział się dziś, że pod względem prowadzenia jest zaskoczony nowym motocyklem – jest więcej niż dobrze i jedyna rzecz która według niego wymaga dopracowania to jednostka napędowa której jak to określił brak mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tez czytałem wypowiedzi Checy, ze sporo dobrego się wydarzyło choc warunki były słabe, pomimo! duzo informacji dla mechaników.

za mało mocy.....dobre NIE!?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
Ja tez czytałem wypowiedzi Checy, ze sporo dobrego się wydarzyło choc warunki były słabe, pomimo! duzo informacji dla mechaników.

za mało mocy.....dobre NIE!?

 

 

No właśnie jak to jest, na naszym forum panuje tendencja mocy mniej więcej techniki a Checa cały czas swoje, że jemu mało i mało.

Zadzwonię jutro do Carlosa i zaproszę go na forum ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja tez czytałem wypowiedzi Checy, ze sporo dobrego się wydarzyło choc warunki były słabe, pomimo! duzo informacji dla mechaników.

za mało mocy.....dobre NIE!?

 

 

No właśnie jak to jest, na naszym forum panuje tendencja mocy mniej więcej techniki a Checa cały czas swoje, że jemu mało i mało.

Zadzwonię jutro do Carlosa i zaproszę go na forum ;)

Może on juz zajecia z techniki ma zaliczone, choc jest tu dwóch gosci co by mu powiedzieli ile naprawde jest wart i kto tak naprawde potrafi. Nie zapraszaj go Krl, po jedenej wizycie i kilku komentarzach juz by sie nie pozbierał........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.