Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Groszek

Koce grzewcze - jak używać?

Polecane posty

Witajcie,

Wiele się mówi o używaniu koców, ich znaczeniu i potrzebie. Ale ciekaw jestem po co one tak naprawdę są? Po czym poznać dobre koce, czym się one różnią między sobą no i przede wszystkim - jak prawidłowo ich używać? I czego nie należy z nimi robić?

Ciekaw jestem wypowiedzi doświadczonych kolegów torowców.

Pzdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie trzeba pisac po co one sa...............zartujesz sobie teraz :roll:

Nie chce mi sie pisac o cyklach grzewczych, o mozliwosci zaoszczedzenia opon/mniejszego ich zuzycia czy lepszego wykorzystania czasu na torze nie wspominajac o wyscigach. Wszystko to jest w necie.

 

Co do reszty:

- nie kupowac uzywanych chyba, ze od znajomego, ktory naprawde malo je uzywal. Okres zycia kocy to 2, max. 3 lata przy pelnej eksploatacji. A nie wszystkie firmy je naprawiaja,

- nie kupowc tanich jezeli chcesz spedzic wiele czasu na torze,

- zwrocic uwage by byly szerokie, tzn. im bardziej zachodza na felge i bardziej zaslaniaja cale kolo tym lepiej, bo nie tylko chodzi o grzanie opony ale i felgi,

- tesma/gumka na brzegach jest lepsza i bardziej praktyczna niz sznurki,

- lepsze sa z regulacja temperatury ale drogie. Zwykle powinny grzac do 90C. Tanie koce nie dogrzewaja i przewaznie nawet w spec. maja podane, ze grzeja do 80C,

- jezeli ktos ma waskie koce, a pogoda jest wietrzna/zimno to warto uzywac zewnetrzne skarpety by pomoc w dogrzaniu,

- przy kupnie zwrocic uwage na jaki rozmiar jest zrobiony tylni koc (160-180 nie bedzie pasowal na opone 190-200),

- nie zapominac o wylaczaniu przed wyjazdem na sesje!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

W zasadzie xxtreme napisał wszystko co potrzebne ja dodam jeszcze:

- Koce musza posiadać termostat -wiele tanich kocy nie posiada go co prowadzi do przegrzania i uszkodzenia kocy.

- Temperaturę tu podpowiem wszystkim można sprawdzać za pomocą termometru laserowego jest to znacznie tańsze rozwiązanie niż koce grzewcze z wbudowanymi termometrami i potencjometrami do ustawiania temperatury. Dodatkowo termometr laserowy możemy wykorzystać do innych celów jak choćby sprawdzić temperaturę nawierzchni, otoczenia itd.

 

Na koniec dodam jeszcze jedno koce należy zakładać w odpowiedni sposób ale przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to jak są one zdejmowane z koła. Bardzo często ludzie ciągnął za koniec koca grzewczego rozwijając go z felgi - JEST TO BARDZO POWAŻNY błąd i grozi uszkodzeniem koca.

xxtreme wspomniał o kocach ze ściągaczami (gumkami) i sznurkami te pierwsze są dość mocne i takie traktowanie ich jak opisałem powyżej nie doprowadzi do szybkiego ich końca, jednak te z sznurkami do zaciągania po takim traktowaniu mogą szybko odmówić grzania po tym jak zerwiemy obwód ciągnąc za koc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję panowie, właśnie o takie odpowiedzi mi chodziło.

 

Jeżeli chodzi o używanie - pytam z ciekawości jako laik:

Przykładowo, są 3 grupy, po 20 min. każda. Wracam z sesji, zakładam koce i czekam 40 min. na kolejną sesję. Koce w tym czasie cały czas są podłączone i grzeją, tak?

 

Rozumiem zatem, że koc należy ściągać kręcąc kołem, a nie pociągając go tak, że koło samo się obraca. Po zdjęciu, na czas wyjazdu trzymać rozwinięte, rozłożone aby się nie poprzypalały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przykładowo, są 3 grupy, po 20 min. każda. Wracam z sesji, zakładam koce i czekam 40 min. na kolejną sesję. Koce w tym czasie cały czas są podłączone i grzeją, tak? Tak i nim cokolwiek zrobisz, nawet zdjmniesz kask, sprawdz cisnienie- tzw. hot off track, bo w zaleznosci od tego jak szybko jedziesz bedzie ono mniejsze lub wieksze niz mierzone przed wyjazdem na sesje gdy miales koce zalozone.

 

Rozumiem zatem, że koc należy ściągać kręcąc kołem, a nie pociągając go tak, że koło samo się obraca. Po zdjęciu, na czas wyjazdu trzymać rozwinięte, rozłożone aby się nie poprzypalały. Tak i najwazniejsze by je wylaczyc. Nie raz widzialem spalone koce bo ktos zapomnial wylaczyc wtyczki z przedluzacza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wstyd się przyznać, ja tak swoje koce popaliłem. Zapomniałem wyłaczyć a do tego zamiast powiesić ładnie na stojakach rzyciłem w kąt, no i powypalały sie dziury...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Niestety większość z nas uczy się na własnych błędach i to uważam za największy problem - wynikający chyba z naszej Polskiej mentalności. Ja swoje koce załatwiłem przy sciąganiu przerywając obwody a później było prucie i supłanie drucików.

Mnie zawsze na torze od pierwszego dnia brakowało kogoś kto zechciałby choć w minimalnym stopniu przekazać wiedze, począwszy od spraw podstawowych na technice jazdy kończąc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja koce uwazałem za przesadę. I moze to była racja bo w planach miałem wizytę na torze raz w roku na drogowej maszynie......Choc podczas pierwszej wizyty juz był szlif wiec tanio nie było. teraz dopiero w tym roku zauważyłem, ze koce sa niezbedne bo;

1. jazda na rozgrzanych oponach przez koce jest bezpieczna

2. oszczedzamy opony i uzytkujemy je zgodnie z chrakterystyką

itd......przeciez to już pisaliście.

Zeby nie było miodzio bo jak koce to i stojaki na przód i tył i tak powoli zaczyna sie robic mało miejsca na te wszystkie niezbedne dodatkowe elementy. co juz mamy? Zebatki, lańcuch,termometr........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No chyba nie trzeba pisac po co one sa...............zartujesz sobie teraz :roll:

Nie chce mi sie pisac o cyklach grzewczych, o mozliwosci zaoszczedzenia opon/mniejszego ich zuzycia czy lepszego wykorzystania czasu na torze nie wspominajac o wyscigach. Wszystko to jest w necie.

 

Co do reszty:

- nie kupowac uzywanych chyba, ze od znajomego, ktory naprawde malo je uzywal. Okres zycia kocy to 2, max. 3 lata przy pelnej eksploatacji. A nie wszystkie firmy je naprawiaja,

- nie kupowc tanich jezeli chcesz spedzic wiele czasu na torze,

- zwrocic uwage by byly szerokie, tzn. im bardziej zachodza na felge i bardziej zaslaniaja cale kolo tym lepiej, bo nie tylko chodzi o grzanie opony ale i felgi,

- tesma/gumka na brzegach jest lepsza i bardziej praktyczna niz sznurki,

- lepsze sa z regulacja temperatury ale drogie. Zwykle powinny grzac do 90C. Tanie koce nie dogrzewaja i przewaznie nawet w spec. maja podane, ze grzeja do 80C,quote]

 

Przeglądnąłem ofertę koców grzewczych na Allegro. Ceny wahaja się od 850 zł do ok. 1750zł, ale we wszystkich modelach temperatura max. to 80 stopni. Jesli koce za 1750 zl grzeja tylko do 80 stopni, to ile trzeba zapłcić za takie, które grzeja do 90 stopni ? Jaką firmę polecasz ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
No chyba nie trzeba pisac po co one sa...............zartujesz sobie teraz :roll:

Nie chce mi sie pisac o cyklach grzewczych, o mozliwosci zaoszczedzenia opon/mniejszego ich zuzycia czy lepszego wykorzystania czasu na torze nie wspominajac o wyscigach. Wszystko to jest w necie.

 

Co do reszty:

- nie kupowac uzywanych chyba, ze od znajomego, ktory naprawde malo je uzywal. Okres zycia kocy to 2, max. 3 lata przy pelnej eksploatacji. A nie wszystkie firmy je naprawiaja,

- nie kupowc tanich jezeli chcesz spedzic wiele czasu na torze,

- zwrocic uwage by byly szerokie, tzn. im bardziej zachodza na felge i bardziej zaslaniaja cale kolo tym lepiej, bo nie tylko chodzi o grzanie opony ale i felgi,

- tesma/gumka na brzegach jest lepsza i bardziej praktyczna niz sznurki,

- lepsze sa z regulacja temperatury ale drogie. Zwykle powinny grzac do 90C. Tanie koce nie dogrzewaja i przewaznie nawet w spec. maja podane, ze grzeja do 80C,quote]

 

Przeglądnąłem ofertę koców grzewczych na Allegro. Ceny wahaja się od 850 zł do ok. 1750zł, ale we wszystkich modelach temperatura max. to 80 stopni. Jesli koce za 1750 zl grzeja tylko do 80 stopni, to ile trzeba zapłcić za takie, które grzeja do 90 stopni ? Jaką firmę polecasz ?

 

CAPIT

Maxima Profi

Maxima Vision

 

Ja używam standardowych Maxima Spina i po zdjęciu kocy opona ma temp 86 stopni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No chyba nie trzeba pisac po co one sa...............zartujesz sobie teraz :roll:

Nie chce mi sie pisac o cyklach grzewczych, o mozliwosci zaoszczedzenia opon/mniejszego ich zuzycia czy lepszego wykorzystania czasu na torze nie wspominajac o wyscigach. Wszystko to jest w necie.

 

Co do reszty:

- nie kupowac uzywanych chyba, ze od znajomego, ktory naprawde malo je uzywal. Okres zycia kocy to 2, max. 3 lata przy pelnej eksploatacji. A nie wszystkie firmy je naprawiaja,

- nie kupowc tanich jezeli chcesz spedzic wiele czasu na torze,

- zwrocic uwage by byly szerokie, tzn. im bardziej zachodza na felge i bardziej zaslaniaja cale kolo tym lepiej, bo nie tylko chodzi o grzanie opony ale i felgi,

- tesma/gumka na brzegach jest lepsza i bardziej praktyczna niz sznurki,

- lepsze sa z regulacja temperatury ale drogie. Zwykle powinny grzac do 90C. Tanie koce nie dogrzewaja i przewaznie nawet w spec. maja podane, ze grzeja do 80C,quote]

 

Przeglądnąłem ofertę koców grzewczych na Allegro. Ceny wahaja się od 850 zł do ok. 1750zł, ale we wszystkich modelach temperatura max. to 80 stopni. Jesli koce za 1750 zl grzeja tylko do 80 stopni, to ile trzeba zapłcić za takie, które grzeja do 90 stopni ? Jaką firmę polecasz ?

 

CAPIT

Maxima Profi

Maxima Vision

 

Ja używam standardowych Maxima Spina i po zdjęciu kocy opona ma temp 86 stopni.

 

Dzięki za info ;) Jaka cena ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0
No chyba nie trzeba pisac po co one sa...............zartujesz sobie teraz :roll:

Nie chce mi sie pisac o cyklach grzewczych, o mozliwosci zaoszczedzenia opon/mniejszego ich zuzycia czy lepszego wykorzystania czasu na torze nie wspominajac o wyscigach. Wszystko to jest w necie.

 

Co do reszty:

- nie kupowac uzywanych chyba, ze od znajomego, ktory naprawde malo je uzywal. Okres zycia kocy to 2, max. 3 lata przy pelnej eksploatacji. A nie wszystkie firmy je naprawiaja,

- nie kupowc tanich jezeli chcesz spedzic wiele czasu na torze,

- zwrocic uwage by byly szerokie, tzn. im bardziej zachodza na felge i bardziej zaslaniaja cale kolo tym lepiej, bo nie tylko chodzi o grzanie opony ale i felgi,

- tesma/gumka na brzegach jest lepsza i bardziej praktyczna niz sznurki,

- lepsze sa z regulacja temperatury ale drogie. Zwykle powinny grzac do 90C. Tanie koce nie dogrzewaja i przewaznie nawet w spec. maja podane, ze grzeja do 80C,quote]

 

Przeglądnąłem ofertę koców grzewczych na Allegro. Ceny wahaja się od 850 zł do ok. 1750zł, ale we wszystkich modelach temperatura max. to 80 stopni. Jesli koce za 1750 zl grzeja tylko do 80 stopni, to ile trzeba zapłcić za takie, które grzeja do 90 stopni ? Jaką firmę polecasz ?

 

CAPIT

Maxima Profi

Maxima Vision

 

Ja używam standardowych Maxima Spina i po zdjęciu kocy opona ma temp 86 stopni.

 

Dzięki za info ;) Jaka cena ?

 

Cena: 1650zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
No chyba nie trzeba pisac po co one sa...............zartujesz sobie teraz :roll:

Nie chce mi sie pisac o cyklach grzewczych, o mozliwosci zaoszczedzenia opon/mniejszego ich zuzycia czy lepszego wykorzystania czasu na torze nie wspominajac o wyscigach. Wszystko to jest w necie.

 

Co do reszty:

- nie kupowac uzywanych chyba, ze od znajomego, ktory naprawde malo je uzywal. Okres zycia kocy to 2, max. 3 lata przy pelnej eksploatacji. A nie wszystkie firmy je naprawiaja,

- nie kupowc tanich jezeli chcesz spedzic wiele czasu na torze,

- zwrocic uwage by byly szerokie, tzn. im bardziej zachodza na felge i bardziej zaslaniaja cale kolo tym lepiej, bo nie tylko chodzi o grzanie opony ale i felgi,

- tesma/gumka na brzegach jest lepsza i bardziej praktyczna niz sznurki,

- lepsze sa z regulacja temperatury ale drogie. Zwykle powinny grzac do 90C. Tanie koce nie dogrzewaja i przewaznie nawet w spec. maja podane, ze grzeja do 80C,quote]

 

Przeglądnąłem ofertę koców grzewczych na Allegro. Ceny wahaja się od 850 zł do ok. 1750zł, ale we wszystkich modelach temperatura max. to 80 stopni. Jesli koce za 1750 zl grzeja tylko do 80 stopni, to ile trzeba zapłcić za takie, które grzeja do 90 stopni ? Jaką firmę polecasz ?

 

CAPIT

Maxima Profi

Maxima Vision

 

Ja używam standardowych Maxima Spina i po zdjęciu kocy opona ma temp 86 stopni.

 

Dzięki za info ;) Jaka cena ?

 

Cena: 1650zł

 

piękne dzięki :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pamietam z wyjazdu na Brno gościa który przyjechał ze świeżo zakupionymi kocami grzewczymi, ale na miejscu okazało się że o stojakach do motocykla nie pomyślał... :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krl    0

Ja tylny stojak posiadałem już na pierwszym wypadzie na tor a przód stawiałem na dwóch kanistrach a Francuzi przychodzili robić zdjęcia. :lol: :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja tylny stojak posiadałem już na pierwszym wypadzie na tor a przód stawiałem na dwóch kanistrach a Francuzi przychodzili robić zdjęcia. :lol: :shock:

 

Niech się chłopaki uczą zaradności... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

http://dunlopracing.com/technical-info/

 

dunlop twierdzi, że

1)
Set temperatures for warmers to 70c (158 F) or
MEDIUM or ON depending on style of warmers. Heat for 45
- 60 minutes. Front and Rear tires same.
2)
Set the hot
starting pressure immediately before going
out on the track (see PRESSURE RECOMMENDATION
chart)
3)
If the bike returns to the pits and is then going straight
out on the track,
DO NOT
reset the pressures to the starting
pressure.
4)
If the bike is going sit in the pits between sessions; put
the warmers on and leave unplugged. Then 20-30 minutes
before your session, plug them in.
5)
If the bike is going to sit more than 2 hours, start back

at #1 above before the next session

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.