Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
siman

praca sprzęgła ST3

Polecane posty

jadę obejrzeć a może i kupić ST3, i od sprzedającego wiem że w ST3 które chce kupić słychać pracę sprzęgła. Wiem że Ducati tak mają , tylko że sprzedający ma też na sprzedaż Multistrade 1000 2003 r. i z tego co mówi to w multistradzie sprzeglo chodzi ciszej. W tych motocyklach są różne silniki wiec czy to może być przyczyną tych innych odgłosów pracy sprzęgła ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KGr    0

W ST3 sprzeglo jest mokre, tak przynajmneij twierdzi wujek G.

 

Clutch: Wet multiplate with hydraulic control

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szukając swojego Monstera na przełomie paźd/list spotkałem handlarza który powiedział mi że spuści z ceny 500zl bo sprzęgło jest walnięte i jakoś "głośno chodzi, trzeba sprawdzić bo się na tym nie znam"

 

 

 

:P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a ją myślałem że wszystkie ducati suche sprzęgła maja. :-) To mokre sprzęgła też powinny głośno pracować w ducati ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy wypust ST3 z 2004 roku miał suchara, od 2005 roku pojawiło się już mokre.

 

Jeśli rozważasz ST3 trzeba uważać na kierownice, mają wadę fabryczną do której Ducati nigdy się nie przyznało - lubią pękać w miejscu skręcania śrubkami clipona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest model właśnie z tego2004 roku czyli powinien mieć suche sprzeglo. A czy jest tak że w określonych modelach praca sprzęgła jest glosniejsza ? Skąd wogóle bierze się ta głośna praca sprzęgła ? Ma na to wpływ budowa czy materiały ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skąd wogóle bierze się ta głośna praca sprzęgła ? Ma na to wpływ budowa czy materiały ?

 

Jak jest zużyte (kosz / tarcze) to napier.... jak cholera :lol: Tylko wytrawne ucho doświadczonego dukacisty słyszy, czy sprzęgło jest zużyte i z jakich materiałów jest kosz/tarcze ;) A najprostszym sposobem jest zdemontować pokrywę by bystre oko wytrawnego dukacisty oceniło jego stan 8-)

 

Reasumując - nie jedź sam oglądać dukata, bo nie będziesz wiedział czego słuchać i na co patrzyć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skąd wogóle bierze się ta głośna praca sprzęgła ?

Ojjj - bo się pogniewamy :evil:

 

Trochę wysiłku i chęci wystarczy, żeby SAMEMU sobie odpowiedzieć:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gcIr75i_h_M&list=PL6717073C5A7D72DA

 

ale musisz uważać, bo są podróbki suchego sprzęgła:

 

 

;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skąd wogóle bierze się ta głośna praca sprzęgła ?

Ojjj - bo się pogniewamy :evil:

 

Trochę wysiłku i chęci wystarczy, żeby SAMEMU sobie odpowiedzieć:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gcIr75i_h_M&list=PL6717073C5A7D72DA

 

 

 

 

;)

 

widzę że nie tylko będę musiał się nauczyć tematu DUCATI ale jeszcze angielskiego

:shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
widzę że nie tylko będę musiał się nauczyć tematu DUCATI ale jeszcze angielskiego

 

eeee - dźwięk w filmiku jest polski :lol: :lol: :lol:

a może włoski :roll: ;) :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KGr    0

Jak jest zużyte (kosz / tarcze) to napier.... jak cholera :lol:

 

A ja myslalem, ze to zawsze tak jest!:P kurcze, pewnie cos jest u mnie nie tak, bo tak jakos to sprzeglo dzwoni i klekocze :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Typowe klekotanie silników ducati, nawet mokrosprzęgłowych wynika z pierwotnego przełożenia napędu realizowane przekładnią zębatą o prostych zębach.

Nawet ze zdemontowanym sprzęgłem taki silnik będzie klekotał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeglądam te filmy na youtube i wsłuc$#$#ę się w pracę silnika tych ducatów...

Z tego co słyszę to jedne sprzęgła bardziej klekocą a inne bardziej "dzwonią" .

Czy to "dzwonienie" to oznacza zużycie sprzęgła czy nie koniecznie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzwonią przede wszystkim zużyte sprzęgła, szczególnie te ze stalowymi koszami.

 

Moje zużyte sprzęgło tak dzwoniło w lipcu 2011

a tak na zakończenie sezonu 2012 czyli ok. 7000 km

http://www.youtube.com/watch?v=TknJijX9-NU

 

Wielkiej różnicy nie słyszę, a jak kupowałem Bestię (w listopadzie 2010) Maciej mówił: "szykuj się na nowe sprzęgło" :(

Bestia ma u mnie kulnięte ponad 13 000 km.

 

Myślę, że mimo tego, że to Monster jakoś mieszczę się w temacie :roll: ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A może wrzuć do "Ogłoszeń znalezionych" to, co chcesz jechać oglądać/kupić ?

Może sprzęt komuś znany... ?

Może ktoś już tam był oglądać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzwonią przede wszystkim zużyte sprzęgła, szczególnie te ze stalowymi koszami.

 

 

Hmmm to z moim musi być coś nie tak ! Wymienione tarczki (aluminiowe),przekładki,i sprężyny. Kosz jak nowy a wybierak ma na przodzie minimalne rowki(tak na dwie tarczki)

A poniżej filmik jak to dzwoni :roll:

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... a więc kupiłem ładne czerwone ST3 z 2004 r. Sprzedający miał też w ofercie MULTISTRADE DS1000 i

przez moment zastanawiałem się czy jej nie kupić , ale była gorszym stanie i wróciłem do domu z ST3 :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.