Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Amil

900ss 1998 - nozka boczna i kontrolka luzu

Polecane posty

No i udalo sie kupic dukata. Dzisiaj pierwsza jazda i dwa "problemy:

1. Kontrolka luzu na wlaczonym biegu tylko przygasa i nie gasnie. Jakas zagubiona masa? Gdzie jest czujnik?

 

2. Nozka boczna jest tak krotka, ze motocykl na niej postawiony sprawia wrazenie ze zaraz sie wywroci. Tak jest, czy moze nie jest oryginalna/krzywa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik masz z tylu bloku silnika za prawym setem. Prawdopodobnie masz dwa przewody przy czujniku. I pewnie to zagubiona masa.

Nozka pewnie krzywa. Ogolnie z tego co zauwazylem Ducati sa mocno pochylone. Cos wiecj ciezko powiedziec bez fotek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Czujnik masz z tylu bloku silnika za prawym setem. Prawdopodobnie masz dwa przewody przy czujniku. I pewnie to zagubiona masa.

Nozka pewnie krzywa. Ogolnie z tego co zauwazylem Ducati sa mocno pochylone. Cos wiecj ciezko powiedziec bez fotek.

 

 

Dzieki, czujnik namierzylem, ma tylko jeden przewod. Czujnik na luzie ma zwierac do masy, na biegu nie. I znim jest chyba problem, ruszanie czujnikiem "naprawia" go. Ale zeby go wykrecic to jakiegos kosmicznego narzedzia chyba trzeba :-/

A nozka trzymala sie na jednej srubie, dwie inne wykrecone, ale juz wiem czemu - zrypany gwint w bloku... Trzeba bedzie to na spokoniej wyjac i popatrzec. Nozka nie wydaje sie krzywa. Moze caly moto jest podniesiony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to musisz pokłonić się dobremu spawaczowi w amelinium + obróbka i gwintowanie...

Ja tam zawsze gonię ludzi co próbują "bujać" się na mych 999 na postoju...

Życzę powodzenia!

J-999

P.S.

Niech Ci nie przyjdzie do głowy klajstrować to czymkolwiek....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak napisałeś, były czujniki luzu z jednym lub z dwoma przewodami. Do czujnika masz przewodzik wtykany na ciasny pin, ostrożnie bo ciężko się to lutuje. Jak wyjmiesz przewód to na spokojnie dojdziesz nasadką.

Z nóżką ostrożnie, bo bardzo cienkie ścianki są w bloku i łatwo się przebić do środka.

Spawacz nie koniecznie, ale na pewno najlepsze rozwiązanie. Można by pokusić się o tulejkę i śruby z ciasnym zwojem dla pewności, że nie będą się wyrywać z tulei.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli w bloku nie ma jeszcze masakry można to naprawić za pomocą helicoil:

 

W to tez chce pojsc, tylko na spokojnie musze to rozebrac i ogladnac. Czekam na w miare dodatnie temperatury, bo teraz mi sie nie chce siedziec w garazu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz też spróbować dłuższej śruby - w oryginale jest krótka i zazwyczaj zostaje sporo zapasu dobrego gwintu głębiej w każdym otworze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Możesz też spróbować dłuższej śruby

 

Testowalem na dlugich srubach bo tylko takie mialem i gwintu brak. Dzisiaj zamowilem juz helicoil i jak pogoda pozwoli to w weekend bede walczyl z materia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos ma manuala do tego mojego modelu? Bo w necie znalazlem tylko do starszych i nowszych 900ss, a do 1998 niet...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.