Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
TomekL

MTS 1200 - tylni hamulec .....

Polecane posty

 Cześć

 

mam pytanie czy ktoś wymieniał w ramach akcji serwisowej tylni hamulec ? Bo ja wymieniłem, i po zimie znowu nie działa, tzn pedał wpada do końca, a hamowania brak. Chyba założą stronę fanów tego hamulca na FB, może się ktoś w fabryce w głowę stuknie...  Naprawdę lubię jeździć Multi i uważam, że koncepcja tego motocykla jest super, ale jakość wykonania to jest jakieś nieporozumienie, szczególnie że w temacie hamulca nie widzę żadnego pola do kompromisów i tłumaczenia, że ducati tak mają, a prawdziwy Chuck Norris tyłem nie hamuje. Na szczęście zaczynają się pojawiać sprzęty tego gatunku innych firm, więc przy zmianie motocykla zarobi kto inny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 Cześć

 

mam pytanie czy ktoś wymieniał w ramach akcji serwisowej tylni hamulec ? Bo ja wymieniłem, i po zimie znowu nie działa, tzn pedał wpada do końca, a hamowania brak. Chyba założą stronę fanów tego hamulca na FB, może się ktoś w fabryce w głowę stuknie...  Naprawdę lubię jeździć Multi i uważam, że koncepcja tego motocykla jest super, ale jakość wykonania to jest jakieś nieporozumienie, szczególnie że w temacie hamulca nie widzę żadnego pola do kompromisów i tłumaczenia, że ducati tak mają, a prawdziwy Chuck Norris tyłem nie hamuje. Na szczęście zaczynają się pojawiać sprzęty tego gatunku innych firm, więc przy zmianie motocykla zarobi kto inny.

sprawa była juz poruszana na forum:

1. klocki tył sbs

2. kampania na przewód + pompę hamulca

3. dobre, poprawne odpowietrzenie układu - z tym niestety większość serwisów sobie nie radzi , albo są leniami!!! niestety wiąże się to z demontażem wielu elementów i zacisku , ale wykonanie tego poprawnie "przywołuje" tylny hebel do porządku - u mnie gitara...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać też o odpowietrzeniu samej pompy ( co nie jest łatwe), niektóre "serwisy" o tym zapominają...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety ten układ ma wyjątkowe zdolności do zapowietrzania się. Trzeba robić to często i bez demontazu zacisku się nie obejdzie.Wymiana pompy i przewodów niewiele pomaga, o czym się przekonałem na wlasnej skórze.Generalnie hamulec nawet jak odpowietrzony jest delikatnie mówiąc dziwny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no fakt to masz problem...  tym bardziej, że nogami do ziemi też nie dostaniesz i pupa z hamowania... :P 

 

 

tak masz od powrotu z Rybnika, czy wtedy odpowietrzyłeś i znowu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po zimie ogolne, zorietowalem sie w drodze bo nie używam tego hebla, nie odpowietrzalem w tym sezonie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sam z siebie???? już drugi rok nie tykam swojego i jest git... zrobiłem też dłuzszy czas temu kilka MTS-ów i też maja spokój... miałes robioną kampanie na przewód i pompę???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie nic mi nie uznali w akcji nawrotowej, tylko płyn i jakaś gumka pod siodło...

nie dotykałem go, nic nie grzebałem, po prostu sam z siebie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie nic mi nie uznali w akcji nawrotowej, tylko płyn i jakaś gumka pod siodło...

nie dotykałem go, nic nie grzebałem, po prostu sam z siebie...

Mój też przestawał działać sam z siebie. Również po akcji nawrotowej. Serwis odpowietrzał, krótki czas było dobrze, a później pedał wpadał do oporu bez jakiegokolwiek działania hamulca. Po serwisie u Cinka, jak na razie jest spokój, działa jak należy, pedał stoi wysoko :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No mój to tez słabota okropna, nie mam takich sytuacji,że mi wpada pedał w asfalt ale jak cisnę a to bida.................. Jestem umówiony jutro na oględziny i ewentualną wymianę. Co jak co ale ten tylny hebel tez do czegoś powinien służyć. Pozdrawiam Paweł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać też o odpowietrzeniu samej pompy ( co nie jest łatwe), niektóre "serwisy" o tym zapominają...

Pozdr. J-999

 

Odgrzewam kotleta, bo też mam tylny zacisk z odpowietrznikiem na dole...

 

Że muszę odwrócić zacisk żeby coś zdziałać już wiem, ale pytanie o odpowietrzenie pompy: wystarczy luzować górne wyjście z pompy przy przewodzie na zamkniętym oczywiście odpowietrzniku zacisku, a potem już tylko standardowe odpowietrzenie poprzez odpowietrznik zacisku ?

 

Czytałem o wtłaczaniu płynu przez odpowietrznik zacisku lub wytwarzaniu podciśnienia (np. strzykawką) i zasysaniu powietrza z układu przez odpowietrznik zacisku.

 

Co mówicie ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wtłoczenie 2x płynu przez odpowietrznik zacisku (zacisk niżej niż pompa i zbiorniczek) pomogło, potem wystarczyło standardowe odpowietrzenie, tyle, że zacisk odkręciłem, obróciłem i trzymałem wyżej niż pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 zacisk odkręciłem, obróciłem i trzymałem wyżej niż pompę.

to pomogło - reszta nie była potrzebna...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

w Diavelu też to zadziała? tylko to ?

po zimie mi się zaś stracił....

 

a co z pompą ABS ? tam sie nie zapowietrza ?

Edytowano przez miki72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w każdym - czysta fizyka... powietrze zawsze w cieczy chce do góry... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.