Adrian Krawczyk 0 Napisano Maj 11, 2013 (edytowany) Witam wszystkich. Niestety nie znam sie zbyt dobrze na Ducatii więc chciałbym zapytać kogoś bardziej doświadczonego, czy jest to normalne w tych modelach (848, 2009 rok, 10 350 km przebiegu), a więc... Postanowiłem dziś wymienić olej. Pierwsze co mnie zdziwiło, to olej sie troszkę spienił w misce przy tym jak wypływał z silnika (czy jest to dopuszczalne by sie spienił, czy jednak nie powinno być ano jednego pęcherzyka powietrza?). W silniku było troszkę ponad maximum oleju (to jeszcze mnie w ogóle nie martwiło, może po prostu ktoś nalał więcej, wiem, że niektórzy tak robią mając różne swoje wizje). Zdziwił mnie jednak brak płynu chłodniczego w zbiorniku, w układzie jest, moto trzyma odpowiednią temperaturę. Nie jestem w stanie powiedzieć czy go ubywa (wtedy byłoby już wszystko oczywiste) czy po prostu go nie było, ponieważ dziś poraz pierwszy zajrzałem pod plastiki i nie znałem stanu płynu chłodniczego w chwili zakupu. Wiem, że moto było rozebrane do malowania, był po delikatnym szlifie i może musieli też przy okazji zlać ten płyn a potem za mało do po prostu uzupełnili... Motocyklem zrobiłem przez te około 10 dni 1000 km. Wydaje mi się, że już w chwili kupna było ciut za duzo oleju, nie upuszczałem go bo miałem robić wymianę. Dodatkowo rano dość ciężko pali, trzeba dodać troszke gazu i czasem nieźle pokręcić rozrusznikiem, aż motocykl złapie. Co więcej, na zimnym silniku przez pierwsze dwie trzy minuty na wolnych obrotach motocykl troszkę kopci (czy to gnormalne przy silnikach V? czy jednak już po silniku?). Ostatnio też dostrzedłem, takie jakiby dziwne pstrykanie z okolic silnika, a dokładniej gdzieś tak jakby spod lewej pokrywy z okolic wału, nie jestem w stanie określić, czy ten dźwięk występował zaraz po tym gdy kupiłem motocykl, po prostu nie pamiętam, zacząłem zwracac na to uwagę jakies 2-3 dni temu. Od razu mam czarne wizje przed oczami, że płyn chłodniczy dostał sie do oleju, a to jakby pstrykanie to odzywające się panewki ehhh.... Myślicie, że te obiawy mogą wskazywac na przedostający się płyn chłodniczy do oleju? Czy może jednak troszkę zbyt panikuję i powinienem poczekać, popatrzeć co będzie się działo w przyszłości? Myślę, że nie jest jeszcze za późno i mógłbym zwrócić motocykl, w końcu byłaby to wada ukryta, ale musiałbym być absolutnie pewien usterki... Z góry dziekuję za każdą radę. Pozdrawiam. Edytowano Maj 11, 2013 przez Adrian Krawczyk Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
piotrekkbk 0 Napisano Maj 11, 2013 Jeżeli płyn chłodniczy dostał się do oleju to jest to klasyczny objaw a mianowicie uszczelka pod głowicą w jednym z cylindrów, jednak przy przebiegu 10000km jest to dość dziwne. Co do odpalania to sprawdź czy masz mocny akumulator i czy świece były wymieniane. Kopcenie jest też zastanawiające bo zależy jakiego koloru jest dym. Jeżeli na niebiesko to do cylindra dostaje się olej i może to być spowodowane wyżej wymienioną uszczelką a co za tym idzie również przyczyną ciężkiego rozruchu. Szkoda, że jeździsz nim krótko i nie masz porównania jak moto powinno chodzić normalnie. Generalnie uszczelka pod głowicą to śliska sprawa i może powodować szereg anomalii. Sprawdź również czy do układu chłodniczego nie dostaje się kompresja z cylindrów albo olej. Wtedy sprawa jest pewna na 100%. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Maj 11, 2013 Panikujesz. Wymień olej zalewając 2/3 stanu, uzupełnij płyn w zbiorniku wyrównawczym i jazda. Oczywiście jeśli nie jesteś kompletnie pewien, powinieneś stawić się do serwisu Ducati by doświadczona w tej materii osoba spojrzała swoim okiem i nadstawiła ucho. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tmsa 0 Napisano Maj 12, 2013 Qrcze, moja mts1200 po 26Kkm ma tak samo: kiepsko pali, potem biały dym, płyn ze zbiornika wyrównawczego płynu chłodzącego znika, a temperaturę trzyma, o co kaman ??? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tmsa 0 Napisano Maj 12, 2013 A, dodam, że w serwisie kazali dolaś płynu i patrzą trochę, na mnie jak na: UFO Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Maj 12, 2013 jezeli plyn chlodniczy znika ze zbiornika , a nie ma zadnego wycieku z przewodow lub samego zbiornika , niestety rownoznaczne jest to z tym ze dostaje sie do silnika , bo przecie on nie wyparowuje :) smutne ale prawdziwe . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Maj 12, 2013 tak się nakręcając w paranoje zaraz popadniecie. ;) Dolać płynu chłodniczego, zalać dobrym olejem silnik i po temacie. Toż to Ducati :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tmsa 0 Napisano Maj 12, 2013 tak się nakręcając w paranoje zaraz popadniecie. ;) Dolać płynu chłodniczego, zalać dobrym olejem silnik i po temacie. Toż to Ducati :D Aha... ??? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Adrian Krawczyk 0 Napisano Maj 12, 2013 Zrobione, moto zalame swiezym motulem 300V i plynem chlodniczym. Teraz pozostalo mi tylko odserwowac co bedzie sie dzialo, mam nadzieje, ze to tylko przypadek i wszystko bedzie ok:) w niedlugim czasie mam zamiar wybrac sie do Torunia na regulacje luzow zaworowych i sprawdzenie napiecia paskow rozrzadu poniewaz na zegarku pokazalo sie juz 10 000 km, moze tam tez dowiem sie cos wiecej na temat stanu tego 848. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach