Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

martini

ładowanie aku, problem czy nie problem

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Pytanko, ile ma wynosić napięcie na klemach, gdy motor jest na rozruchu, nie wiem czy mam poprawne ładowanie...

Dziwnie wysiadł mi drugi akumulator, był nowy. Yasa czy jakoś tak bym 1szy, kolejny kupiłem też żelowy śmiesznie tani, nie minął miesiąc i pad, więc oddałem go w pisdu, na jutro będę miał dwa nowe do wyboru, 4ride klasy tej taniochy co padła i znowu Yasa, ale to ponad 400zł

 

Tak więc może moje moto psuje te aku... moje pytanie ile powinno wynosił ładowanie w moto, mnie się wydaje że ok 14,2-14,5V

 

Jutro kupię porządne urządzenie pomiarowe i zbadam...

Edytowano przez martini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mi na ruchu pokazuje coś 14,2 jak dobrze pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yasa czy yuasa  ? Bo to chyba sporą różnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

yuasa wydaje mi się że ostatnio obniżyła jakość... dawniej aku wytrzymywało długo i bezawaryjnie , teraz na 10 sprzedanych mam średnio 1-2 reklamacje!!!

wybierz może jakaś średnia półkę : JMT , BOSCH...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wez te Yuase ktora padla zareklamuj, i dostaniesz nowy, ladowanie masz dobre ale sprawdz czy nie zmienia sie po zwiekszeniu obrotow, czy nie jest za wysokie..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to co padło to jakieś chińskie na MY... coś tam , za 120zł dokładnie, ładowanie jest w max 14,25V więc luzik, jest ok, sprawdzałem też pobór prądu na OFF i jest 0V, stawiam na awarię akum. wezmę yuasa, jak padnie to reklamacja... kosztuje ale cóż, MTS też kosztowała...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Nie jestem pocieszony, ponieważ wczoraj wrzuciłem całkiem nowe aku, dziś komp pokazał Low Barerry :(

ładowanie 13,6 na jałowym, 14,25 na wysokich obrotach...

co zjada prąd??

 

Cinek? Theodor?  kto kolwiek inny spotkał się z tym u siebie, może coś wiecie w takim temacie? :(

piątek wyjazd na Węgry, a tu taki zonk !!

Edytowano przez martini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Memo from Ducati 'Avoid irregular battery discharge'

multistrada_1200_starter_switch_Park_pos

Recommended Switch Position

"...during product running tests, we have noticed that, when in its 'down' position, the red sliding switch on the right-hand switch gear may inadvertently remain pressed in when the instrument panel is turned off or after locking the steering. This may lead to an irregular running-down of the battery while the vehicle is off.

In order to prevent this possibility, we advise that, after switching off your bike's instrument panel or after locking the steering, this switch be brought back up and left in its top position. We are preparing a software update that provides a warning on the dashboard when the switch remains in the incorrect position."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W nowym sofcie nr 5 po wyłączeniu moto jest na displayu  nawet info o tym, że "red switch not released" może to jest przyczyna??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

oo dziękuję za tak szybką odp. mam nadzieję ze to przyczyna, nie miałem o tym pojęcia...

dziwi mnie tylko fakt, że zrobiłem 45km, stanąłem na 15 min i po ponownym uruchomieniu taki komunikat.

Edytowano przez martini

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie ma zasady jak zacytował TMSA ... w żadnym położeniu nie rozładowuje aku...

Martini - czy Ty czasem na bezpośrednio pod aku nie podłączyłeś jakiegoś dodatkowego odbiornika??? (navi, manetki,grzanej kanapy) ???

sprawdź napięcie na zgaszonym moto - później odłącz minusowa klemę i sprawdź ponownie - jeśli napięcie podniesie się znacznie, to znaczy że coś "pożera" drogie prądy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u mnie nie ma zasady jak zacytował TMSA ... w żadnym położeniu nie rozładowuje aku...

Martini - czy Ty czasem na bezpośrednio pod aku nie podłączyłeś jakiegoś dodatkowego odbiornika??? (navi, manetki,grzanej kanapy) ???

sprawdź napięcie na zgaszonym moto - później odłącz minusowa klemę i sprawdź ponownie - jeśli napięcie podniesie się znacznie, to znaczy że coś "pożera" drogie prądy...

 

nie, nic bezpośrednio nie wpiąłem, w Azmocie mechanik nie ma pojęcia o takich rzeczach, bo twierdzi że to normalka bo kluczyk jest freehands, ale nie było wcześniej takiego przypadku...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napięcie akumulatora w stanie spoczynku w pełni naładowanego 12,7V (12,5 jeszcze akumulator OK), poniżej 12,5 świadczy o rozładowanym akumulatorze, poniżej 12,2 V może występować problem z rozruchem - mierzone bezpośrednio na aku (przeważnie voltomierz w liczniku przekłamuje).

W trakcie rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V (licząc od prawidłowo naładowanego akumulatora).

 

Napięcie ładowania 13,5-14,5 V.

 

4Ride to jedne ze słabszych akumulatorów z którymi sięspotkałem, JMT są sporo lepsze, ewentualnie Quand, Unibatt.

 

Bardzo dobry stosunek cena - jakość  Motobatt.

 

Akumulatory żelowe lub AGM, są bardzo dobre pod warunkiem odpowiedniego przechowywania i doładowywania w trakcie magazynowania.

 

Po odpięciu klemy - minusowej wpinasz szeregowo Amperomierz (miernik uniwersalny przełączony na 10 lub 15A - w zależności od miernika) i mierzysz upływ prądu, oczywiście trzeba odczekać dłuższą chwilę aż wszystkie odbiorniki się wyłączą odczytaj jaki jest pobór prądu powinno być poniżej 0,03A, oczywiście czasami trzeba odczekać kilka minut aż wyłączy się wyświetlacz i inne odbiorniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napięcie akumulatora w stanie spoczynku w pełni naładowanego 12,7V (12,5 jeszcze akumulator OK), poniżej 12,5 świadczy o rozładowanym akumulatorze, poniżej 12,2 V może występować problem z rozruchem - mierzone bezpośrednio na aku (przeważnie voltomierz w liczniku przekłamuje).

W trakcie rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V (licząc od prawidłowo naładowanego akumulatora).

 

Napięcie ładowania 13,5-14,5 V.

 

4Ride to jedne ze słabszych akumulatorów z którymi sięspotkałem, JMT są sporo lepsze, ewentualnie Quand, Unibatt.

 

Bardzo dobry stosunek cena - jakość  Motobatt.

 

Akumulatory żelowe lub AGM, są bardzo dobre pod warunkiem odpowiedniego przechowywania i doładowywania w trakcie magazynowania.

 

Po odpięciu klemy - minusowej wpinasz szeregowo Amperomierz (miernik uniwersalny przełączony na 10 lub 15A - w zależności od miernika) i mierzysz upływ prądu, oczywiście trzeba odczekać dłuższą chwilę aż wszystkie odbiorniki się wyłączą odczytaj jaki jest pobór prądu powinno być poniżej 0,03A, oczywiście czasami trzeba odczekać kilka minut aż wyłączy się wyświetlacz i inne odbiorniki.

 

Niestety rozładowywanie aku nie ustąpiło, pozostaje odpinanie klem i szukanie przyczyny... Po podpowiedzi Krupina, myślę o kablach muszę je oczyścić lub wymienić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kabli nie wymieniaj - sa naprawdę ok : grube , lutowane końcówki ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kabli nie wymieniaj - sa naprawdę ok : grube , lutowane końcówki ...

oki, to wyczyszczę je tylko...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kabli nie wymieniaj - sa naprawdę ok : grube , lutowane końcówki ...

Widziałem kawałek jego kabli. Nie są ani grube ani nie mają lutowanych końcówek. Kabel w końcówce uległ utlenianiu. Martini zacznij od porządnego przeglądu kabli, czyszczeniu, lutowaniu i ewentualnie wymianie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kawałek jego kabli. Nie są ani grube ani nie mają lutowanych końcówek. Kabel w końcówce uległ utlenianiu. Martini zacznij od porządnego przeglądu kabli, czyszczeniu, lutowaniu i ewentualnie wymianie.

:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 U mnie raz zdechł akumulator i to tak ,że myślałem że już po nim .Prostownik na ładowaniu impulsowym go nie mógł podnieść. Zostawiłem go na dwie doby podłączony i w końcu załapał. Nigdy więcej nie miałem problemów z rozładowaniem akumulatora. Po zimie go doładowałem małym prądem i jest jak nowy - zero problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.