martini 34 Napisano Maj 12, 2013 (edytowany) Pytanko, ile ma wynosić napięcie na klemach, gdy motor jest na rozruchu, nie wiem czy mam poprawne ładowanie... Dziwnie wysiadł mi drugi akumulator, był nowy. Yasa czy jakoś tak bym 1szy, kolejny kupiłem też żelowy śmiesznie tani, nie minął miesiąc i pad, więc oddałem go w pisdu, na jutro będę miał dwa nowe do wyboru, 4ride klasy tej taniochy co padła i znowu Yasa, ale to ponad 400zł Tak więc może moje moto psuje te aku... moje pytanie ile powinno wynosił ładowanie w moto, mnie się wydaje że ok 14,2-14,5V Jutro kupię porządne urządzenie pomiarowe i zbadam... Edytowano Maj 12, 2013 przez martini Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
yarek 0 Napisano Maj 12, 2013 mi na ruchu pokazuje coś 14,2 jak dobrze pamiętam. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
siman 0 Napisano Maj 12, 2013 u mnie jak silnik pracuje jest 14 V Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
topgear68 0 Napisano Maj 13, 2013 Na zgaszonym 12V :wink: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gorzko 10 Napisano Maj 13, 2013 Zgaszony 12v, włączony 14-14,2v, mam w zegarach pomiar. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Maj 13, 2013 oryginal "yasa" czy jakis inny kupic? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
siman 0 Napisano Maj 13, 2013 yasa czy yuasa ? Bo to chyba sporą różnica. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 13, 2013 yuasa wydaje mi się że ostatnio obniżyła jakość... dawniej aku wytrzymywało długo i bezawaryjnie , teraz na 10 sprzedanych mam średnio 1-2 reklamacje!!! wybierz może jakaś średnia półkę : JMT , BOSCH... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
jasiu 0 Napisano Maj 13, 2013 wez te Yuase ktora padla zareklamuj, i dostaniesz nowy, ladowanie masz dobre ale sprawdz czy nie zmienia sie po zwiekszeniu obrotow, czy nie jest za wysokie.. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Maj 13, 2013 to co padło to jakieś chińskie na MY... coś tam , za 120zł dokładnie, ładowanie jest w max 14,25V więc luzik, jest ok, sprawdzałem też pobór prądu na OFF i jest 0V, stawiam na awarię akum. wezmę yuasa, jak padnie to reklamacja... kosztuje ale cóż, MTS też kosztowała... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Maj 15, 2013 (edytowany) Nie jestem pocieszony, ponieważ wczoraj wrzuciłem całkiem nowe aku, dziś komp pokazał Low Barerry :( ładowanie 13,6 na jałowym, 14,25 na wysokich obrotach... co zjada prąd?? Cinek? Theodor? kto kolwiek inny spotkał się z tym u siebie, może coś wiecie w takim temacie? :( piątek wyjazd na Węgry, a tu taki zonk !! Edytowano Maj 15, 2013 przez martini Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tmsa 0 Napisano Maj 15, 2013 Memo from Ducati 'Avoid irregular battery discharge' Recommended Switch Position "...during product running tests, we have noticed that, when in its 'down' position, the red sliding switch on the right-hand switch gear may inadvertently remain pressed in when the instrument panel is turned off or after locking the steering. This may lead to an irregular running-down of the battery while the vehicle is off. In order to prevent this possibility, we advise that, after switching off your bike's instrument panel or after locking the steering, this switch be brought back up and left in its top position. We are preparing a software update that provides a warning on the dashboard when the switch remains in the incorrect position." Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
tmsa 0 Napisano Maj 15, 2013 W nowym sofcie nr 5 po wyłączeniu moto jest na displayu nawet info o tym, że "red switch not released" może to jest przyczyna?? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Maj 15, 2013 (edytowany) oo dziękuję za tak szybką odp. mam nadzieję ze to przyczyna, nie miałem o tym pojęcia... dziwi mnie tylko fakt, że zrobiłem 45km, stanąłem na 15 min i po ponownym uruchomieniu taki komunikat. Edytowano Maj 15, 2013 przez martini Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 16, 2013 u mnie nie ma zasady jak zacytował TMSA ... w żadnym położeniu nie rozładowuje aku... Martini - czy Ty czasem na bezpośrednio pod aku nie podłączyłeś jakiegoś dodatkowego odbiornika??? (navi, manetki,grzanej kanapy) ??? sprawdź napięcie na zgaszonym moto - później odłącz minusowa klemę i sprawdź ponownie - jeśli napięcie podniesie się znacznie, to znaczy że coś "pożera" drogie prądy... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Maj 16, 2013 u mnie nie ma zasady jak zacytował TMSA ... w żadnym położeniu nie rozładowuje aku... Martini - czy Ty czasem na bezpośrednio pod aku nie podłączyłeś jakiegoś dodatkowego odbiornika??? (navi, manetki,grzanej kanapy) ??? sprawdź napięcie na zgaszonym moto - później odłącz minusowa klemę i sprawdź ponownie - jeśli napięcie podniesie się znacznie, to znaczy że coś "pożera" drogie prądy... nie, nic bezpośrednio nie wpiąłem, w Azmocie mechanik nie ma pojęcia o takich rzeczach, bo twierdzi że to normalka bo kluczyk jest freehands, ale nie było wcześniej takiego przypadku... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Misiek 0 Napisano Maj 26, 2013 Napięcie akumulatora w stanie spoczynku w pełni naładowanego 12,7V (12,5 jeszcze akumulator OK), poniżej 12,5 świadczy o rozładowanym akumulatorze, poniżej 12,2 V może występować problem z rozruchem - mierzone bezpośrednio na aku (przeważnie voltomierz w liczniku przekłamuje). W trakcie rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V (licząc od prawidłowo naładowanego akumulatora). Napięcie ładowania 13,5-14,5 V. 4Ride to jedne ze słabszych akumulatorów z którymi sięspotkałem, JMT są sporo lepsze, ewentualnie Quand, Unibatt. Bardzo dobry stosunek cena - jakość Motobatt. Akumulatory żelowe lub AGM, są bardzo dobre pod warunkiem odpowiedniego przechowywania i doładowywania w trakcie magazynowania. Po odpięciu klemy - minusowej wpinasz szeregowo Amperomierz (miernik uniwersalny przełączony na 10 lub 15A - w zależności od miernika) i mierzysz upływ prądu, oczywiście trzeba odczekać dłuższą chwilę aż wszystkie odbiorniki się wyłączą odczytaj jaki jest pobór prądu powinno być poniżej 0,03A, oczywiście czasami trzeba odczekać kilka minut aż wyłączy się wyświetlacz i inne odbiorniki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Maj 28, 2013 Napięcie akumulatora w stanie spoczynku w pełni naładowanego 12,7V (12,5 jeszcze akumulator OK), poniżej 12,5 świadczy o rozładowanym akumulatorze, poniżej 12,2 V może występować problem z rozruchem - mierzone bezpośrednio na aku (przeważnie voltomierz w liczniku przekłamuje). W trakcie rozruchu nie powinno spadać poniżej 10,5V (licząc od prawidłowo naładowanego akumulatora). Napięcie ładowania 13,5-14,5 V. 4Ride to jedne ze słabszych akumulatorów z którymi sięspotkałem, JMT są sporo lepsze, ewentualnie Quand, Unibatt. Bardzo dobry stosunek cena - jakość Motobatt. Akumulatory żelowe lub AGM, są bardzo dobre pod warunkiem odpowiedniego przechowywania i doładowywania w trakcie magazynowania. Po odpięciu klemy - minusowej wpinasz szeregowo Amperomierz (miernik uniwersalny przełączony na 10 lub 15A - w zależności od miernika) i mierzysz upływ prądu, oczywiście trzeba odczekać dłuższą chwilę aż wszystkie odbiorniki się wyłączą odczytaj jaki jest pobór prądu powinno być poniżej 0,03A, oczywiście czasami trzeba odczekać kilka minut aż wyłączy się wyświetlacz i inne odbiorniki. Niestety rozładowywanie aku nie ustąpiło, pozostaje odpinanie klem i szukanie przyczyny... Po podpowiedzi Krupina, myślę o kablach muszę je oczyścić lub wymienić... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Maj 28, 2013 kabli nie wymieniaj - sa naprawdę ok : grube , lutowane końcówki ... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Maj 28, 2013 kabli nie wymieniaj - sa naprawdę ok : grube , lutowane końcówki ... oki, to wyczyszczę je tylko... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
krupin99 0 Napisano Maj 29, 2013 kabli nie wymieniaj - sa naprawdę ok : grube , lutowane końcówki ... Widziałem kawałek jego kabli. Nie są ani grube ani nie mają lutowanych końcówek. Kabel w końcówce uległ utlenianiu. Martini zacznij od porządnego przeglądu kabli, czyszczeniu, lutowaniu i ewentualnie wymianie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
martini 34 Napisano Maj 29, 2013 Widziałem kawałek jego kabli. Nie są ani grube ani nie mają lutowanych końcówek. Kabel w końcówce uległ utlenianiu. Martini zacznij od porządnego przeglądu kabli, czyszczeniu, lutowaniu i ewentualnie wymianie. :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bacacyl 0 Napisano Czerwiec 22, 2013 U mnie raz zdechł akumulator i to tak ,że myślałem że już po nim .Prostownik na ładowaniu impulsowym go nie mógł podnieść. Zostawiłem go na dwie doby podłączony i w końcu załapał. Nigdy więcej nie miałem problemów z rozładowaniem akumulatora. Po zimie go doładowałem małym prądem i jest jak nowy - zero problemów. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach