Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Yoda

Rozbity M750 baza na cafe racera

Polecane posty

Witam wszystkich forumowiczów bardzo serdecznie,

 

Jakiś czas temu nabyłem za symboliczną sumę Monster 750 z 1999 roku. Motor jak widać po dzwonie, poprzedni właściciel przy manewrze wyprzedzania napotkał na wysepkę i zakończył w rowie ( szczęście w nieszczęściu kierowca żyje cały i zdrowy). Fanem Ducati jestem od lat i zawsze marzyłem o własnym Ducacie, lecz marzenia marzeniami, a pensja pensją :razz: .

Monstera kupiłem z zamiarem poskładania go na Cafe Racera i tu przyda mi się Wasze doświadczenie i wiedza :)

 

1. potrzebuje felgi szprychowe od czego najlepiej szukać ? myślę o dopasowaniu felg od supermoto 17`` dadzą radę ?

2. bak w moim jest metalowy czy plastikowe od nowszych roczników będą pasować ?

3. zegary może ktoś ma na sprzedaż bądź oddanie za dobrą flaszkę :)

4. lampę przód

 

moi faworyci i w tym kierunku będę szedł biel perła plus czerwona rama i barwy włoskiej flagi w malowaniu :) felgi szprychy, kiera do lag, wydechy MIVV carbonowe, klasyczne zegary, lampa oryginał bądź okrągły zamiennik, ogon cafe racer style.

 

http://racingcafe.blogspot.com/2012/07/ducati-monster-900-nasty-donkey-by.html

http://il-ducatista.com/yuri-shif-custom-ducati-ms4r-bastardo

 

 

 

20130508150431.jpg
 

 

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś po umyciu motoru z lakierniczego pyłu moim oczom ukazała się bardzo niemiła niespodzianka w postaci pęknięć w miejscach w których przechodzi śruba trzymająca silnik w ramie.....Teraz moje pytanie da się coś z tym zrobić ? spawanie ? czy trzeba szukać nowego silnika ? a może poddać się ? Będę wdzięczny za szybkie odpowiedzi :)

 

 

post-88805-0-27726300-1373739532_thumb.jpg

post-88805-0-73662300-1373739542_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mała fotorelacja z postępów prac. Jestem totalnym amatorem i pierwszy raz w życiu rozbieram motor :)

Dziś silnik pojechał do zaspawania pęknięć. Jak widać mam małą pomocnicę :)

post-88805-0-04428100-1374048696_thumb.jpg

post-88805-0-32712300-1374048723_thumb.jpg

post-88805-0-29249000-1374048737_thumb.jpg

post-88805-0-13531700-1374048754_thumb.jpg

post-88805-0-73421700-1374048767_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

fajni ci idzie. z tego co zasłyszałem pęknięcia w tych miejscach świadczyć mogą o uszkodzeniu ramy. może warto sprawdzić jej geometrię zwłaszcza, że i tak masz wszystko na wierzchu. co do zegarów to ciężko ci będzie przypasować coś drogą ekonomiczną (tak mi się wydaje)

 

powodzenia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj pojechałem nabyć felgi do mojego Monstera, a że handlowanie szło bardzo pomyślnie to nabyłem drugiego Monstka 750 2003r. całego w częściach :) także niebawem sporo gratów będzie na sprzedaż :) w dobrych cenach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie wtooopaaaa :( zakupiony sprzęt okazał się 695 chyba z roku 2007, a nie 750 z 2003 ;(

doszedłem do tego dopiero po paru godzinach męczenia się z zamontowaniem przedniego zawieszenia, siedzenia itp itd :)

no i nowo zakupiony silnik nie posiada chłodnicy oleju co mi dało do myślenia, później znalazłem oznaczenia na silniku ZDM695A2*009587*

i wszystko stało się jasne

niestety moja znajomość w mechanice zakończyła się na etapie motorynki,ogara i mz`tki :) stąd człowiek płaci za błędy, ale się nie poddaję i walczę dalej

sprzęt lada dzień wystawię w dziale sprzedaż i na allegro

jeżeli ktoś czegoś potrzebuje pisać na pw

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie wtooopaaaa :( zakupiony sprzęt okazał się 695 chyba z roku 2007, a nie 750 z 2003 ;(

doszedłem do tego dopiero po paru godzinach męczenia się z zamontowaniem przedniego zawieszenia, siedzenia itp itd :)

no i nowo zakupiony silnik nie posiada chłodnicy oleju co mi dało do myślenia, później znalazłem oznaczenia na silniku ZDM695A2*009587*

i wszystko stało się jasne

niestety moja znajomość w mechanice zakończyła się na etapie motorynki,ogara i mz`tki :) stąd człowiek płaci za błędy, ale się nie poddaję i walczę dalej

sprzęt lada dzień wystawię w dziale sprzedaż i na allegro

jeżeli ktoś czegoś potrzebuje pisać na pw

Dobry handlarz -sprzedaje nie wie co.

A tobie parę groszy wleci więcej. Gratulacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Troszkę odkurzę temat w wolnych chwilach troszkę porobiłem przy motorze:

 

- dostał felgę przód od 695

- łożyska w kołach

- łożyska w główce ramy

- przerobiona rama pod ogon cafe racer

- bak od 695

- clip-ony pod zamówienie robione przez www.dewils.eu

- wydechy również zrobione przez Dewils

- malowanie ramy na czerwony Ferrari Rosso 300

- malowanie felg na czarno

- lampa przód od 695

 

Do zrobienia:

- czyszczenie i matowienie silnika pod malowanie na czarny mat bądź czarny VHT baranek

- pomalowanie wahacza na czarno

- malowanie zbiornika, błotnika przód, ogon

- zakup zębatki SuperSprox złoto czarnej i łańcucha

- malowanie półek na czarno

- filtry stożkowe K&N lub inne

- większe dysze w gaźniki pod stożki i regulacja 

- zakup nowych przewodów pod hamulce i sprzęgło

- zakup dużego obrotomierza

- i coś pewnie jeszcze wyjdzie w trakcie 

 

Parę fotek z przebiegu prac:

 

dnm6.jpg

 

oskl.jpg

 

t8ql.jpg

 

svfr.jpg

 

k25i.jpg

 

r9uu.jpg

 

px5z.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napiszesz coś więcej o tych wydeszkach ?

 

Wydeszki przelotowe zrobione z kwasiaka za 2 szt. dałem 800 zł. Dokładnej długości nie pamiętam ale jakieś 30cm - 35cm bo chciałem jak najkrótsze.

Wykonanie bardzo ładne i dokładne.

Jeszcze na nich motoru nie odpalałem ale mam nadzieję że będzie piekło :) skoro sam Diabeł je stworzył :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o czyszczenie i malowanie silnika, to jak się za to zabierasz ? 

W sumie to robisz kilka rzeczy, o których ja po cichu myślę, więc będę śledził na 100% temat. :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawią mnie te wydechy, można więcej fotek?? najlepiej od tyłu jak to wygląda :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzymam kciuki za projekt i czekam na efekt końcowy + soundtrack  :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jeśli chodzi o czyszczenie i malowanie silnika, to jak się za to zabierasz ? 

W sumie to robisz kilka rzeczy, o których ja po cichu myślę, więc będę śledził na 100% temat. :mrgreen:

Myślałem o szkiełkowaniu ale na poważnie tylko jedna firma w Bydgoszczy to robi i ceny kosmos także idzie robota ręczną czerwona szmata do matowienia i papier 600 długa i ciężka praca ale mam czas :) zrobiłem w biurze z magazynu mały warsztat i dłubię

Wszystko by było pięknie gdyby kasa była, alee może to i lepiej bo bardzo dużo się uczę i mam masę satysfakcji z efektów pracy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

A jaki masz plan na malowanie ? edit:silnika

Edytowano przez bartekpartek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o szkiełkowaniu ale na poważnie tylko jedna firma w Bydgoszczy to robi i ceny kosmos także idzie robota ręczną czerwona szmata do matowienia i papier 600 długa i ciężka praca ale mam czas 

 

hmm papierem nie wejdziesz we wszystki zakamarki jakie sa na silniku , ja rto robilem tak : dobry usuwacz do lakierow , szczootka miedziana i wio , troche mniej sie narobisz ale i efekt bedzie lepszy - to jesli chodzi o kartery  , a glowice z cylindrami to hmm ...wyczyscic je recznie to ciezki temat  ,sam chcialem to robic recznie ale przekonalem sie ze najlepsze bedzie szkielkowanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz plan na malowanie ? edit:silnika

Silnik czarny mat bądź czarny baranek ala HD spray VHT, a kapy pod kolor zbiornika i zadupka czyli popiel/szary bo jak wiadomo faceci to daltony lakiernik widzi inaczej ten kolor niż ja :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... a jak czyścić te głowice z kraterami, przeca szparki wąskie są i dostęp dziadowski..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już mi się podoba :) 

Trzymam kciuki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie... a jak czyścić te głowice z kraterami, przeca szparki wąskie są i dostęp dziadowski..

 Papier na patyczek i jechane tak to widzę praca żmudna ale mi się nie spieszy zaoszczędzoną kasę wydam na co innego :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z racji, że praca i małe dziecko pochłaniają prawie cały wolny czas to dziś nastawiłem budzik na 5:00 rano i pognałem prosto do lakierni pomagać w malowaniu efekty następujące:

 

20140306_112701.jpg

 

20140306_112726.jpg

 

20140306_112753.jpg

 

20140306_112742.jpg

 

20140306_112711.jpg

 

na bok zbiornika przyjdzie przyklejany aluminiowy znaczek Ducati Meccanica


a w jajo czarny nr 83 

Edytowano przez Yoda

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

20140315_192837.jpg

 

 

Zaczynam składać wszystko do kupy i mam pytanie jakim olejem zalać silnik? Jakie świece polecacie? Od poprzedniego właściciela wiem tyle, że był to Shell 10W40. Ale czy pół syntetyk czy syntetyk tego nie wiem. Kolejna sprawa czegoś mi brakuje w przedniej ośce tzn mam ślimak pod nim jest jakaś metalowa osłonka i potem łożysko z fiszek widziałem że chyba coś jeszcze powinno być, bo jak kręce kołem to ślimak nie napędza linki. Jeżeli chciałbym się pozbyć ślimaka to muszę dorobić jakiś dystans?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lej pół-syntetyk, motul albo cinek wczoraj mówił o jakimś jeszcze specyfiku do V o dużej średnicy cylindra 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.