Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
johnnyb88

Kolejny Monster 1000DS na hamowni...

Polecane posty

Witam,

 

postanowiłem w moim monsterze (do którego jakiś czas temu zakupiłem wydechy mivv) zmienić stockowy filtr powietrza na K&N oraz usunąć db kilery. Trochę się tutaj na forum naczytałem o skutkach takiego manewru i to niekoniecznie na plus. Postanowiłem więc podejść do sprawy fachowo i dokonać pomiarów obu wariantów mojego monstra na hamowni.

 

Z pomocą przyszedł obecny tutaj również na forum "doktorski" czyli Michał z Motokliniki z Nadarzyna.

 

Dokonaliśmy po 3 pomiary w zależności od TPS (18%, 36% oraz 100%) dla dwóch wariantów:

 

-stockowy filtr powietrza + mivv z db kilerami

-filtr K&N + mivv bez db kilerów

 

Posiadam akcesoryjne ECU Microtec z mapą dedykowana do stockowych wydechów.

 

Pokrywa airboxa nie modyfikowana w obu przypadkach.

 

Monster 1000DS z 2004 roku.

 

Oto jakie wyniki udało się uzyskać.

 

Co do mocy maksymalnej na kole to wzrosła ona z 84,9 do 87,59 co uważam za całkiem przyzwoity wynik.

 

To co mnie satysfakcjonuje to to, że zabieg usunięcia db kilkerów i założenie wysokoprzepływowego filtra nie wpływa niekorzystnie na pracę silnika.

 

O reszcie może niech się lepiej wypowiedzą specjaliści :)

 

 

a co do mapy to wygląda ona tak:

18 porownanie.pdf

36 porownanie.pdf

100 porownanie.pdf

post-88555-0-13622700-1384872876_thumb.jpg

post-88555-0-49484700-1384872889_thumb.jpg

post-88555-0-63909500-1384872899_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od 5500 do 8 tyś obr. powinieneś nieco "dolać" paliwa - silnik najlepiej pracuje w przedziale AFR 13.4-13,8 - generalnie wg. mnie bdb... :thumbup:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O dzięki wielkie, oprócz paliwa tutaj również jest "moc".

 

"bierzcie i korzystajcie z tego wszyscy..." :)

 

cinek78, dnia 19 List 2013 - 18:20, napisał: snapback.png

od 5500 do 8 tyś obr. powinieneś nieco "dolać" paliwa - silnik najlepiej pracuje w przedziale AFR 13.4-13,8 - generalnie wg. mnie bdb... :thumbup:

 

dzięki cinek, tak pewnie trzeba będzie zrobić i to może nawet od 4500 obrotów. a te "nieco" paliwa to jak myślisz ile może być procentowo w porównaniu do standardu?

Edytowano przez johnnyb88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli w % to myślę że 5-7% , a na całości dodałbym o ok. 2 % - wtedy zejdziesz do progu ok. 13.5 AFR - ale to trzeba zweryfikować po zmianach...

powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeśli w % to myślę że 5-7% , a na całości dodałbym o ok. 2 % - wtedy zejdziesz do progu ok. 13.5 AFR - ale to trzeba zweryfikować po zmianach...

powodzenia.

 

mam plan zrobić klika wariantów map, później wszystko do weryfikacji do hamowni. Ale to już pewnie na wiosnę, bo nie chce mi się wozić monstera na pace samochodowej :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.