johnnyb88 0 Napisano Listopad 19, 2013 Witam, postanowiłem w moim monsterze (do którego jakiś czas temu zakupiłem wydechy mivv) zmienić stockowy filtr powietrza na K&N oraz usunąć db kilery. Trochę się tutaj na forum naczytałem o skutkach takiego manewru i to niekoniecznie na plus. Postanowiłem więc podejść do sprawy fachowo i dokonać pomiarów obu wariantów mojego monstra na hamowni. Z pomocą przyszedł obecny tutaj również na forum "doktorski" czyli Michał z Motokliniki z Nadarzyna. Dokonaliśmy po 3 pomiary w zależności od TPS (18%, 36% oraz 100%) dla dwóch wariantów: -stockowy filtr powietrza + mivv z db kilerami -filtr K&N + mivv bez db kilerów Posiadam akcesoryjne ECU Microtec z mapą dedykowana do stockowych wydechów. Pokrywa airboxa nie modyfikowana w obu przypadkach. Monster 1000DS z 2004 roku. Oto jakie wyniki udało się uzyskać. Co do mocy maksymalnej na kole to wzrosła ona z 84,9 do 87,59 co uważam za całkiem przyzwoity wynik. To co mnie satysfakcjonuje to to, że zabieg usunięcia db kilkerów i założenie wysokoprzepływowego filtra nie wpływa niekorzystnie na pracę silnika. O reszcie może niech się lepiej wypowiedzą specjaliści :) a co do mapy to wygląda ona tak: 18 porownanie.pdf 36 porownanie.pdf 100 porownanie.pdf Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 19, 2013 od 5500 do 8 tyś obr. powinieneś nieco "dolać" paliwa - silnik najlepiej pracuje w przedziale AFR 13.4-13,8 - generalnie wg. mnie bdb... :thumbup: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Listopad 19, 2013 Mocne te "stare" DSiaki ;-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wwk 0 Napisano Listopad 19, 2013 Dawaj jeszcze mape zaplonu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
johnnyb88 0 Napisano Listopad 20, 2013 Dawaj jeszcze mape zaplonu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wwk 0 Napisano Listopad 20, 2013 O dzięki wielkie, oprócz paliwa tutaj również jest "moc". Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
johnnyb88 0 Napisano Listopad 20, 2013 (edytowany) O dzięki wielkie, oprócz paliwa tutaj również jest "moc". "bierzcie i korzystajcie z tego wszyscy..." :) cinek78, dnia 19 List 2013 - 18:20, napisał: od 5500 do 8 tyś obr. powinieneś nieco "dolać" paliwa - silnik najlepiej pracuje w przedziale AFR 13.4-13,8 - generalnie wg. mnie bdb... :thumbup: dzięki cinek, tak pewnie trzeba będzie zrobić i to może nawet od 4500 obrotów. a te "nieco" paliwa to jak myślisz ile może być procentowo w porównaniu do standardu? Edytowano Listopad 20, 2013 przez johnnyb88 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 20, 2013 jeśli w % to myślę że 5-7% , a na całości dodałbym o ok. 2 % - wtedy zejdziesz do progu ok. 13.5 AFR - ale to trzeba zweryfikować po zmianach... powodzenia. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
johnnyb88 0 Napisano Listopad 20, 2013 jeśli w % to myślę że 5-7% , a na całości dodałbym o ok. 2 % - wtedy zejdziesz do progu ok. 13.5 AFR - ale to trzeba zweryfikować po zmianach... powodzenia. mam plan zrobić klika wariantów map, później wszystko do weryfikacji do hamowni. Ale to już pewnie na wiosnę, bo nie chce mi się wozić monstera na pace samochodowej :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
duke75 0 Napisano Grudzień 11, 2013 Bardzo ciekawe. Ja chcę podobne mody zrobić w ss900 ie. Zobaczymy Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach