Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

chopper86

Kupno Ducati S4R na co zwrócić uwagę??

Polecane posty

Siemmka wszystkim po latach że temat gorący to i tak wpadam z nie nacka.mam opcje nabycia takiego S4R moto od zawsze mi się podobało a cena tego akurat egzemplarza jest ciekawa:)ale nie zdradzam nic:)pytanie zasadnicze jest takie na co szczególnie zwrócić uwagę moto jest po ślizgu dość nie groźnym na lewą stronę jest uszkodzony karbon komina i mocowanie chłodnicy lekkie optarcia,sprzęt odpala od strzału i jedzie prosto,ma najechane 31000km a koleś nie ma żadnej historii moto dostał go w rozliczeniu za inny:/ więc gdzie spojrzeć w co zapukać żeby się  na minę nie wpakować???ile kosztuję wymiana rozrządu bo trzeba by tam zajrzeć?jak ze spalaniem sprzęta bo opinie są przeróżne?Za wszelkie porady i opinie z góry dzięki

post-87238-0-83667900-1386871008_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

7 l w miescie zloi napewno.Co do czesci s4r sa dosyc drogie niestety.Utrzymanie silnika z 4 zaworami na gar kosztuje wiecej niz przy 2 zaworowych.Rozrzad to tylko paski sie wymienia no chyba ze chcesz wymienic caly rozrzad to poleci w tysiace.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmm... miałeś już ducati, i drugi raz się pchasz w ten syf?? dej pan spokój... jak bym sprzedał, więcej bym się nie pchał... nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki... zastanów się jeszcze ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hahah miałem i chcę znów mieć:) ale wracając do tematu paski paskami ale czy nie trzeba tak że rolek napinających mieniać??luz zaworowy to tylko płytki jak w każdym moto to raczej wiele drogiego tam nie będzie?7 w mieście to dobra stawka.Ale na co jeszcze zwrócić uwagę?gdzie zajrzeć żeby się na minę  nie wpakować??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

luz zaworowy to tylko płytki jak w każdym moto to raczej wiele drogiego tam nie będzie

 

W skrajnym wypadku 8 płytek zamykających po 75zł, 8 płytek otwierających po 25zł, 16 zamków zaworowych po 10zł. To tylko materiały, a jak się trafią jeszcze zużyte dźwigienki desmo.... 

 

.... ale to tylko taki czarny scenariusz ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to już chyba naj bardziej hardcorowy scenariusz:/ale dobrze znać cen:)wie się na czym stoi:)a jakie ceny pasków ,rolek i napinaczy??I nadal pytanie na co zwracać szczególną uwagę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To co musiel napisał to normalny scenariusz a nie 'czarny' i + paski + usługa. Chcesz wiedzieć co masz, płać i wtedy masz pewność jeśli nie znasz maszyny. Wg mnie nie wygląda na dopieszczony przez właściciela egzemplarz ale też nie zapuszczony więc jeśli cena to rekompensuje to czemu nie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A cennik wystarczy sprawdzić na stronie motomaniaxów lub ducati toruń. JAK SIĘ CHCE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czasem warto zapytać jeszcze osób które mają lub mieli dane moto więcej powiedzą niż serwisy:)Moto od handlarza więc wiele o nim nie wie.tyle ile się wyłapie tyle się wie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tyle ile się wyłapie tyle się wie.

 

tyle ile się wie, tyle się wyłapie :wink:

 

Co mam na myśli? Widać, że mało wiesz w temacie - bez urazy. Więc mówienie na co zwracać uwagę nie wiele wniesie, bo skoro nie wiesz jak to zweryfikować... to po co mówić na co masz lookać?

Edytowano przez musieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło tarcze/kosz, zawieszenie (amory),

spalanie lekko 8, czasem wiecej czasem mniej

stan łańcucha, zębatek, podpiać pod komputer też by było miło

no i serwis rozrządowy to chyba podstawa.

 

W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak umisz zrobic duzo przy moto sam np wymiana oleju serwis zawieszenia luzy zaworowe napiecie paskow wymiana filtrow.To utrzymanie prawie nic niekosztuje .Tyle co za części plyny. U mnie krzyczeli za zrobienie suchara w SC 3 tys zl A zobilem sam w garage pod piasecznem i zaplacilem 1400 zl ze wszystkim lacznie z elementami suchara kluczami dynamometrycznymi i kluczami dorobionymi przez siebie .CZas operacyjny 1 dzien roboczy i silnik rozlozony i zlozony.A reszta kasy przeznaczona na nowe fanty do moto.I wiedza lepsza o tego manuala .Zawsze cos .A suchotnik smiga az sasiad wylecial obczaic co sie stao sie .Zazdrosc kolegow bezcennna  :twisted:

 

W twoim przypadku silnik jest troche bardziej skomplikowany ale do ogarniecia.U mnie ds 1000 to budowa cepa ,we wloszech pewnie dzieciaki rozkladaja i skladaja go na ZTP-tach .Poradzisz sobie . :razz:

Edytowano przez adrian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Jak umisz zrobic duzo przy moto sam np wymiana oleju serwis zawieszenia luzy zaworowe napiecie paskow wymiana filtrow.To utrzymanie prawie nic niekosztuje .Tyle co za części plyny. U mnie krzyczeli za zrobienie suchara w SC 3 tys zl A zobilem sam w garage pod piasecznem i zaplacilem 1400 zl ze wszystkim lacznie z elementami suchara kluczami dynamometrycznymi i kluczami dorobionymi przez siebie .CZas operacyjny 1 dzien roboczy i silnik rozlozony i zlozony.A reszta kasy przeznaczona na nowe fanty do moto.I wiedza lepsza o tego manuala .Zawsze cos .A suchotnik smiga az sasiad wylecial obczaic co sie stao sie .Zazdrosc kolegow bezcennna  :twisted:

 

W twoim przypadku silnik jest troche bardziej skomplikowany ale do ogarniecia.U mnie ds 1000 to budowa cepa ,we wloszech pewnie dzieciaki rozkladaja i skladaja go na ZTP-tach .Poradzisz sobie . :razz:

Taaa :)

Dobrze złożyć DSa to też nie takie proste, a prawidłowa regulacja to zupełnie inna bajka.

 

Co w desmoquattro może pójść nie tak (z doświadczenia z moim 748):

- dźwigienki

- wałki rozrządu

- pierścienie

 

Z regulacyjnych/eksploatacyjnych rzeczy:

- luzy zaworowe

- paski

- rolki do pasków

- pierdoły typu oleje, płyny, łożyska, zawieszenie, klocki, opony.

 

Mógłbym tak bez końca bo lista może objąć 80% motocykla :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co moze pojsc zle z pierscieniami gdy wyjmujesz tloki razem z cylindrami.Oczywiscie po kazdym zlozeniu silnika musi byc odpowiednie naciagniecie paskow oraz pomiar luzow zaworowych ,w moim przypadku wszystko bylo w tolerancji.Z drugiej strony silnik ds jest tak saprojektowany ze wystarczy odkrecic zebatki po stronie sprzela i 3 4 srubki pomiedzy kolami zebatymi przy alternatorze .I juz sam sie rozpalawia.Z tego co widzialem na filmach w fabryce ducati silniki skladaja kobity.U mnie bylo cos spartolone w lozysku na centralnym walku rozrzadu motocykl mial przebieg ok 25 tys km i zaczelo dziwnie w nim dzwonic.Z theodorem myslelismy ze to sprzeglo sie odkrecilo ale jednak problem tkwil w lozysku .

Edytowano przez adrian

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Co moze pojsc zle z pierscieniami gdy wyjmujesz tloki razem z cylindrami.Oczywiscie po kazdym zlozeniu silnika musi byc odpowiednie naciagniecie paskow oraz pomiar luzow zaworowych ,w moim przypadku wszystko bylo w tolerancji.Z drugiej strony silnik ds jest tak saprojektowany ze wystarczy odkrecic zebatki po stronie sprzela i 3 4 srubki pomiedzy kolami zebatymi przy alternatorze .I juz sam sie rozpalawia.Z tego co widzialem na filmach w fabryce ducati silniki skladaja kobity.U mnie bylo cos spartolone w lozysku na centralnym walku rozrzadu motocykl mial przebieg ok 25 tys km i zaczelo dziwnie w nim dzwonic.Z theodorem myslelismy ze to sprzeglo sie odkrecilo ale jednak problem tkwil w lozysku .

Upraszczasz i to bardzo mocno ten temat. Rozłożenie i ponowne złożenie silnika to nie taka prosta operacja. Co z pierścieniami może pójść nie tak??? Np. mogą być zużyte, a cylindry mogą być poza tolerancją producenta. Po ściągnięciu rolek pasków w dsie manual przewiduje ustawienie timingu. Takich niuansów jest trochę i wszystkie te rzeczy składają się na poprawnie działający silnik jako efekt finalny.

Nie rozumiem co mają kobiety pracujące na taśmie w fabryce do silnika??? Zakres operacji na linii jest dość wąski i osoba montująca dany podzespół wykonuje kilka czynności i nie można porównywać jej do osoby rozbierającej i składającej jednostkę napędową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie , moze i niektore silniki sa proste w budowie , ale zawsze sa jakies ukryte szczegoly majace wplyw na prawidlowa prace ,  ktorych nie widac golym okiem ale o ktorych trzeba poprostu wiedziec przy skladaniu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Adrian dzięki za kilka ciekawych opcji tak jak mówisz wszystko jest do zrobienia tylko trzeba podejść do tego racjonalnie i spokojnie resztę się da to nie silnik od rakiety ,,NASA,,tylko od motocykla jutro lecę zalukać S4R sprawdzę ramę czy nie ma czegoś modzonego,zbiornik czy nie leci przy siedzeniu,kiete(niby nowa)luzy na wahaczu i przednich lagach podejrzę czy nigdzie się nie poci z pod cylindrów no rozrząd raczej na pewno do wymiany tak samo luzy zaworowe ale zima przed nami więc jest i na to czas.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co bic piany panowie.Co do podejscia do naprawy swojego motocykla .Przesiedzialem dlugie godziny na forum ducati ms .Jako ze znam angielski wypytywalem na zagranicznych forach ,czytalem manuale i staralem sie zrobic to sam jak najlepiej potrafie .Chyba mi sie udalo bo wszsystko dziala cacy  i jestem z siebie zadowolony.

 

Edit: wycięte wycieczki osobiste - pkt.28

 

Mysle ze powinnismy sobie dac na luz swieta idą.

 

Chopper ak bedziesz potrzebowal pomocy to daj znac chetnie pomoge kluczami czy innym badziewiem ktore wykonalem pod swoj silnik .Widze w twoich oczach obiektywizm. 

Edytowano przez Moderator003
pkt.28

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

.Chyba mi sie udalo bo wszsystko dziala cacy  i jestem z siebie zadowolony.

 

 

to dopiero wyjdzie po kilku tysiacach km :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

/ciach/

.Adrianie jeśli stukat zostanie zakupiony napewno odezwę się w sprawie wsparcia technicznego

Z góry dzięki za pomoc

Jak to mawiam my motocykliści musimy sobie pomagać i wspulnie rozwiązywać problemy.jutro oględziny sprzęta i będzie wiadomo co to jest:)

 

3 posty połączone w jeden - istnieje "Edytuj"  :evil: 

wycięte wycieczki osobiste

Edytowano przez Moderator003
pkt.28 i 29

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a więc oględziny zakończone,silnik zimny jak lód,odpala od strzału,w silniku po za klekotem sprzęgła nic innego jakoś nie było dramatycznie słychać,po obsłuchaniu głowic tak samo pracowało jak ducati 999s mojego kumpla które oglądałem dokładnie z nim przed wczoraj.koleś dał odkręcić jedną z pokryw na paskach są jeszcze widoczne dobrze napisy ducati. zbiornik nie cieknie motocykl trzyma obr.i po rozgrzaniu płynnie przechodzi z wysokich w wolne.teraz minusy pęknięta nakładka siedzenia,pęknięty carbon na kominie,podejrzana rdza na ramie w miejscu spawu (fot.num.3)na innych spawach nic nie za uwarzyłem.moto posiada dużo dodatków typu błotniki carbonowe,ogon też carbon,wlew paliwa rizoma,amor skrętu ohlins itp. Ceny nie zdradzę ale jest po niżej 10000zł:) co o tym myślicie??co może być z tą ramą?moto szło prosto przy 140km/h puściłem kiere nawet się nie zabujał.ciągnie dość ładnie przy 215km/h zrobiło się ciut zimno więc odpuściłem ale piec chciał iść dalej

post-87238-0-93487800-1387025245_thumb.jpg

post-87238-0-21778900-1387025301_thumb.jpg

post-87238-0-21029700-1387025344_thumb.jpg

post-87238-0-63280500-1387025402_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość
Temat jest zablokowany i nie można w nim pisać.

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.