Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Jarek72

Ducati 999 dźwigienka zaworu zamykającego.

Polecane posty

Zauważyłem na powierzchni dźwigienki odprysk / przetarcie chromu i chcę ją dla spokoju wymienić. Zadzwoniłem do ponoć bdb firmy ( tak mi powiedziano), która wykonuje regenerację wałków rozrządu itd. ale niestety nie chcą się zbytnio podjąć regeneracji dźwigienki :thumbdown: . Znacie może zaufana firmę , która wykonuje zabiegi regeneracji? Może ktoś z Was ma na zbyciu ową część w rozsądnych pieniądzach? Nie ukrywam, że ostatecznym wyjściem to zakup oryginału w serwisie za około 750pln :crazy: . Dzięki  z góry za wszelkie informacje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam caly komplet dzwigienek od testastretty, zadzwon

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Problem dotyczy silników, które mają kłopoty ze smarowaniem ewentualnie zaniedbana jest regulacja zaworów. Sam widziałem już 2 testastretty i jedno desmoquattro (moje  :mrgreen: ) gdzie były wudoczne ślady zużycia dźwigienek. Chociaż podobno jakieś tam roczniki desmoquattro miały szczególny problem z tym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarek72 - z którego roku są te "dziewiątki", i jaki jest kolor dźwigienek ?  Chodzi tu o zawór wydechowy, czy dźwigienkę zamykającą ?

Edytowano przez pablo70

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarek72 - z którego roku są te "dziewiątki", i jaki jest kolor dźwigienek ?  Chodzi tu o zawór wydechowy, czy dźwigienkę zamykającą ?

Rocznik 2003, dźwigienka zamykająca, kolor jak na zdjęciu, brązowawy.

post-87425-0-50380800-1390333232_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzenie dźwigni otwierającej silnika testastretta.

 

Zaniedbania w kwestii kontroli i precyzyjnej regulacji mogą mieć poważne konsekwencje. Dotyczy to również doboru oleju i okresów wymiany.

post-86319-0-02759700-1390334279_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że wcześniejszy właściciel moich dziewiątek wykonał wymianę pasków i oleju, ale o luzach zapomniał. Dobrze, że tylko jedna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Ducatista   
Gość Ducatista

Uszkodzenie dźwigni otwierającej silnika testastretta.

 

Zaniedbania w kwestii kontroli i precyzyjnej regulacji mogą mieć poważne konsekwencje. Dotyczy to również doboru oleju i okresów wymiany.

...czyli jednym słowem kicha są te silniki z ducati taka jest prawda, sprawdza się stara zasada więcej grzebania niż jeżdżenia z trwałością to ducati nie wiele ma wspólnego , ducati zamiast zmieniać co trochę wytłoczki z obudowy powinni się wziąć za silniki i zrobić wreszcie coś porządnego by nie trzeba było grzebać i zaglądać co trochę 3000tyś. km bo inaczej trza będzie sprzedać te klekoty i kupić porządną cbr SC 59 1000rr z elektronicznym zwieszeniem  ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bliski jestem stwierdzeniu że mimo iż luzy zaworowe przy kontroli mieszczą sie w tolerancji powinno demontować sie wałki w celu weryfikacji stanu dźwigni.

Przynajmniej co drugi interwał kontrolny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bliski jestem stwierdzeniu że mimo iż luzy zaworowe przy kontroli mieszczą sie w tolerancji powinno demontować sie wałki w celu weryfikacji stanu dźwigni.

Przynajmniej co drugi interwał kontrolny.

Byłoby rozsądnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przytoczone tu „Zaniedbania serwisowe ze strony użytkowników|” - to oficjalne stanowisko Ducati, które jak sądzę chciało jakoś wybrnąć z niezręcznej sytuacji (skąd my to znamy). Przy czym oczywiście nie sposób tego na 100% zweryfikować. Nieoficjalnie zaś wiadomo że odpadanie chromu pojawiło się po zmianie poddostawcy/wykonawcy w drugiej połowie lat 90, i po prostu błędów w procesie galwanizacji. Wg niezależnego źródła sprzyja temu stosowanie bardzo rzadkich „wyczynowych” olejów, o lepkości kinematycznej 100C poniżej 16 mm2/s. (a więc cienki film olejowy). Połączone z zimnymi rozruchami i „pałowaniem” na chwilę po uruchomieniu silnika, zwłaszcza po przestojach (np. tydzień i dłużej). Zjawisko ma miejsce częściej w głowicy „stojącego” cylindra – przez dłuższą magistralę olejową do tego biegnąca pionowo, (ale osobiście tego nie potwierdzam). Problem dotyczy silników czterozaworowych produkowanych w latach ok. 1997-2002. Jarek72 – prawdopodobnie Twoje 999 niestety „załapały” się jeszcze na starą dostawę dźwigienek. W takiej sytuacji posiadacz desmoquattro/testastretty z lat 2003-04 powinien sprawdzić kolor dźwigienek – jeśli są brązowe należy je poddać kontroli, jeśli srebrne raczej nie ma powodów do zmartwień. Koszt nowych to minimum 200-220$ szt. a rechromowanie u nas w kraju to ok. 50 zł. szt. (pisał o tym Wojtek z Rzeszowa -WWK). Pzdr Pablo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żem się na stare załapał  :D  ...ale zgadza się kolor brązowy i pionowy cylinder.....dobrze, że tylko jedna. Koszt nowych powala na kolana, ale ratunek w możliwości regeneracji  za rozsądne pieniądze uspokaja.

Edytowano przez Jarek72

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ducati 848

Uszkodzony wałek rozrzadu na skutek pracy z nieprawidłowo ustawionym luzem zaworowym (brak luzu)

post-86319-0-01813200-1390473503_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.