Jarek72 0 Napisano Styczeń 20, 2014 Zauważyłem na powierzchni dźwigienki odprysk / przetarcie chromu i chcę ją dla spokoju wymienić. Zadzwoniłem do ponoć bdb firmy ( tak mi powiedziano), która wykonuje regenerację wałków rozrządu itd. ale niestety nie chcą się zbytnio podjąć regeneracji dźwigienki :thumbdown: . Znacie może zaufana firmę , która wykonuje zabiegi regeneracji? Może ktoś z Was ma na zbyciu ową część w rozsądnych pieniądzach? Nie ukrywam, że ostatecznym wyjściem to zakup oryginału w serwisie za około 750pln :crazy: . Dzięki z góry za wszelkie informacje. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Styczeń 20, 2014 Pogadaj z WWK http://docpoland.com/temat/15448-748-diy/page-3 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 20, 2014 Ja mam caly komplet dzwigienek od testastretty, zadzwon Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
oskar 0 Napisano Styczeń 20, 2014 http://www.ducati-kaemna.de/ Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jarek72 0 Napisano Styczeń 20, 2014 Panowie, dziękuje pięknie. Czekam już na przesyłkę :thumbup: . Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adrian 0 Napisano Styczeń 20, 2014 Jaki przebieg ma maszynka ze już taka usterka?? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jarek72 0 Napisano Styczeń 21, 2014 (edytowany) Przebieg około 19tyś, tak twierdził wcześniejszy właściciel. Odnośnie złuszczania się chromu na dźwigienkach m.in. http://www.ducati.ms/forums/80-hall-wisdom/85302-rocker-arm-flaking.html Edytowano Styczeń 21, 2014 przez Jarek72 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adrian 0 Napisano Styczeń 21, 2014 problem dotyczy silnikow 4 zaworowych czy wszystkich Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
wwk 0 Napisano Styczeń 21, 2014 Problem dotyczy silników, które mają kłopoty ze smarowaniem ewentualnie zaniedbana jest regulacja zaworów. Sam widziałem już 2 testastretty i jedno desmoquattro (moje :mrgreen: ) gdzie były wudoczne ślady zużycia dźwigienek. Chociaż podobno jakieś tam roczniki desmoquattro miały szczególny problem z tym. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pablo70 0 Napisano Styczeń 21, 2014 (edytowany) Jarek72 - z którego roku są te "dziewiątki", i jaki jest kolor dźwigienek ? Chodzi tu o zawór wydechowy, czy dźwigienkę zamykającą ? Edytowano Styczeń 21, 2014 przez pablo70 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jarek72 0 Napisano Styczeń 21, 2014 Jarek72 - z którego roku są te "dziewiątki", i jaki jest kolor dźwigienek ? Chodzi tu o zawór wydechowy, czy dźwigienkę zamykającą ? Rocznik 2003, dźwigienka zamykająca, kolor jak na zdjęciu, brązowawy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 21, 2014 Uszkodzenie dźwigni otwierającej silnika testastretta. Zaniedbania w kwestii kontroli i precyzyjnej regulacji mogą mieć poważne konsekwencje. Dotyczy to również doboru oleju i okresów wymiany. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jarek72 0 Napisano Styczeń 21, 2014 Wygląda na to, że wcześniejszy właściciel moich dziewiątek wykonał wymianę pasków i oleju, ale o luzach zapomniał. Dobrze, że tylko jedna. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Gość Ducatista Napisano Styczeń 21, 2014 Uszkodzenie dźwigni otwierającej silnika testastretta. Zaniedbania w kwestii kontroli i precyzyjnej regulacji mogą mieć poważne konsekwencje. Dotyczy to również doboru oleju i okresów wymiany. ...czyli jednym słowem kicha są te silniki z ducati taka jest prawda, sprawdza się stara zasada więcej grzebania niż jeżdżenia z trwałością to ducati nie wiele ma wspólnego , ducati zamiast zmieniać co trochę wytłoczki z obudowy powinni się wziąć za silniki i zrobić wreszcie coś porządnego by nie trzeba było grzebać i zaglądać co trochę 3000tyś. km bo inaczej trza będzie sprzedać te klekoty i kupić porządną cbr SC 59 1000rr z elektronicznym zwieszeniem ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 21, 2014 Bliski jestem stwierdzeniu że mimo iż luzy zaworowe przy kontroli mieszczą sie w tolerancji powinno demontować sie wałki w celu weryfikacji stanu dźwigni. Przynajmniej co drugi interwał kontrolny. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jarek72 0 Napisano Styczeń 21, 2014 Bliski jestem stwierdzeniu że mimo iż luzy zaworowe przy kontroli mieszczą sie w tolerancji powinno demontować sie wałki w celu weryfikacji stanu dźwigni. Przynajmniej co drugi interwał kontrolny. Byłoby rozsądnie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
pablo70 0 Napisano Styczeń 22, 2014 Przytoczone tu „Zaniedbania serwisowe ze strony użytkowników|” - to oficjalne stanowisko Ducati, które jak sądzę chciało jakoś wybrnąć z niezręcznej sytuacji (skąd my to znamy). Przy czym oczywiście nie sposób tego na 100% zweryfikować. Nieoficjalnie zaś wiadomo że odpadanie chromu pojawiło się po zmianie poddostawcy/wykonawcy w drugiej połowie lat 90, i po prostu błędów w procesie galwanizacji. Wg niezależnego źródła sprzyja temu stosowanie bardzo rzadkich „wyczynowych” olejów, o lepkości kinematycznej 100C poniżej 16 mm2/s. (a więc cienki film olejowy). Połączone z zimnymi rozruchami i „pałowaniem” na chwilę po uruchomieniu silnika, zwłaszcza po przestojach (np. tydzień i dłużej). Zjawisko ma miejsce częściej w głowicy „stojącego” cylindra – przez dłuższą magistralę olejową do tego biegnąca pionowo, (ale osobiście tego nie potwierdzam). Problem dotyczy silników czterozaworowych produkowanych w latach ok. 1997-2002. Jarek72 – prawdopodobnie Twoje 999 niestety „załapały” się jeszcze na starą dostawę dźwigienek. W takiej sytuacji posiadacz desmoquattro/testastretty z lat 2003-04 powinien sprawdzić kolor dźwigienek – jeśli są brązowe należy je poddać kontroli, jeśli srebrne raczej nie ma powodów do zmartwień. Koszt nowych to minimum 200-220$ szt. a rechromowanie u nas w kraju to ok. 50 zł. szt. (pisał o tym Wojtek z Rzeszowa -WWK). Pzdr Pablo Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Jarek72 0 Napisano Styczeń 22, 2014 (edytowany) Żem się na stare załapał :D ...ale zgadza się kolor brązowy i pionowy cylinder.....dobrze, że tylko jedna. Koszt nowych powala na kolana, ale ratunek w możliwości regeneracji za rozsądne pieniądze uspokaja. Edytowano Styczeń 22, 2014 przez Jarek72 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 23, 2014 Ducati 848 Uszkodzony wałek rozrzadu na skutek pracy z nieprawidłowo ustawionym luzem zaworowym (brak luzu) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach