Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Bagi

Power Monster 796

Polecane posty

Cześć,

Postanowiłem założyć nowy temat, żeby nie zaśmiecać innych wątków, w którym będę opisywał budowę mojej nowej zabawki ;)  jaki będę Was prosił o porady.

Jesienią zakupiłem Monstera 796 z 2011r z przebiegiem 1,2 tyś. km bez prawa rejestracji, czyli powstał plan żeby wrzucić to w nową ramę i o ile to możliwe, maksymalnie zejść z wagi. Kupiłem ramę z Monstera 900, która stanowi bazę do przeróbki.

Poniżej mój nieudolny projekt ;):

projekt.jpg

 

jak widać, rama będzie ucięta na wysokości baku(podobnie jak w 748), mam dostęp do dokładnego pomiaru geometrii, zatem o to jestem spokojny. Zadupek będzie wykonany od podstaw z włókna węglowego(mam kolegę w zakładach lotniczych), bak też miał być z węgla ale w między czasie trafił się z 748 i na razie taki będzie:

ducaBak.jpg

 

Z kolejnych modyfikacji to zakupiłem dwa komplety zawieszenia, pierwszy zestaw to Showa z pełną regulacją i półkami z M1100:

ducaLagi.jpg

 

a drugi zawias to Ohlins z pólkami od s4r i tutaj pojawia się problem bo nie podoba mi się górna półka jaki dolna jest licha w porównaniu do M1100 oraz przy zastosowaniu tych półek nie ma mocowania pod amortyzator skrętu jaki zaciski są za szeroko rozstawione w stosunku do tarcz. Jak to przerobić? Górną półkę mogę wyciąć nową na frezarce CNC ale dystanse pod tarcze nie za bardzo wchodzą w grę. Poniżej zdjęcie tego zawiasu:

ducaOhlins.jpg

 

Waszym zdaniem lepiej zastosować Showa czy bardziej się pobawić i Ohlinsa, pytanie podstawowe będzie odczuwalna różnica w prowadzeniu?

 

Kolejne pytanie do Was to macie może pomysł jak zamontować amor skrętu, mam nowy jeszcze w pudełku i chciałbym go zastosować w tym projekcie:

 

ducaAmor.jpg

 

problem jest taki, że jeżeli montuje go do powyższej półki to "przegina" się i rysuję po owej, jak to fabrycznie jest montowane?

Może tyle na początek, liczę i z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie zmiany kosmetyczne a tu widzę "GRUBĄ" przebudowę :) Będę sledził i podpatrywał, zawsze nowa wiedza i nowe pomysły na przyszłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Postanowiłem założyć nowy temat, żeby nie zaśmiecać innych wątków, w którym będę opisywał budowę mojej nowej zabawki ;)

ducaOhlins.jpg

 

Waszym zdaniem lepiej zastosować Showa czy bardziej się pobawić i Ohlinsa, pytanie podstawowe będzie odczuwalna różnica w prowadzeniu?

 

Ohlins jest od Aprilii RSV Mille ewentualnie Tuono Factory. Dlatego masz problem z zamontowaniem zacisków, bo jarzma są inaczej zaprojektowane do ww motocykli.

 

Możesz zastosować półki zawieszenia np SpeedyMoto.

 

A ten amor skrętu lepiej sprzedać i kupić coś pod monstera, a nie na siłę próbować założyć amor SBKowy, któy pewnie nawet na najsłabszym ustawieniu będzie zbyt mocno tłumił skrętność zawieszenia i będzie bardziej przeszkadzał niż pomagał.

 

W obecnym zestawieniu elementów ciężko tu mówić o "odczuwalnych różnicach w prowadzeniu", ale ja bym kombinował bardziej w stronę Ohlinsa.

Edytowano przez musieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musieli, dzięki za odpowiedź.

Chyba faktycznie będę kombinował z tym Ohlinsem, myślę że półki wytnę nowe coś na wzór tych CNC:

PW0000313.jpg

 

Zawieszenie to które kupiłem jeździło w S4RS(dziwne że tam zaciski pasowały???) i faktycznie zostało przełożone z RSV. W takim układzie będę się musiał pobawić z hamulcami, myślę że wytoczę dystanse pod tarcze.

 

Jeżeli chodzi o amortyzator skrętu, to jednak zostawiam tego Ohlinsa, w Hypermotardzie mam Bitubo i siła tłumienia jest podobna, a prowadzi się dobrze.

 

Przy okazji prowadzenia, mam pytanie jaki jest kąt główki ramy w SBK, a jaki w Monsterach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chyba rozwiązałem problem z półkami ;)  Zakupiłem dolną półkę od 1198R, która ma dokładnie taką średnicę jak lagi Ohlinsa z RSVki, w garażu zalega mi górna półka od tego modelu, tak więc powinno się całość poskładać do kupy. Na marginesie dodam, że bardzo podchodzi mi do wizji przodu jaki chciałbym osiągnąć. Tutaj przykładowe zdjęcie półki znalezione w sieci, ja na swoją muszę poczekać do piątku :smile:

 

ducaPolka.jpg

Edytowano przez Bagi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no półeczki pójdą do czarnej anody :smile: albo innego proszku...

Edytowano przez Bagi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wlasnie przerabiam ten temat .Anody nie da rady bo to odlew .Ale proszek wyjdzie laleczka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko przy proszku trzeba uważać z temperaturom co by stop amelinium nie zrobiło się za bardzo plastyczny ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Monsterowa rama + SBKowe półki to nie jest dobre połączenie. Uzyskasz tak dziwną geometrię, że motocykl będzie miał problemy ze stabilnością kierunkową - to już z autopsji, przerobiliśmy temat kilka lat temu...

 

Dużo lepszym rozwiązaniem - tak jak pisałem - jest zakup półek do monstera pod zawieszenie SBKowe, które nie zmieniają geometrii przedniego zawieszenia lub ewentualnie przerobienie posiadanych monsterowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Monsterowa rama + SBKowe półki to nie jest dobre połączenie. Uzyskasz tak dziwną geometrię, że motocykl będzie miał problemy ze stabilnością kierunkową - to już z autopsji, przerobiliśmy temat kilka lat temu...

 

Dużo lepszym rozwiązaniem - tak jak pisałem - jest zakup półek do monstera pod zawieszenie SBKowe, które nie zmieniają geometrii przedniego zawieszenia lub ewentualnie przerobienie posiadanych monsterowych.

Nie wiem czy o tym samym piszesz  ale podobną niestabilność wykazuje fabrycznie ustawiony Hypermotard na długich szybkich łukach(temat z resztą przewałkowany na różnych forach) oczywiście są patenty i na to.

A jeżeli chodzi o projekt Monstera to teraz  już mam dwa komplety półek ;) : przerobione pod lagi Ohlinsa Monsterowe i SBK zatem będzie można stestować, które ustawienie będzie najlepsze . Wcześniej pytałem też o kąt wyprzedzenia główki ramy( 24,5 ?) bo na tym etapie mogę wprowadzić ewentualną korektę geometrii pod bardziej sportową.

Dzięki za rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam na myśli brak stabilności kierunkowej przy jeździe na wprost.

 

M900 '99 23°

 

1098 24°30'

Edytowano przez musieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za parametry, właśnie te informacje były mi potrzebne. Jeszcze Cię podpytam, czy na ten brak stabilności ma wpływ kąt główki czy wynika to, nie wiem jak to nazwać, z przesunięcia lag do przodu względem sztycy(chodzi o półki sbk)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w tym nie maczam dalej palców :-) Wyważasz otwarte drzwi i nie słuchasz tego co do Ciebie się mówi ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musieli to nie tak, ja tylko próbuję zrozumieć i jak mam taką możliwość to pytam ale jak to Ci nie pasuje, to trudno nie będę dalej drążył tematu...

Mimo wszystko dzięki!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zaczęła się gruba modyfikacja ramy, wstępnie połapane przed pomiarem i wspawaniem dodatkowych wzmocnień konstrukcyjnych.

 

duca121.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę ochładzać entuzjazmu, ale to nie będzie dobrze.

Geometria motocykla to nie tylko przód, który jak było powiedziane jest skopany, ale mocowanie amortyzatora w systemie bezdźwigniowym jest odpowiedzialny za progresje działania.

Obawiam się że tu mamy straszna partyzantkę w tej kwestii.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napewno będzie to wyglądać dobrze od strony stylistycznej. Niemniej jednak fajnie by było gdyby sprzęt jeździł równie dobrze jak wyglądał ;-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Biorę to pod uwagę, dlatego zrobiłem parę założeń, a mianowicie: mogę wymienić półki i przednie zawieszenie na to z Monstera 1100, jeżeli chodzi o tylny zawias to będzie możliwość regulacji wysokości oraz  mocowanie jest dokładnie w tym samym miejscu co w oryginale(M796).

Poniżej wklejam projekt Suzi którą zrobiłem w tamtym roku, rama jest całkowicie nowa(ze starej została niecała kołyska silnika), a zatem całkowicie zmieniona geometria, cały  przód jest ze sporta (GSXR + R1) i muszę przyznać że pomimo sportowych komponentów założonych do klasyka, wycina winkle aż miło. Jeżeli chodzi o projekt Monstera to się zobaczy, jakby co mam w zanadrzu ramę z 748.

 

001.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a to jeszcze się pochwalę dwoma motocyklami nad którymi pracuje:

GL 650:

 

2013%5C11%5C07%5Cbikepics-2613815-full.j

 

tak oto chodzi na termitach: www.youtube.com/embed/jA3UOh_kfSA

 

oraz CX 500 robiony na klasyka:

 

cx500cafe.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Biorę to pod uwagę, dlatego zrobiłem parę założeń, a mianowicie: mogę wymienić półki i przednie zawieszenie na to z Monstera 1100, jeżeli chodzi o tylny zawias to będzie możliwość regulacji wysokości oraz  mocowanie jest dokładnie w tym samym miejscu co w oryginale(M796).

Poniżej wklejam projekt Suzi którą zrobiłem w tamtym roku, rama jest całkowicie nowa(ze starej została niecała kołyska silnika), a zatem całkowicie zmieniona geometria, cały  przód jest ze sporta (GSXR + R1) i muszę przyznać że pomimo sportowych komponentów założonych do klasyka, wycina winkle aż miło. Jeżeli chodzi o projekt Monstera to się zobaczy, jakby co mam w zanadrzu ramę z 748.

 

001.jpg

 

 

Dzięki, a to jeszcze się pochwalę dwoma motocyklami nad którymi pracuje:

GL 650:

 

2013%5C11%5C07%5Cbikepics-2613815-full.j

 

tak oto chodzi na termitach: www.youtube.com/embed/jA3UOh_kfSA

 

oraz CX 500 robiony na klasyka:

 

cx500cafe.jpg

:clap: Są świetne! Podobają mi się :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

:clap: Są świetne! Podobają mi się :)

 

+1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.