Bagi 0 Napisano Styczeń 28, 2014 Cześć, Postanowiłem założyć nowy temat, żeby nie zaśmiecać innych wątków, w którym będę opisywał budowę mojej nowej zabawki ;) jaki będę Was prosił o porady. Jesienią zakupiłem Monstera 796 z 2011r z przebiegiem 1,2 tyś. km bez prawa rejestracji, czyli powstał plan żeby wrzucić to w nową ramę i o ile to możliwe, maksymalnie zejść z wagi. Kupiłem ramę z Monstera 900, która stanowi bazę do przeróbki. Poniżej mój nieudolny projekt ;): jak widać, rama będzie ucięta na wysokości baku(podobnie jak w 748), mam dostęp do dokładnego pomiaru geometrii, zatem o to jestem spokojny. Zadupek będzie wykonany od podstaw z włókna węglowego(mam kolegę w zakładach lotniczych), bak też miał być z węgla ale w między czasie trafił się z 748 i na razie taki będzie: Z kolejnych modyfikacji to zakupiłem dwa komplety zawieszenia, pierwszy zestaw to Showa z pełną regulacją i półkami z M1100: a drugi zawias to Ohlins z pólkami od s4r i tutaj pojawia się problem bo nie podoba mi się górna półka jaki dolna jest licha w porównaniu do M1100 oraz przy zastosowaniu tych półek nie ma mocowania pod amortyzator skrętu jaki zaciski są za szeroko rozstawione w stosunku do tarcz. Jak to przerobić? Górną półkę mogę wyciąć nową na frezarce CNC ale dystanse pod tarcze nie za bardzo wchodzą w grę. Poniżej zdjęcie tego zawiasu: Waszym zdaniem lepiej zastosować Showa czy bardziej się pobawić i Ohlinsa, pytanie podstawowe będzie odczuwalna różnica w prowadzeniu? Kolejne pytanie do Was to macie może pomysł jak zamontować amor skrętu, mam nowy jeszcze w pudełku i chciałbym go zastosować w tym projekcie: problem jest taki, że jeżeli montuje go do powyższej półki to "przegina" się i rysuję po owej, jak to fabrycznie jest montowane? Może tyle na początek, liczę i z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
xyntR 2 Napisano Styczeń 28, 2014 U mnie zmiany kosmetyczne a tu widzę "GRUBĄ" przebudowę :) Będę sledził i podpatrywał, zawsze nowa wiedza i nowe pomysły na przyszłość. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 28, 2014 (edytowany) Cześć, Postanowiłem założyć nowy temat, żeby nie zaśmiecać innych wątków, w którym będę opisywał budowę mojej nowej zabawki ;) Waszym zdaniem lepiej zastosować Showa czy bardziej się pobawić i Ohlinsa, pytanie podstawowe będzie odczuwalna różnica w prowadzeniu? Ohlins jest od Aprilii RSV Mille ewentualnie Tuono Factory. Dlatego masz problem z zamontowaniem zacisków, bo jarzma są inaczej zaprojektowane do ww motocykli. Możesz zastosować półki zawieszenia np SpeedyMoto. A ten amor skrętu lepiej sprzedać i kupić coś pod monstera, a nie na siłę próbować założyć amor SBKowy, któy pewnie nawet na najsłabszym ustawieniu będzie zbyt mocno tłumił skrętność zawieszenia i będzie bardziej przeszkadzał niż pomagał. W obecnym zestawieniu elementów ciężko tu mówić o "odczuwalnych różnicach w prowadzeniu", ale ja bym kombinował bardziej w stronę Ohlinsa. Edytowano Styczeń 28, 2014 przez musieli Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Styczeń 28, 2014 Musieli, dzięki za odpowiedź. Chyba faktycznie będę kombinował z tym Ohlinsem, myślę że półki wytnę nowe coś na wzór tych CNC: Zawieszenie to które kupiłem jeździło w S4RS(dziwne że tam zaciski pasowały???) i faktycznie zostało przełożone z RSV. W takim układzie będę się musiał pobawić z hamulcami, myślę że wytoczę dystanse pod tarcze. Jeżeli chodzi o amortyzator skrętu, to jednak zostawiam tego Ohlinsa, w Hypermotardzie mam Bitubo i siła tłumienia jest podobna, a prowadzi się dobrze. Przy okazji prowadzenia, mam pytanie jaki jest kąt główki ramy w SBK, a jaki w Monsterach? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Slawek 0 Napisano Styczeń 28, 2014 powinien być dział : "piękne umysły" - bo niektórzy tu mają nie lada fantazje.. trzymam kciuki ! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
delta81 0 Napisano Styczeń 29, 2014 Nooo Bagi, zapowiada się ciekawie, lubię takie tematy! Powodzenia! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Styczeń 29, 2014 (edytowany) Chyba rozwiązałem problem z półkami ;) Zakupiłem dolną półkę od 1198R, która ma dokładnie taką średnicę jak lagi Ohlinsa z RSVki, w garażu zalega mi górna półka od tego modelu, tak więc powinno się całość poskładać do kupy. Na marginesie dodam, że bardzo podchodzi mi do wizji przodu jaki chciałbym osiągnąć. Tutaj przykładowe zdjęcie półki znalezione w sieci, ja na swoją muszę poczekać do piątku :smile: Edytowano Styczeń 29, 2014 przez Bagi Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adrian 0 Napisano Styczeń 29, 2014 ale chyba nie zrobisz Biesłany i pomalujesz na kolor ?? czy to finalna pulka Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Styczeń 29, 2014 (edytowany) Nie no półeczki pójdą do czarnej anody :smile: albo innego proszku... Edytowano Styczeń 29, 2014 przez Bagi Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
adrian 0 Napisano Styczeń 29, 2014 wlasnie przerabiam ten temat .Anody nie da rady bo to odlew .Ale proszek wyjdzie laleczka Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Styczeń 29, 2014 tylko przy proszku trzeba uważać z temperaturom co by stop amelinium nie zrobiło się za bardzo plastyczny ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 29, 2014 Monsterowa rama + SBKowe półki to nie jest dobre połączenie. Uzyskasz tak dziwną geometrię, że motocykl będzie miał problemy ze stabilnością kierunkową - to już z autopsji, przerobiliśmy temat kilka lat temu... Dużo lepszym rozwiązaniem - tak jak pisałem - jest zakup półek do monstera pod zawieszenie SBKowe, które nie zmieniają geometrii przedniego zawieszenia lub ewentualnie przerobienie posiadanych monsterowych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Styczeń 29, 2014 Monsterowa rama + SBKowe półki to nie jest dobre połączenie. Uzyskasz tak dziwną geometrię, że motocykl będzie miał problemy ze stabilnością kierunkową - to już z autopsji, przerobiliśmy temat kilka lat temu... Dużo lepszym rozwiązaniem - tak jak pisałem - jest zakup półek do monstera pod zawieszenie SBKowe, które nie zmieniają geometrii przedniego zawieszenia lub ewentualnie przerobienie posiadanych monsterowych. Nie wiem czy o tym samym piszesz ale podobną niestabilność wykazuje fabrycznie ustawiony Hypermotard na długich szybkich łukach(temat z resztą przewałkowany na różnych forach) oczywiście są patenty i na to. A jeżeli chodzi o projekt Monstera to teraz już mam dwa komplety półek ;) : przerobione pod lagi Ohlinsa Monsterowe i SBK zatem będzie można stestować, które ustawienie będzie najlepsze . Wcześniej pytałem też o kąt wyprzedzenia główki ramy( 24,5 ?) bo na tym etapie mogę wprowadzić ewentualną korektę geometrii pod bardziej sportową. Dzięki za rady. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 29, 2014 (edytowany) Mam na myśli brak stabilności kierunkowej przy jeździe na wprost. M900 '99 23° 1098 24°30' Edytowano Styczeń 29, 2014 przez musieli Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Styczeń 29, 2014 Dzięki za parametry, właśnie te informacje były mi potrzebne. Jeszcze Cię podpytam, czy na ten brak stabilności ma wpływ kąt główki czy wynika to, nie wiem jak to nazwać, z przesunięcia lag do przodu względem sztycy(chodzi o półki sbk)? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 29, 2014 Ja w tym nie maczam dalej palców :-) Wyważasz otwarte drzwi i nie słuchasz tego co do Ciebie się mówi ;-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Styczeń 29, 2014 Musieli to nie tak, ja tylko próbuję zrozumieć i jak mam taką możliwość to pytam ale jak to Ci nie pasuje, to trudno nie będę dalej drążył tematu... Mimo wszystko dzięki! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Luty 7, 2014 Zaczęła się gruba modyfikacja ramy, wstępnie połapane przed pomiarem i wspawaniem dodatkowych wzmocnień konstrukcyjnych. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 7, 2014 Nie chcę ochładzać entuzjazmu, ale to nie będzie dobrze. Geometria motocykla to nie tylko przód, który jak było powiedziane jest skopany, ale mocowanie amortyzatora w systemie bezdźwigniowym jest odpowiedzialny za progresje działania. Obawiam się że tu mamy straszna partyzantkę w tej kwestii. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 7, 2014 Napewno będzie to wyglądać dobrze od strony stylistycznej. Niemniej jednak fajnie by było gdyby sprzęt jeździł równie dobrze jak wyglądał ;-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Luty 7, 2014 Biorę to pod uwagę, dlatego zrobiłem parę założeń, a mianowicie: mogę wymienić półki i przednie zawieszenie na to z Monstera 1100, jeżeli chodzi o tylny zawias to będzie możliwość regulacji wysokości oraz mocowanie jest dokładnie w tym samym miejscu co w oryginale(M796). Poniżej wklejam projekt Suzi którą zrobiłem w tamtym roku, rama jest całkowicie nowa(ze starej została niecała kołyska silnika), a zatem całkowicie zmieniona geometria, cały przód jest ze sporta (GSXR + R1) i muszę przyznać że pomimo sportowych komponentów założonych do klasyka, wycina winkle aż miło. Jeżeli chodzi o projekt Monstera to się zobaczy, jakby co mam w zanadrzu ramę z 748. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 7, 2014 Bardzo ładny kofiak! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Bagi 0 Napisano Luty 7, 2014 Dzięki, a to jeszcze się pochwalę dwoma motocyklami nad którymi pracuje: GL 650: tak oto chodzi na termitach: www.youtube.com/embed/jA3UOh_kfSA oraz CX 500 robiony na klasyka: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klopsik 2 Napisano Luty 7, 2014 Biorę to pod uwagę, dlatego zrobiłem parę założeń, a mianowicie: mogę wymienić półki i przednie zawieszenie na to z Monstera 1100, jeżeli chodzi o tylny zawias to będzie możliwość regulacji wysokości oraz mocowanie jest dokładnie w tym samym miejscu co w oryginale(M796). Poniżej wklejam projekt Suzi którą zrobiłem w tamtym roku, rama jest całkowicie nowa(ze starej została niecała kołyska silnika), a zatem całkowicie zmieniona geometria, cały przód jest ze sporta (GSXR + R1) i muszę przyznać że pomimo sportowych komponentów założonych do klasyka, wycina winkle aż miło. Jeżeli chodzi o projekt Monstera to się zobaczy, jakby co mam w zanadrzu ramę z 748. Dzięki, a to jeszcze się pochwalę dwoma motocyklami nad którymi pracuje: GL 650: tak oto chodzi na termitach: www.youtube.com/embed/jA3UOh_kfSA oraz CX 500 robiony na klasyka: :clap: Są świetne! Podobają mi się :) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 7, 2014 :clap: Są świetne! Podobają mi się :) +1 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach