Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

zbyszek

Regulator napięcia dwufazowy St 2

Polecane posty

Witam, czy ktoś z Was znalazł może jakiś sensowny zamiennik oryginalnego dwu fazowego regulatora?

Chodzi mi o cenę oczywiście, przejrzałem forum i jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem....

Może ktoś coś słyszał, albo z powodzeniem zastosował regulator z jakiegoś innego sprzętu?

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam chińskie dwufazówki - stosuje je w ATV i motocykla do 400 cm - jednak nie wiem jak się sprawdzą przy ducati.. ale cena jest super - 69zł.

3- fazowe chińskie zakładałem już do ryżojadów i działają po dziś dzień :clap: , także tu tez powinno być git.. ale trzeba "testera" żeby przetarł szlaki.. :mrgreen: B)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam chińskie dwufazówki - stosuje je w ATV i motocykla do 400 cm - jednak nie wiem jak się sprawdzą przy ducati.. ale cena jest super - 69zł.

3- fazowe chińskie zakładałem już do ryżojadów i działają po dziś dzień :clap: , także tu tez powinno być git.. ale trzeba "testera" żeby przetarł szlaki.. :mrgreen: B)

Mają, jak rozumiem wyjście na sterowanie kontrolką ładowania? Jeżeli tak to "biere" :mrgreen:  i chętnie popróbuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem dziś chiński za 20 zł, podłączyłem i działa. Bez wyjścia na kontrolkę ładowania, ale działa.

Ładowanie ok, ale jeździć raczej się z tym nie odważę, po pięciu minutach pracy silnika tak się nagrzał że izolacja tych jego cieniutkich kabelków

zaczęła się robić plastyczna :twisted:  Moto się od tego zapali...

Szukam dalej, pewno kupię w Larssonie regler Tourmax, testował może ktoś z Was???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Regulator zawsze się bedzie grzał. W takich układach jak w ducati napiecie jest regulowane poprzez łączenie do masy poszczególnych faz alternatora. Dlatego jest tak wazne chłodzenie regulatora, w przeciwnym wypadku najlepszy regulator się usmaży.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, wiem o tym że ma się grzać, tak działa regulator stratny, ten który kupiłem jest zwyczajnie za słaby... kable się zaczynają topić.

Po za tym porównując średnicę kabli tak na oko, ori 5 mm, china 2 mm, chodzi mi o średnicę na izolacji. To nie mogłoby działać.

Ale dzięki temu wiem jak problem rozwiązać, tanio.

A na końcu pozostaje zawsze sklepik pana Larssona :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prośba o pomoc w znalezieniu regulatora napięcia do tego model.

Po wstępnych oględzinach allegro, wszystko ma 3 fazowe styki.

U mnie mam 2 żółte kable z alternatora :/

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic innego nie znajdziesz poza Tourmax, przegrzebałem.

Co ciekawe u mnie jest tak że kontrolka ładowania świeci a prąd ładowania 13,9 na 5000rpm

więc zakupiłem voltomierz na allegro za ok 15 zł, podłączyłem pod drugi od góry bezpiecznik(prąd ma po kluczyku) i w łikend se walnołem 300 km bez trzymanki.

Robi wszystko jak należy, prąd ładowania nawet przy długotrwałym pałowaniu w okolicach 10krpm nie wychodzi poza 14,2, na wolnych obrotach bez świateł 12,7-12,9V

Wniosek: padło sterowanie kontrolki (za chwilę padnie reszta?)  albo padło sterowanie kontrolki reszta będzie robić. Obaczym.

ps. próbowałem z chińskimi reglerami, strata kilku złotych, ale strata. Nie warto tracić czasu i nawet tych kilku złotych. Pomierz kolego prądy i zrób co trzeba,

ps psa.. montując regler zobacz czy w miejscu jego mocowania nie ma utlenionego amelinum, jak tak to oczyść co by regler miał dobry styk z podłożem w które oddaje ciepło :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ps. próbowałem z chińskimi reglerami, strata kilku złotych, ale strata. Nie warto tracić czasu i nawet tych kilku złotych.

przerabiałeś temat z ryglami od chińskich ATV ??? tych większych 200-700cm3  - wg. parametrów powinny ogarniać temat , ale nie miałem jeszcze sposobności przetestowania... domniemam , że testowałeś te od skuterów - niestety nie te natężenia i one nie maja prawa bytu w dużym moto...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak, to był mały regulator, pewnie od skuterka jakiegoś. Przekrój kabli pięciokrotnie mniejszy, strasznie się te kabelki grzały. Parzyło w paluchy po kilku minutach pracy silnika.

Cinek78 podrzuć jakiś przykładowy link, tak żeby zobaczyć ten regulator, u mnie problem nadal aktualny, na razie obserwuje napięcie ładowania. Jest ok,

ale dobrze by było mieć coś jeszcze do wyboru w razie potrzeby, oprócz dość drogiego Tourmax.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpisz na pierwszym lepszym aukcyjnym "atv regulator 250"  lub 300 - wyskoczą Ci 2 fazowe na 5 kabli i one maja spory zapas "prądowy".....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wpisz na pierwszym lepszym aukcyjnym "atv regulator 250"  lub 300 - wyskoczą Ci 2 fazowe na 5 kabli i one maja spory zapas "prądowy".....

Teraz zgłupiałem bo cały dzień latałem po Warszawie i tam wpajano mi że regulator 3 fazowy jak ten do Honda Shadow 1100 będzie git.

A część twierdziła że to jakaś lipa....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

... rozumiem, że nie rygiel, a uzwojenie było uszkodzone?? szkoda, że tyle kasy wydałeś za chińczyka. Taniej i na porzadnym drucie przezwajają w PL...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ma ktoś schemat tego nieszczęsnego jednofazowego regulatora napięcia?

Interesuje mnie funkcja dwóch przewodów czarnego i białego( zasada działania).

Jeden idzie do ecm, a drugi do żarówki ładowania.

 

post-89742-0-20917300-1408809523_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamawiał ktoś z was ten regulator (1290516) z Larssona? Bo jak dla mnie to mają trzyfazowy, a nie jednofazowy. A, że jest na specjalne zamówienie to nie można go oddać jakby nie pasował.  A może inny zamiennik ? Dajcie znać, bo moto stoi w serwisie , a ciepłych dni na jazdę ubywa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak jednofazowy regulator alternatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dwu lub trzyfazowy.

"Single phase with pilot lamp" - opis regulatora do Ducati ST2. Z tego wychodzi , że chłopaki z DZE nie znają się na elektryce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

"Single phase with pilot lamp" - opis regulatora do Ducati ST2. Z tego wychodzi , że chłopaki z DZE nie znają się na elektryce.

mysle że sie znaja , ale na 100% theo ma racje...

może tyczy sie to czego innego , a cyctat wyrwałes z kontekstu???

rygle są w motocyklach tylko 2 lub 3 fazowe...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mysle że sie znaja , ale na 100% theo ma racje...

może tyczy sie to czego innego , a cyctat wyrwałes z kontekstu???

rygle są w motocyklach tylko 2 lub 3 fazowe...

Ja Koledze racji nie odbieram, tylko cytuję dokładnie to co jest napisane w katalogu DZE.

 

Oki. Jednak trzeba chyba wrócić do głównego tematu tego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gfu    0

Dwu lub trzyfazowy.

Nie ma czegoś takiego jak regulator dwufazowy, bo nie ma alternatorów dwufazowych. Są tylko 1 i 3-fazowe. Co innego ilośc przewodów - każdy drut ma dwa końce. W alternatorze jednofazowym obydwa końce uzwojenia sa wyprowadzone na zewnątrz silnika i pomiędzy nimi występuje wygenerowane napięcie. Te dwa przewody podłącza się do regulatora napięcia. W przypadku alternatorów 3-fazowych uzwojenia też mają po dwa końce tylko jeden koniec każdego uzwojenia jest połączony razem. To się nazywa połączeniem uzwojeń w gwiazdę. Wtedy na zewnątrz wychodzą trzy przewody. W niektórych konstrukcjach punk wspólny - środek gwiazdy-tez bywa wyprowadzony. Wtedy ma potencjał zerowy i zwykle łączy się go z masą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.