Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
duke75

Czujnik położenia przepustnicy - TPS do ss900 2002r.

Recommended Posts

Szukam takiego TPSa bo moto stoi w Bielsku i mechanik powiedział,że to prawdopodobnie jest uszkodzone. Mógłby mi ktoś pożyczyć taki czujnik? Jeśli się okażę,że to jest winowajca to kupię nowy.

Prawdopodobnie identyczny jest w monsterze 620, 750, 900 i takich samych SSach. Ma charakterystyczne bananowate otwory mocujące na regulacje.

Dziwne jest to,że wg katalogu Ducati TPS powinien byc identyczny np. w ss1000, 800  a nie jest. O co kaman? 

Aha prawdopodobnie taki sam TPS jest w którymś fiacie, tylko w którym? :)

post-87078-0-50312600-1401827713_thumb.jpg

Edited by duke75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatnio szukaliśmy do 696 i znaleźliśmy od... H-D. Dokładnie to samo tylko cena inna. 25%...

Myślę,że uda Ci  się coś "wyszperać"  :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

W silnikach DS1000 czy 800kach czujniki są inne bo w starszych konstrukcjach kalibracji dokonywało sie przez fizyczną zmiane pozycji potencjometru wzgledem przepustnicy. W np DS-ach TPS jest przykręcony "na sztywno" a resetu dokonuje sie z poziomu komputera diagnostycznego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mechanik powiedział,że to prawdopodobnie jest uszkodzone.

Przecież to można łatwo i jednoznacznie sprawdzić... ? Nikt Ci nie sprzeda elementu elektronicznego "na próbę"...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmawialiśmy z Duke o tym telefonicznie.

Podmiana TPS-a na próbe tez niekoniecznie jest dobrą metodą diagnostyczna. procedura kalibracji tego typu czujnika jest dość mozolna i pracochłonna. Nie wystarczy wyjąć stary, zamontować nowy. A nieprawidłowa kalibracja daje identyczne objawy jak niesprawny potencjometr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W silnikach DS1000 czy 800kach czujniki są inne bo w starszych konstrukcjach kalibracji dokonywało sie przez fizyczną zmiane pozycji potencjometru wzgledem przepustnicy. W np DS-ach TPS jest przykręcony "na sztywno" a resetu dokonuje sie z poziomu komputera diagnostycznego.

Wiem, że jest inny. Chodziło mi o to,że można znaleźć taniej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że jest inny. Chodziło mi o to,że można znaleźć taniej ;)

Spoko, Korkir, zrozumieliśmy się dobrze. Kupiłbym go ale nie mam 100% pewności,że to jest to. Słyszałem też opinię,że jeśli TPS nie jest walniety "na amen" komputer nie musi wcale pokazać błędu. Czy się zgadzacie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie czujniki TPS różnie ulegaja awariom , ale doswiadczony mechanik powinien wyłapać anomalie... Poza całkowitą odmową współpracy TPS może też mieć "przeskoki" w płynnej zmianie napięcia , może tez np. nie pokazywać pełnych max/min wartości...

Share this post


Link to post
Share on other sites

faktycznie czujniki TPS różnie ulegaja awariom , ale doswiadczony mechanik powinien wyłapać anomalie... Poza całkowitą odmową współpracy TPS może też mieć "przeskoki" w płynnej zmianie napięcia , może tez np. nie pokazywać pełnych max/min wartości...

Cena nowego w ASO to ok. 1000 zł :mrgreen:  Co zrobić, jak żyć Panie Premierze?

Biorę go w łapę i jadę do serwisu Fiata.

Edited by duke75

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.