Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Juan

Monster nie odpala, brak iskry

Polecane posty

Cześć wszystkim,

 

Z przykrością muszę oznajmić, że mój monster po raz 3 w tym sezonie odmówił współpracy :/

 

W sobotę z trudem odpalił. Pojeździłem trochę, odpalał już potem bez problemu.

Pojechałem do garażu. Nasmarowałem łańcuch i zrobiłęm przegląd rozrządu.

I co? I już został w garażu bo nie odpalił :/

 

Rozrusznik kręci, paliwo dostaje, ale iskry nie ma na obu świecach. Wkręciłem stare świece i to samo.

 

Może ktoś wie gdzie szukać usterki? Co sprawdzić?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak grzebałeś, to sprawdź ponownie „te” miejsca  i czy nie zapomniałeś ponownie jakiegoś kabelka podpiąć...
jak spr. że dostaje paliwo?? 
spróbuj zmostkować czujnik bocznej nóżki - skoro już wcześniej miałeś anomalie to bardzo prawdopodobne, że on szwankuje...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik bocznej nóżki nie pozwala na kręcenie rozrusznikiem, a u mnie kręci bez problemu.

Żadnych kabli nie odpinałem, więc nie wydaje mi się, że problem tkwi w odpiętych wtyczkach czy coś w tym stylu.

 

Wydaje mi się że paliwo dostaje, bo świece są wilgotne jak długo kręce rozrusznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witaj ziomalu, a czy Ty nie należysz do grupy "dbających" nadgorliwców co to bez opamiętania traktują moto myjką ciśnieniową ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie powiem zdarza się, że na myjce go cieśnieniem potraktuję, ale nie jakoś super często.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musisz uważnie przejrzeć całą instalację - może to jakiś zaśniedziały styk. Jeśli to nie pomoże dzwoń do Przemka Cicheckiego (REV TEC) 660 367 067.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam - myjka ciśnieniowa to samo zło. w ubiegłą sobotę myłem moto i smigałem cały dzień bez problemów. na wieczór jak już szarówka się robiła zgineło mi przednie światło  :wtf: zalałem przetwornice do ksenona i musiał mnie kumpel eskortowac do siebie aby ja osuszyć. Drugi i ostatni raz myłem moto myjką, za pierwszym razem zaczeły mi mrygać kontrolki w zegarach. Tylko wiadro i gąbka! 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

  zalałem przetwornice do ksenona i musiał mnie kumpel eskortowac do siebie aby ja osuszyć

ale to nie wina i wyposażenie Ducati 

Już pisałem kilka razy na tym forum - wszystkie połączenia ( kostki) na wazelinę techniczna i problem z głowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja na ksenony mam 1 dobrą radę - wy..........ć :mrgreen:

 

oczywiście to moje zdanie, ja nie lubię tej "lekarsko - prosektoriumowej" barwy światła, na dodatek, jadąc nocą z przeciwka zauważyłem że 80% użytkowników tychże..ma źle ustawione, przez co oślepiają jadących, nie jest to ani miłe, ani bezpieczne...

 

a zamiast ksenona proponowałbym porządne żarówki np. PIAAI, niestety, nie są tanie, kiedyś płaciłem za nie 45 $, teraz 85 $, mam w 999 i w DucatiEnduro, zgodnie z obiecankami reklamowymi, dużo lepsze światło, bez oślepiania, czy 65 % lepiej jak rekamują nie wiem, ale poprawa jest ogromna.

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie odwaliłem lipy, że po prostu wsadziłem ksenona do monsterowej lamy. zamontowałem soczewkę z linią odcięcia, nie ma więc mowy o oślepianiu pojazdów z naprzeciwka. a poprawa oświetlenia w porównaniu do oryginału delikatnie mówiąc znaczna. sorry za OT.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Johnny spoko....nie było do Ciebie, to jest moje opinia ogólna o ksenonach - jestem ich przeciwnikiem i tyle, chyba, że są już nielekarskie barwy tegoż, oraz ludzie używający ich nie będą oślepiać ( zwykłe światła nawet jak oślepiają, to nie w takim stopniu jak źle ustawione ksenony - lub ich podróbki- no co mogę myśleć o kimś kto jedzie z przeciwka, i oślepia a ja tracę wzrok na kilka sekund ?).... to wtedy zmienię zdanie...w myśl zasady: tylko krowa nie zmienia zdania :mrgreen:

 

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spoko loko, nie odebrałem tego jako atak na siebie :) też nie lubię jak jak mnie oślepia jadący z naprzeciwka golf III swoimi niebieskimi ksenonami :P soczewka to konieczność przy ksenonach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć koledzy,

 

Dziś udało mi się magicznie sprawić, że iskra znów zawitała na obie świece.

Wykręciłem obie świece i podpiołem pod fajki. Wykręciłem czujnik indukcyjny położenia wałka rozrządu (impulsator). Na włączonym zapłonie wytworzyłem impuls poprzez dotknięcie do metalu, co zaskutkowało pojawieniem się iskry na obu świecach. Jaki miało to wpływ na układ, czy usterka została usunięta na stałe? Nie mam pojęcia. Odpalił dziś, pracował, aż sie zagrzał, odpalał kilka razy.

 

Zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sprawdź jeszcze oporność impulsatora. Może to "początek jego końca"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat ''impulsatora'', , mierzyłem oporność na przewodach wychodzących z modułu i miernik nie wskazuje żadnej wartości(cylinder horyzontalny) a na drugim module wartość oporu wynosi 96ohm.  Można gdzieś w Polsce dostać pojedyńczą sztukę impulsatora czy sprzedawane są tylko w kompletach po 2 sztuki? Jeśli tak to będe wdzięczny za każdy kontakt gdzie można to dostać w miare rozsądnych pieniądzach :mrgreen:   Aha i czy bedą pasować z każdej gażnikowej 900ki, czy też koniecznie musi to być impulsator z monstera ?  Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna prosta sprawa. Sprawdź czujnik położenia wału korbowego. Wykręć go i zobacz czy nie ma przyklejonych do niego opiłków metalu. Jeżeli są to wyczyść czujnik. Ma to wpływ na szczelinę pomiędzy rdzeniem czujnika a kołem zębatym i takie "zabrudzenia" w pewnych ilościach mogą być przyczyną zakłóceń. Pracy na max. 15 minut.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat ''impulsatora'', , mierzyłem oporność na przewodach wychodzących z modułu i miernik nie wskazuje żadnej wartości(cylinder horyzontalny) a na drugim module wartość oporu wynosi 96ohm.  Można gdzieś w Polsce dostać pojedyńczą sztukę impulsatora czy sprzedawane są tylko w kompletach po 2 sztuki? Jeśli tak to będe wdzięczny za każdy kontakt gdzie można to dostać w miare rozsądnych pieniądzach :mrgreen:   Aha i czy bedą pasować z każdej gażnikowej 900ki, czy też koniecznie musi to być impulsator z monstera ?  Z góry wielkie dzięki za wszelką pomoc.

Mierzyłeś moduł (w domyśle zapłonowy) ale chcesz wymienić impulsator? Podejrzewasz jedno albo drugie? Taka nieścisłość mi się nasunęła a warto sprecyzować :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może od początku...w ogóle nie ma iskry, czy iskrę ma tylko 1 cylinder...?

Edytowano przez klekot999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może od początku...w ogóle nie ma iskry, czy iskrę ma tylko 1 cylinder...?

Iskry nie ma na cylindrze horyzontalnym, sprawdzałem cewki, moduły i wszystkie opornosci są zgodne z serwisówką, aż wreszcie doszedłem do impulsatorów i na tym cylindrze gdzie nie ma iskry wyszedł brak wskazań na mierniku (na tzw. ignition pin-up), Nie ściągałem jeszcze lewej pokrywy silnika ale jestem raczej pewien że nie chodzi o dystansowanie bo wtedy miernik musiałby pokazać wartość w granicach 100ohm.  Tylko gdzie dostać takie ustrojstwo?

Edytowano przez Andrzej904

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim Ducati Enduro z silnikiem Monstera 600 na 3 fazach, też wysiadł nadajnik, zastosowałem od jakiejś jamachy aby mi mocowanie pasowało ( trochę musialem pilnikiem piłować) , tylko zanim zamocowałem sprawdziłem podpinając pod aku 6V i sprawdziłem takim ruskim miernikiem wskazówkowo-wychylnym, używając jako koła- przesuwający się w te i we wte śrubokręt... potem trza było polutować i działa chyba 2 rok...

Sorki ale nie pamiętam jaka yamaha to była...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim Ducati Enduro z silnikiem Monstera 600 na 3 fazach, też wysiadł nadajnik, zastosowałem od jakiejś jamachy aby mi mocowanie pasowało ( trochę musialem pilnikiem piłować) , tylko zanim zamocowałem sprawdziłem podpinając pod aku 6V i sprawdziłem takim ruskim miernikiem wskazówkowo-wychylnym, używając jako koła- przesuwający się w te i we wte śrubokręt... potem trza było polutować i działa chyba 2 rok...

Sorki ale nie pamiętam jaka yamaha to była...

Pozdr. J-999

też myśle że z jakiegoś japońca powinno podejść, tylko pytanie z jakiego :roll:  w serwisie ducati wołają 770 zł za nowy zestaw, jak narazie poluje więc na używke :roll:  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj ściągnąłem pokrywe silnika i okazało się że jest przerwa na jednym przewodzie, więc obejdzie się bez wymiany czujnika :mrgreen:  wystarczy lutownica i kawałek linki :mrgreen:

 zamieszczam link do czujników gdyby ktoś kiedyś potrzebował, 15 EUR za sztukę więc oferta wydaje się nie do pobicia 

 

http://www.ignitech.cz/en/vyrobky/accessories/pick-up/pick-up.htm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.