Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Maison

Ducati 600 z Krakowa - prośba o opinię

Polecane posty

Witam,

szykuję się przed zamiarem kupna Ducati Monster 600. Mam upatrzoną sztukę w Krakowie. Nie znam się na mechanice i chciałbym prosić o Waszą pomoc w ocenie na odległość i czy kupować czy nie.

 

Link do ogłoszenia (kilka miesięcy temu kosztował 8000 pln)

 

Opis motoru wg. właściciela:

- na początku roku został sprowadzony na prośbę właściciela z Włoch przez znajomego, który sprowadza moto,

- jest zarejestrowany w PL, posiada wszystkie potrzebne dokumenty,

- ma przejechane niewiele ponad 40 tyś., niestety licznik kilometrów jest zepsuty,

- opona przednia ok, tylna na jeden sezon,

- po sprowadzeniu miał drobne mankamenty typu migacz nie działał (żarówka), podpórka baku nie miała końcówki, dodatkowo    wymienił świece, olej, filtry, synchronizacje, w ostatnim miesiącu zrobił w nim klocki przednie,

- sam nie wymieniał paska rozrządu i nie wie kiedy zrobił to poprzedni właściciel o ile zrobił,

 

Poprosiłem chłopaka o wysłanie zdjęć silnika i główki ramy, możecie je zobaczyć pod tym LINKIEM.

 

Z góry dzięki za wsparcie w ocenie. Pozdrawiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę śmiało ;) Naprawdę zależy mi na Waszej opinii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maison - nikt się nie wychyla, bo z oceną na odległość jest jak z powiedzeniem że przy świetle świecy nie wybiera się diamentów ani kobiet. Fotki przedstawiają spawy i ogranicznik skrętu ale tylko z prawej strony ramy. Więc albo sprzedający nie wie o co kaman, albo liczy na to że Ty nie wiesz.  Spytaj kiedy ostatni raz sprawdzano w tym motku luzy zaworowe, albo chociaż czy nie ma problemów z zapaleniem na gorącym silniku. I nie pasek tylko paski (2 szt.) niestety b. ważna rzecz, jeśli zdecydujesz się na zakup to pierwsze co trzeba je będzie wymienić na nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pablo dobrze mówi.

Jeśli tylko po zdjęciach miałbym się na siłę czepiać:

Lewa kapa silnika się utlenia (?) i kanapa z lewej przetarta.

Paski - obowiązkowo !!!

Dziwne, że obecny właściciel po sprowadzeniu jeździł bez wymiany, za to ze świadomością, że "nie wiadomo kiedy" były wymieniane. To przecież element, który może doprowadzić do wyrzucenia silnika na śmietnik.

Nic nie zastąpi obejrzenia moto na żywo, posłuchania (najlepiej przez mechanika Ducati, bo taki od wszystkiego powie, że coś tam klekoce ;) ) sprawdzenia palenia na zimno, na ciepło, prowadzenia, ściągania, "walenia się" moto w zakręcie, itd.

Maison - albo znajdziesz mechaniora od Ducati, albo zdecydujesz się na "biorę w ciemno" z przyjęciem na klatę ewentualnych kwiatków i kosztów z serwisem pt. "pakiet startowy". Tutaj bezpieczną kwotę obstawiałbym na pułapie 2-2,5 tys zł (tylna opona, to ok. 500-600 zł - no chyba, że wdepniesz w używkę, czego JA bym nie zrobił. Ale to JA)

Edytowano przez bialy114

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

bialy114, pablo70 dzięki za wskazanie szczegółowych info.

Skontaktowałem się z Redjasper, a on polecił mi serwis Bravados w Krk gdzie mogę skorzystać z oceny moto przez ich serwis. Przy dobrych wiatrach właściciel moto podjedzie do serwisu i zrobią mi szczegółowy przegląd, przy gorszej opcji Bravados podjedzie do właściciela i w polowych warunkach na oko sprawdzi co nie gra.

 

Jeszcze raz dzięki za wsparcie. Dam znaka jak potoczyła się moja historia.

 

Pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak już pisałem, urwij jeśli się zdecydujesz to urwij minimum 1000zł, to w jakimś stopniu zrekompensuje Ci koszty doprowadzenia moto w stan używalności, a przyzwoitość nakazuje sprzedaż moto w stanie nienagannym...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Technicznie się nie wypowiem, ale z Twojego opisu trochę wynika, że moto jest trochę zapuszczone. Jeśli nie jesteś skrajnie napalony na zakup w tym roku, to pomyśl o wstrzymaniu się jeszcze z zakupem. Zima za pasem, więc i tak nie pojeździsz.

Dozbieraj trochę siana i szukaj 620-tki, To już jest model o klasę wyżej. Inna elektronika, inne hamulce no i najważniejsze, że na wtrysku.

W tej chwili 620 "chodzą" od mniej więcej 9k do 12k, pewnie zaraz pojawi się więcej sprowadzonych, więc będzie w czym wybierać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo pisać...   zastanowiłbym się nad 620 bądź 695, czyli troszkę dozbierać przez zimę...   przegląd tej 600 i tak możesz zrobić to na wykazie sprawdzonych elementów zobaczysz co jest ok co nie, ale będziesz miał listę podzespołów jakie warto sprawdzić samemu przy jakiś oględzinach.

 

Dla sportu to bym obejrzał kilka ducatów w Twojej okolicy, żeby mieć porównanie - będziesz wtedy wiedział trochę więcej jak będziesz oglądał ten swój jak go znajdziesz...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nad 620 zacznę się zastanawiać, niestety na 695 nawet w nowym sezonie nie będzie mnie stać. Czy w okresie jesienno-zimowym moto nie są tańsze niż na początku sezonu? Jest duża różnica w cenach?
W przypadku konkretnej 600 z Krk, gdybym urwał ten 1000 pln jak pisze martini i dołożyłbym do serwisu (paski, wymiana opon, klocki) to może wyszedłbym dobrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj ktoś kto dba o motocykl zawsze będzie się cenił i wystawi motocykl za konkretne pieniądze. Tutaj cena spadła i kwestia z jakich powodów. Wiem, że motocykl leżał i miał wymienioną kierownicę i od tej pory zegary nie działają - jak bardzo oberwał? Jeśli lakier oryginalny to może niezbyt bardzo, ale...  z tego co wiem to chyba za bardzo obecnemu właścicielowi nie będzie już potrzebny motocykl czy inny pojazd - ale nie wiem dokładnie :)

 

motocykl ewidentnie do sprawdzenia, ale osobiście chyba zastanawiałbym się nad 620

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maison, równo ok temu podobnie jak Ty od listopada szukałem Monstera. Oczywiście przeglądałem najpierw "tańsze okazje" licząc, ze jakiś desperat wystawi mi rodzynka i wezmę go bez mrugnięcia. Obejrzałem kilka sztuk przez zimę. Kupiłem dopiero w marcu. Zapłaciłem więcej niż miałem w budżecie, ale przez pierwszy sezon przelatałem bez żadnej awarii. Czuję, że kupiłem moto na dłużej.

 

Jak dobrze pamiętam w marcu-kwietniu pojawiło się dużo nowych ogłoszeń, także zima niekoniecznie dobra na kupowanie. Warto oglądać ogłoszenia, bo wtedy widać czy motocykl nie "wisi" od 6 miesięcy do sprzedaży. Jeśli tak jest, to może coś z nim jest nie tak....

 

Szukaj 620 nawet z tych "tańszych". Przegląd początkowy i tak musisz zrobić, a na pewno łatwiej Ci będzie sprzedać ewentualnie 620 niż 600.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

skontaktował się ze mną Nikewid i wysunął propozycje sprzedaży Monstera 600 (właścicielem jest jego kumpel).
Dawid pozwolił mi spytać Was o opinię na temat tego moto i mam też taką prośbę, podobno kilka osób z Was widziało ten motocykl na zakończeniu sezonu w 2013 pod Poznaniem i Desmomeetingu w Rybniku 2014.

 

 

Krótki opis:

Dwa klucze, immobilajzer, historia serwisowa, nowy regulator napięcia, dwie tarcze hamulcowe, wymieniony olej w przednim zawieszeniu, nowe klocki wymieniane na początku sezonu, opony w zeszłym sezonie nowe, nowy napęd komplet. sprzęt wcześniej w rękach dwóch klubowiczów. do wyboru dwa rodzaje wydechów, górny lub dolny, kwestia do dogadania.

Kierownica Rizoma, tak samo lusterka i manetki.

Zdjęcia poprzedniego właściciela (od daty 06 maj 2012): https://docpoland.com/temat/15716-pokaż-swojego-monstera/page-59

 

Motocykl miał szlif. Ale już po lakierowaniu. Poprzedni właściciel "Sulek", jadąc w ruchu miejskim, nie zauważył zmiany świateł na skrzyżowaniu, zblokował przednie koło, i położył motocykl. Przy tym zdarzeniu delikatnemu starciu uległa końcówka kierownicy, jeden crash pad , delikatnie obtarta została ramka przedniej lampy. Kierownica zrobiła wgniotkę w baku. Nakładka była dokupiona i nie była lakierowana. 

Nie ucierpiały wydechy, ani żaden inny element motocykla.

 

Stan licznika na dziś to : 24837 mil = 39987 km.

 

Pozdrawiam
Tomek 

Edytowano przez Maison

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Motocykla nie widziałem, ale wg opisu wygląda, że sprzęt zadbany. Wymieniony napęd, opony, zrobione zawieszenie, klocki, a to już sporo. Jeśli w cenie te wydechy ma (carbon termisy) to DUŻY +. 

 

Także jeśli pieniądze się zgadzają, brałbym jak żebrak zasiłek. 

Edytowano przez Ronnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

skontaktował się ze mną Nikewid i wysunął propozycje sprzedaży Monstera 600 (właścicielem jest jego kumpel).

Dawid pozwolił mi spytać Was o opinię na temat tego moto i mam też taką prośbę, podobno kilka osób z Was widziało ten motocykl na zakończeniu sezonu w 2013 pod Poznaniem i Desmomeetingu w Rybniku 2014.

 

 

Krótki opis:

Dwa klucze, immobilajzer, historia serwisowa, nowy regulator napięcia, dwie tarcze hamulcowe, wymieniony olej w przednim zawieszeniu, nowe klocki wymieniane na początku sezonu, opony w zeszłym sezonie nowe, nowy napęd komplet. sprzęt wcześniej w rękach dwóch klubowiczów. do wyboru dwa rodzaje wydechów, górny lub dolny, kwestia do dogadania.

Kierownica Rizoma, tak samo lusterka i manetki.

Zdjęcia poprzedniego właściciela (od daty 06 maj 2012): https://docpoland.com/temat/15716-pokaż-swojego-monstera/page-59

 

Motocykl miał szlif. Ale już po lakierowaniu. Poprzedni właściciel "Sulek", jadąc w ruchu miejskim, nie zauważył zmiany świateł na skrzyżowaniu, zblokował przednie koło, i położył motocykl. Przy tym zdarzeniu delikatnemu starciu uległa końcówka kierownicy, jeden crash pad , delikatnie obtarta została ramka przedniej lampy. Kierownica zrobiła wgniotkę w baku. Nakładka była dokupiona i nie była lakierowana. 

Nie ucierpiały wydechy, ani żaden inny element motocykla.

 

Stan licznika na dziś to : 24837 mil = 39987 km.

 

Pozdrawiam

Tomek 

Maison - jakieś 3 tygodnie temu miałem się okazję przejechać się w/w monsterem....

Wszystko działa... Diuka jedzie gładko i płynnie... heble i zawieszenie bez zastrzeżeń... opony na dobrą "4"

Poza tym trochę kosmetyki, kilka godzin dopieszczania i sprawna maszyna o Klubowicza....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Maison - jakieś 3 tygodnie temu miałem się okazję przejechać się w/w monsterem....

Wszystko działa... Diuka jedzie gładko i płynnie... heble i zawieszenie bez zastrzeżeń... opony na dobrą "4"

Poza tym trochę kosmetyki, kilka godzin dopieszczania i sprawna maszyna o Klubowicza....

Edytowano przez Maison

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki chłopaki za info, to dla mnie ważne. Za niedługo będę mieć okazję być w Gdańsku to zobaczę na własne oczy  :D


Pozdro


Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Dzięki chłopaki za info, to dla mnie ważne. Za niedługo będę mieć okazję być w Gdańsku to zobaczę na własne oczy  :D

Pozdro

 

Daj znać jak będziesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.