ples 0 Napisano Styczeń 15, 2015 Przed sezonem muszę wymienić napęd. Ten, który jest obecnie, no cóż, nic o nim nie wiem a i lata świetności ma już za sobą. Wolę nie ryzykować. Chcę kupić DID. Moje pytanie brzmi: czy kupić DID520VX2 czy może jednak DID520ZVMX? Zębatki planuję Sunstar 15/46. Czy warto dokładać to zvmx? Moja jazda to totalnie miejska, bez szaleństw (przynajmniej na razie, świeżak jestem). Mam w zamyśle pojeździć M620 przynajmniej dwa lub trzy sezony. Kolejne pytanie, to w jaki sposób "zamknąć" łańcuch? Sprzedawca, u którego chciałbym kupić sprzedaje zestaw z zapinką. Może tak zostać, czy lepiej poszukać łańcucha w całości? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 15, 2015 Do 620ki vx2 to absolutnie wystarczający łańcuch, absolutnie nie stosuj zapinki do łańcucha, tylko zakuwka. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Malkospablos 0 Napisano Styczeń 15, 2015 (edytowany) Co do wyboru łańcucha to pierwszy moim zdaniem ci wystarczy. A co do łączenia łańcucha to w szosowych motocyklach powinno się nitować (zakuwać) końcówki. Polecam lekturę producenta tam masz wszystko jaki łańcuch do jakiej pojemności i sposoby łączeń łańcuchów : http://didsunstar.pl/wp-content/uploads/2013/04/did_sunstar_2013.pdf Edytowano Styczeń 15, 2015 przez Malkospablos Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Styczeń 15, 2015 Klucz to dbanie o łańcuch. Smarowanie, mycie, pilnowanie naciągu. Jeśli chcesz zainwestować grubiej to ZVMX, jeśli chesz standardowy mocny łańcuch to VX2 jest wystarczącym modelem. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Badrian 0 Napisano Styczeń 15, 2015 Ja miałem na zapinkę i nawet nie wiedziałem, ale nowy mam zakuwany. Dalem do serwisu i tam mi zakuwali. W moim wypadku wymiana 50 ziko czyli jak dla mnie bez tragedii :) Ja łańcuch mam ten VX2 ;) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 16, 2015 (edytowany) Pamiętać należy że taki podstawowy model łańcucha jak VX2 parametrami przewyższa istotnie analogiczny standard z czasów produkcji monsterka. Pytanie czy warto.do 620ki i podobnych kupować zestawy nap. Których parametry są tak na wyrost że nigdy tego nie wykożystamy. Bo większa wytrzymałość łańcucha na obciążenia, niewykożystana niezupełnie przeloży sie.na trwałość. Edytowano Styczeń 16, 2015 przez theodor Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ples 0 Napisano Styczeń 16, 2015 Dziękuję wszystkim za informacje. VX2 zamówię i zamontuję. Muszę tylko poszukać jeszcze kogoś aby go zakuć ;) Jednak myślę, że z tym problemu nie będzie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Banita 0 Napisano Styczeń 16, 2015 Theo, dlaczego twierdzisz, że zapinka, to zły pomysł? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
blejz23 0 Napisano Styczeń 16, 2015 Theo, dlaczego twierdzisz, że zapinka, to zły pomysł? mogles nie zadawac tego pytania :) teraz wszyscy ktorzy maja zapinki beda wymieniac na zakuwane :D Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Badrian 0 Napisano Styczeń 16, 2015 Dobrze zakuty łańcuch jest chyba bezpieczniejszy niż ten na zapinkę, ale tak jak pisałem ja miałem na zapinkę cały sezon i nic się nie działo. ;) Jednak do większej pojemności zapinka to ja bym się bał taki łańcuch zakładać. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 16, 2015 Z doświadczenia, widziałem kilka zestawów w których spinka zawiodła, a nie były to wcale motocykle mocniejsze od 620ki. Właściwie nie widzę absolutnie żadnego plusa rozwiązania spinkowego. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Banita 0 Napisano Styczeń 16, 2015 Pytam z ciekawości. Zawsze kupowałem łańcuchy EK (ZVX) i zapinki były bardzo fajnie skonstruowane. Przy czym wychodziłem z założenia, że w przypadku rozpięcia takiej spinki można producentowi niezłego smrodu narobić, więc gdyby to było problematyczne, to by takiego rozwiązania nie stosowali. No nic -jest temat do przemyślenia -dzięki. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
chemik211 0 Napisano Styczeń 16, 2015 większości spinki zawodzą jak się źle zapnie w złym kierunku Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 16, 2015 DID w zestawach 520 vx2 daje z "użędu" spinkę, więc wg nich jest to wystarczające widocznie, prywatnie nigdy bym tego tak nie zrobił. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
desmo999 0 Napisano Styczeń 17, 2015 Spinki są do motocykli o małych pojemnościach, ew. rozwijających nie duże prędkości, ew. do motocykli cross, enduro, speedway itp. Np. w żużlu często zmienia się przełożenia podczas zawodów i zdarza się , że łańcuch staje się albo za długi albo za krótki pomimo regulacji, wtedy w zależności dokłada się np. dwa ogniwa i wszystko zabezpiecza się spinkami - rozwiązanie przede wszystkim bardzo szybkie. Do motocykli szosowych absolutnie nie założyłbym spinki, zawsze zakucie na stałe, to jest gwarancja najmocniejszego połączenia łańcucha. Bezpieczeństwo przede wszystkim ! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Styczeń 17, 2015 (edytowany) Z tak ważnym elementem jak łańcuch, radziłbym uważać, ja jestem po 2 zerwaniach łańcucha, 1 z mojej winy ( zaufałem spince i intuicji, ale motor dość czerstwy, i przy okazji, sprawdziłem, że silnik w środku praktycznie nówka- przydało mi się do późniejszej sprzedaży), druga uwaga nówka łańcuch obciążenia do 100 KM, dobrej znanej firmy, jednak pękł, ale też przy zakładaniu nie zwróciłem uwagi czy coś z nim nie tak było, a było, miał pęknięcia ogniw co jakiś czas ...tak więc nawet nówka i porządny, trzeba obejrzeć dokładnie czy nie ma przełamań materiału...i żadnych spinek.... Edytowano Styczeń 17, 2015 przez klekot999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Styczeń 17, 2015 To że części pochodzą ze znanej firmy to żaden argument, firma rol- masz jakkolwiek znana i mająca w ofercie łańcuchy raczej efekty montaży ich części powodzenia nie wróżą :-) Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
klekot999 29 Napisano Styczeń 17, 2015 (edytowany) DID - to nie jakiś rol-masz, a się urwał... :cry: Może trzeba wejść w Tsubaki takie do 200 KM ??? Edytowano Styczeń 17, 2015 przez klekot999 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach