Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

artooro

Lagi Ducati Monster 696

Polecane posty

Panowie, lagi z Monstera 696 2013 będą pasować do modelu 2010?

Maja inny numer katalogowy, co nie znaczy, że nie będą pasować, bo różnica może być niewielka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam inne pytanie dotyczące lag, czy jest możliwa regulacja twardości sprężyn w lagach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

W żadnym motocyklu nie ma możliwości zmiany twardośco sprężyn.

Jeśli już to jest możliwa zmiana napięcia wstępnego sprężyny, czyli inaczej mówiąc zmiana wysokości motocykla w uwzględnieniu pełnego skoku. W 696/796 nie ma takiej możliwości.

 

 

P.S. Zmiana charakterystyki (twardości) jest możliwa wyłącznie poprzez wymianę sprężyny, badź z użyciem specjalnych systemów pozwalających na zmianę aktywnej ilości zwojów sprężyny (MUPO)

 

P.S. II Co ciekawe starsze widelce Showa, montowane w monsterach jak np. 620 umożliwiały zmianę napięcia wstępnego w zakresie około 6 mm. Pomimo praku zewnętrznych regulatorów.

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

theodor 

 

pytam o tą regulację dlatego że podczas przejazdu przez przejazd kolejowy lub studzienkę głębiej osadzoną w drodze powoduje twarde udeżenie tak jagdyby skok amortyzatora był za mały lub za miękkie sprężyny. więc skoro nie ma możliwości regulacji tak jak na tylym wachaczu czeka mnie wymiana sprężyn:-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

theodor 

 

pytam o tą regulację dlatego że podczas przejazdu przez przejazd kolejowy lub studzienkę głębiej osadzoną w drodze powoduje twarde udeżenie tak jagdyby skok amortyzatora był za mały lub za miękkie sprężyny. więc skoro nie ma możliwości regulacji tak jak na tylym wachaczu czeka mnie wymiana sprężyn:-(

a sprawdziłeś czy jest olej w lagach? :think:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek sprobuj ustawic wyzszy poziom oleju. Pytanie pomocnicze to czy wiesz jaki masz?

Powietrze w zawieszeniu to sprężyna pneuatyczna. Powietrze jest scisliwe, wiec czym go mniej na rzecz oleju tym zawieszenie sztywniejsze, ale mniej progresywne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

theodor 

 

niestety nie wiem jaki jest i jak się go dolewa nigdy tego nie robiłem, choć mechanika bardziej samochodowa nie jest mi obca,

 

jakaś podpowiedź ?  :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Manual Twoim przyjacielem ;)

 

Z pamięci nie odpowiem, musiałbym sam poszukać

 

 

P.S. Oleju się nie dolewa, należało by zrobic serwis widelca z ustawieniem prawidłowego poziomu.

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A tak pomocniczo, niedyskretne pytanie, ile ważysz?

Bo może nie ma o czym dyskutować w ogóle

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

theodor

 

monster to nie motorynka dla dzieci a do 190 kg mi trochę brakuje pozatym mam jeszcze Yamahę mt 03 która ma o wiele słabsze lagi a na dziurach pracuje prawidłowo :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

 a do 190 kg mi trochę brakuje

 

Wystarczą znacznie mniejsze rozbieżności wagowe , od zadanych fabrycznych ok. 80 kg. żeby zawieszka wymagała ingerencji mechanicznej. Fizyki nie oszukasz  - jak coś jest obliczone na wagę X plus/minus 5% to tylko taki zakres regulacji nam pozostaje...

 

Edytowano przez cinek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

monster to nie motorynka dla dzieci

Tak? ;-) ja tam mam zawsze wrażenie jak jadę na 696, że mam do czynienia z BMXem :-D

 

M696 fabrycznie jest "wystrojony" pod wagę plus minus 75kg, czyli przeciętnego Włocha... I nie musisz ważyć 190kg, ale wystarczy 90-95 i z łatwością na hamowaniu gdy wpadniesz w nierówność to przednie zawieszenie dobije.

Edytowano przez musieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Najlepsza (inaczej - najbardziej wymierna przy względnie niskich kosztach) droga to wymiana zawieszenia przedniego na zawieszenie z Monstera 1100 (ostatnio zrobiliśmy taką modyfikację) + ewentualnie wymiana sprężyn, ale to już po pomiarach SAGów zawieszeń.

Edytowano przez musieli

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to samo co i ja zrobiłem jak miałem 98 - wymiana sprężyn...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.