artooro 0 Napisano Styczeń 19, 2015 Panowie, lagi z Monstera 696 2013 będą pasować do modelu 2010? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
BialyByk 2 Napisano Styczeń 21, 2015 Panowie, lagi z Monstera 696 2013 będą pasować do modelu 2010? Maja inny numer katalogowy, co nie znaczy, że nie będą pasować, bo różnica może być niewielka Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Luty 2, 2015 Ja mam inne pytanie dotyczące lag, czy jest możliwa regulacja twardości sprężyn w lagach Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 3, 2015 (edytowany) W żadnym motocyklu nie ma możliwości zmiany twardośco sprężyn. Jeśli już to jest możliwa zmiana napięcia wstępnego sprężyny, czyli inaczej mówiąc zmiana wysokości motocykla w uwzględnieniu pełnego skoku. W 696/796 nie ma takiej możliwości. P.S. Zmiana charakterystyki (twardości) jest możliwa wyłącznie poprzez wymianę sprężyny, badź z użyciem specjalnych systemów pozwalających na zmianę aktywnej ilości zwojów sprężyny (MUPO) P.S. II Co ciekawe starsze widelce Showa, montowane w monsterach jak np. 620 umożliwiały zmianę napięcia wstępnego w zakresie około 6 mm. Pomimo praku zewnętrznych regulatorów. Edytowano Luty 3, 2015 przez theodor Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Luty 3, 2015 theodor pytam o tą regulację dlatego że podczas przejazdu przez przejazd kolejowy lub studzienkę głębiej osadzoną w drodze powoduje twarde udeżenie tak jagdyby skok amortyzatora był za mały lub za miękkie sprężyny. więc skoro nie ma możliwości regulacji tak jak na tylym wachaczu czeka mnie wymiana sprężyn:-( Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
PePe 0 Napisano Luty 3, 2015 theodor pytam o tą regulację dlatego że podczas przejazdu przez przejazd kolejowy lub studzienkę głębiej osadzoną w drodze powoduje twarde udeżenie tak jagdyby skok amortyzatora był za mały lub za miękkie sprężyny. więc skoro nie ma możliwości regulacji tak jak na tylym wachaczu czeka mnie wymiana sprężyn:-( a sprawdziłeś czy jest olej w lagach? :think: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 3, 2015 Na poczatek sprobuj ustawic wyzszy poziom oleju. Pytanie pomocnicze to czy wiesz jaki masz? Powietrze w zawieszeniu to sprężyna pneuatyczna. Powietrze jest scisliwe, wiec czym go mniej na rzecz oleju tym zawieszenie sztywniejsze, ale mniej progresywne. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Luty 3, 2015 theodor niestety nie wiem jaki jest i jak się go dolewa nigdy tego nie robiłem, choć mechanika bardziej samochodowa nie jest mi obca, jakaś podpowiedź ? :idea: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 3, 2015 (edytowany) Manual Twoim przyjacielem ;) Z pamięci nie odpowiem, musiałbym sam poszukać P.S. Oleju się nie dolewa, należało by zrobic serwis widelca z ustawieniem prawidłowego poziomu. Edytowano Luty 3, 2015 przez theodor Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
theodor 2 Napisano Luty 3, 2015 A tak pomocniczo, niedyskretne pytanie, ile ważysz? Bo może nie ma o czym dyskutować w ogóle Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Luty 5, 2015 theodor monster to nie motorynka dla dzieci a do 190 kg mi trochę brakuje pozatym mam jeszcze Yamahę mt 03 która ma o wiele słabsze lagi a na dziurach pracuje prawidłowo :razz: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Luty 5, 2015 (edytowany) a do 190 kg mi trochę brakuje Wystarczą znacznie mniejsze rozbieżności wagowe , od zadanych fabrycznych ok. 80 kg. żeby zawieszka wymagała ingerencji mechanicznej. Fizyki nie oszukasz - jak coś jest obliczone na wagę X plus/minus 5% to tylko taki zakres regulacji nam pozostaje... Edytowano Luty 5, 2015 przez cinek78 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 5, 2015 (edytowany) monster to nie motorynka dla dzieciTak? ;-) ja tam mam zawsze wrażenie jak jadę na 696, że mam do czynienia z BMXem :-D M696 fabrycznie jest "wystrojony" pod wagę plus minus 75kg, czyli przeciętnego Włocha... I nie musisz ważyć 190kg, ale wystarczy 90-95 i z łatwością na hamowaniu gdy wpadniesz w nierówność to przednie zawieszenie dobije. Edytowano Luty 5, 2015 przez musieli Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Luty 5, 2015 Ok musieli więc co zrobić przy 96 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
musieli 30 Napisano Luty 5, 2015 (edytowany) Najlepsza (inaczej - najbardziej wymierna przy względnie niskich kosztach) droga to wymiana zawieszenia przedniego na zawieszenie z Monstera 1100 (ostatnio zrobiliśmy taką modyfikację) + ewentualnie wymiana sprężyn, ale to już po pomiarach SAGów zawieszeń. Edytowano Luty 5, 2015 przez musieli Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Luty 5, 2015 to samo co i ja zrobiłem jak miałem 98 - wymiana sprężyn... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Waldi59 15 Napisano Luty 5, 2015 Ok dzięki :razz: Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach