Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Malatyn

Amortyzator tył - 365.2.045.1A wyciek oleju

Polecane posty

Przeszukałem forum, ale jedyne co znalazłem to : https://docpoland.com/temat/8681-amortyzator-tyl-m600-delikatne-objawy-wyciekow-oleju/?hl=amortyzator i nie do końca czuję się usatysfakcjonowany wynikiem. 
Motocykl 
Ducati Monster 620 ie , 2002r. 

Opis problemu: 
Mój tylny amortyzator był za miękki, siadając na fotel opadałem bardzo mocno (a nie ważę dużo ;) ) . Takie same spostrzeżenia mieli inni dwaj motocykliści (z większym stażem niż mój) , którzy usiedli na moim moto. Poradzili, żebym zwiększył twardość amortyzatora, w jednym sklepie/serwisie powiedzieli mi że muszę jedynie przekręcić te dwa pierścienie (nr2 na rysunku). Wtedy jeszcze nie zapoznałem się z manualem do mojego moto. Kumpel z praktyk mi pomógł wybijakiem podkręciliśmy i czuć było poprawę, ale od tego czasu, dziwnym zbiegiem okoliczności amortyzator zaczął brudzić, delikatnie acz sukcesywnie wylał olej i końcówkę sezonu przejechałem na amortyzatorze, który wybijał mnie do góry na każdej dziurze. Czy ten amortyzator (365.2.045.1A) można zregenerować? Jaki olej i jaką uszczelkę zastosować? w instrukcji jest tylko podany do przednich lagów : Front fork SHELL-Advance Fork 7.5 or Donax TA

0.410 (each leg) (620/750)

21lsuvb.jpg

Już go wymontowałem i nie wiem co dalej :

29mkuiv.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kilka spraw bo temat jest złożony.

 

Kręcąc pierścieniami ustala się wysokość motocykla, a nie twardość czegokolwiek. Motocykl pod masa kierowcy ma się ugiąć okresloną wartość, porównując wartość ugięcia pod masą kierowcy a masą samego motocykla ustala się prawidłowość charakterystyki sprężyny, twardość jak ktoś chce nazywać.

 

W oryginalnym amortyzatorze z 620ki jest regulacja prędkości tłumienia odbicia amortyzatora. Zwiększając napięcie wstępne sprężyny, czyli podnosząc motocykl zwiększa się prędkość odbicia, a więc należy w odpowiedzi na to zwiększyć tłumienie odbicia.

 

I o ile sa w miarę uniwersalne ustawienia wysokości bo wynikają z % wartości skoku to do ustawienia tłumienia trzeba mieć nieco doświadczenia. Najbezpieczniej będzie posiłkować się bazowymi ustawieniami tłumika z manuala.

 

Co do samego amortyzatora SACHS stosowanego w M620 to przynajmniej na Polskim rynku brak części zamiennych jak uszczelniacze, a sam amortyzator jako emulsyjny, bez modyfikacji korpusu uniemożliwia wymianę oleju czy napompowanie azotem. Czynność z technicznego i finansowego punktu widzenia w żadnym wypadku nieopłacalna.

 

Najlepsze rozwiązanie to wymiana amortyzatora na sprawny.

 

 

Swoją droga taki amortyzator można kupić za znacznie mniejsze pieniądze niż koszt serwisu amortyzatora.

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Na pewno pomogłeś. 

I ja również :)

Mimo, że mi ta wiedza obecnie nie jest potrzebna, to fajnie, że każdy następny potrzebujący znajdzie i się dowie.

Brawo, Theo !  :thumbup:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Bgf suspension. Gość dokonuje rzeczy niemożliwych. Myśle, że rozwiąże twój problem ;)

 

Theo można kupić za grosze ale co się kupuje tego nie wie nikt.

Edytowano przez wwk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tym nie dyskutuję.

Osobiscie nie kupil bym takiej używki. Albo nowy, albo cos czego serwis nie stanowi problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wwk    0

Theodor i tu masz rację, poprawnie serwisowany amortyzator powinien mieć przynajmniej raz na dwa lata wymieniany olej, który jak wiadomo podlega takim samym zasadom jak inne oleje (tzn starzeje się i traci swoje właściwości z biegiem lat). Widziałem olej z amora, który miał 15lat plus i nie wyglądało to ciekawie. (to był mój amortyzator)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mało kto wie że olej w tylnym amortyzatorze w motocyklu szosowym potrafi sie rozgrzewać do ponad 100'c. Wyłącznie w wyniku jego pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym za bardzo mieszać, ale jak w takim wypadku serwisować coś, czego się nie serwisuje? A może serwis dotyczy nie oryginalnego amortyzatora o który pytał Malatyn, a akcesoryjnego? Jeśli tak, to nie mam pytania ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki, czasami to boję się wchodzić tematy i czytać posty... Można się przypadkiem dowiedzieć, że do serwisu trza się udać... ale to już chyba na kolejna zimę...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa jest prosta. Emulsyjne amortyzatory, takiej w podstawowych modelach ducati to absolutnie najprostrze i najtańsze konstrukcje. Wystarczające jednak aby motocykl wypuscić na rynek i by w większości przypadków spełniał wymagania uzytkowników. Serwisem nikt się nie przejmuje. Jesli dany użytkownik czuje potrzebę poprawienia parametrów pracy zawieszenia to w pierwszej kolejności wymieni amortyzator na sprawniejszy, o lepszym zaworowaniu czy regulacji tłumienia zarówno odbicia jak i dobicia, a nie rzadko zewnętrznej regulacji szybkiej kompresji.

Takie "nieobsługowe" podstawowe amortyzatory sa odpowiedzia na potrzeby rynku. Tak z ręką na sercu, kto z uzytkowników nawet wyższych modeli motocykli myślał o serwisie amortyzatora? Mało kto, więc po co wyposażać podstawowe modele w droższe podzespoły.

 

Amortyzatory w których olej jest oddzielony od czynnika gazowego zawsze umożliwiają wymianę oleju czy uzupełnienie ciśnienia poduszki gazowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.