Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Święty diabeł

Panigale R

Polecane posty

Czekam :). W maju sam na mojego wskoczę. Wtedy wymienimy sie poglądami i odczuciami. Ok?

Wysłane z iPhone 6 Plus

Oczywiście, damy radę ;) Cieszę się na Twój powrót do zdrowia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hej Paweł co za wiadomość  :-D

 

dawaj znać kiedy na espresso lecimy w miasto ;-)

 

trzymamy kciuki chopie  !!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panigale R znacznie różni się od 1199 R z poprzednich lat.....np nie ma swiatel LED, elktrycznie sterewonego zawiasu bo ma......PIEC nad PIECE!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piec z SL z wolframem, tytanem. Dla porównania 3 wały: zwykły, z erki do 1014 roku i z SL (czyli nowa erka)

FB_IMG_1420400958402.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy, którzy mają R-ki sprzed 2015 roku, szybko sprzedawać, bo to jakaś lipa jest... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

R-ka ma lżejsze koło zamachowe i tytanowe korbowody, czyli waga mas wirujących została zmniejszona, co pozwala na osiągnięcie 12.000 obr/min. Wg mnie trochę różni się od zwykłej 1199.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak. Korby w zwykłych przy użytku torowym lubią się łamać, dlatego większość wymienia je na Carillo (nawet tańsze od OEM). Lepsze korby nie dodają mocy, ale czynią silnik wytrzymalszym. Lekkie koło zamachowe pozwala na szybsze wkręcanie się silnika, mocy też nie dodaje. 

Na zachodzie jest aktualnie wysyp używanych 1199R, można kupić po dobrym kursie, bo wyszła nowa, lepsza. To samo zresztą dotyczy zwykłych 1199, dużo ludzi wymienia na nowe 1299. Historia lubi się powtarzać, z 1098, było podobnie, gdy zaledwie po dwóch latach produkcji wyszło 1198.

Z początkiem produkcji 1199R eksperymentowali z wydechem. Erka wychodziła na tzw DP1 z końcówkami Termi. Trochę im nie wyszło, po po paru miesiącach na rynku pojawiła się nowa wersja kolektora a po ok. 1,5 roku (z tego co pamiętam) kolejna, tzw DP3 (dłuższa i grubsza rura) - tę mam np. w mojej zamontowaną. Potem Akrap pokazał Włochom jak robi się wydech bez większych dziur w krzywej i Termi znowu musiało poprawić, najpierw 1 wersja Reparto Corse 80mm!!!, potem kolejna, póki co najbardziej aktualna - wreszcie porównywalna z Akrapem - na zdjęciach. Reparto Corse kosztuje nowe 7200EUR!!! Używki od 4000EUR. Nowa 1199R wychodzi serujnie na Akrapie.

 

@ Fala - sprawę rozwiązuje głównie wał - tu masz największe różnice w masie, na wyżej załączonym zdjęciu chyba jednoznacznie to widać. Mały lekki w połączeniu z mocną korbą i tłokiem pozwala wyżej kręcić, co daje większą moc. W nowej 1299, zresztą też poprawili korby (nie materiał, a sam kształt dający większą wytrzymałość).

 

Przykład 1199S na tor za ok 52000pln http://www.racing4fun.de/anzeigen/details/117448.html 

image (1).jpg

image.jpg

image__3249.jpg

Edytowano przez oskar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Paweł, jesteś wielki, cieszy nas to ogromnie,że wrócił dobry humor i chęć uczestniczenia w tym szaleństwie jakim jest Ducati  :razz:  pozdrawiamy  z Nowego Sącza :wave:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ducafil, wiem pisałem. Ale czym wy w swoim podejściu jesteście dla mnie obecni to radość nie do opisania i uznanie i potwierdzenie że życie z wami jest pełne uroku! Dzięki wam!!!

 

 

Wysłane z iPhone 6 Plus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Święty, a jak już kupisz eRkę, koniecznie się pochwal, przyjedziemy do Gliwic obejrzeć to cudo :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem! Tak prawdę mówisz! Mogłem umrzeć! Zdiagnozowana szkoda płatu mózgowego i czas jej regeneracji zwala lekarzy i profesorów z nóg (!). Mogłem do końca życia leżeć w łożku i być pozbawiony w pełni poczucia świadomości! To już nie bajka co pisze. To rzeczywistość co ludziom sie przydarza kiedy walną głową w kant stołu. Strasznie mi przykro dla ich bliskich i rodzin. Bardzo. Aż łzy mi lecą kiedy wiem z jakimi problemami ich bliscy sobie radzić muszą! Przepraszam.

 

Czeka mnie jeszcze tylko operacja przeciw mojej dwuobrazowości. We wtorek będę miał definitywne potwierdzenie i termin na operacje w ciagu 2 tygodni! Profesorowie z Krakowa są tacy umiejetni że nie potrafili na już obecnej tomografii i resonansie z przed 3 (!) tygodni stwierdzić że moje oko ma zablokowany 3 mięsień oczny i potrafili mi tylko przepisać lek zzawartoscią kwasów omega 3 jakby to mi mogło pomóc! Wstyd !!!

 

 

Wysłane z iPhone 6 Plus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z "wysypem" R-ek, to bym nie przesadzał, po pierwsze nie sprzedało się ich tak wiele, po drugie ich ceny na zachodzie oscylują w granicach 23-26 tys Euro za 2013 rok, czyli około 100.000 zł.

Wracając do korbowodów, to cena korby w zwykłej 1199 kosztuje 2.100 zł, a do R-ki z 2013 roku 8.100 zł. Nie spotkałem się z korbami tytanowymi tańszymi niż 2.100 zł, ale oczywiście wszystkich źródeł nie znam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To nie o kwoty idzie... Wyszedł nowy poprawiony model i ludzie zwyczajnie wymieniają. Przecież pisałem że najlepsze korby Carillo są tańsze od seryjnych. Nota bene, Ducati zaleca wymianę korbowodów co 5000km w użytku torowym (mowa oczywiście o seryjnej 1199).

Ale skoro o kwotach mowa - idzie o to że np. montując do seryjnej 1199 Carillo (w USA 530USD - poniżej 2000PLN) + lekkie koło (ok. 600PLN) ten zabieg daje piec jak w erce bis dato 2014.

Z nową Erką tego zabiegu już nie da rady wykonać, to całkiem inny piec.

Pawełku, masz świetny motocykl, chcę tylko uświadomić ewentualnego przyszłego nabywce co w trawie piszczy  :yawn:

Edytowano przez oskar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z reguły nowy powinien być lepszy od starszego modelu i tego nie neguję, ale uważam, że nawet "stara" R-ka jest lepsza niż zwykłe 1199. R-ki zawsze przyspieszały bicie serca prawdziwym Ducatisti i z tym chyba wszyscy się zgodzimy ;)

Za sam napis "R", klienci nie dopłacą 40.000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.