Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Motoricko

Czy ktoś pozwoli przejechać się MTS 1200?

Polecane posty

Mam taką chyba nietypową prośbę/pytanie zadane w temacie wątku.

Kieruję je przy tym do forumowiczów mieszkających w miarę niedaleko mnie, czyli w centralnej Polsce.

 

Zastanawiam się nad zmianą mojego Monstera na coś bardziej turystycznego. 

Najpierw myślałem o ST3 lub ST4S w nowej budzie, ale po wyprawie do Rumunii stwierdziłem, że jednak wolę coś, co lepiej poradzi sobie na kiepskich drogach.

 

No i naturalnie myśl poleciała do Multistrady, przy czym najpierw brałem od uwagę jedynie model 1000 lub 1100. Z przyczyn finansowych i dlatego, że jak się na niej siedzi, to wydaje się nieco niższa niż 1200 (a ja mam 172 cm. wzrostu).

 

Ale w którymś momencie zacząłem się zastanawiać, czy by się nie szarpnąć finansowo i kupić jednak MTS 1200.

 

Tylko że ja nią nigdy nie jechałem, a jedynie przymierzałem się kilka razy na postoju.

No a kupowanie motocykla, którym się nie jechało (za spore jak dla mnie pieniądze) byłoby bez sensu.

No bo co, jeśli z jakichkolwiek powodów mi się nie spodoba???

 

Niestety - polski dystrybutor Ducati nie oferuje aktualnie jazdy testowej na Multistradzie.

Znalazłem wprawdzie wypożyczalnię motocykli, w której można wypożyczyć Multistradę, ale to jest nad morzem (w Rumii) - kawał drogi ode mnie.

Liberty Motors wprawdzie wypożycza, ale nie Multistradę.

 

Oczywiście jazda testowa byłaby zapewne możliwa na konkretnym motocyklu, który zamierzałbym kupić.

No ale sprzedający z reguły życzą sobie wtedy pełnej kasy w zastaw. A żeby mieć taką kasę musiałbym najpierw sprzedać Monstera, a część pieniędzy pożyczyć. Zaś robienie tego tylko dla odbycia jazdy testowej mi się nie uśmiecha.

 

I stąd moje pytanie.

 

Zdaje sobie doskonale sprawę z tego, że motocykla się raczej nie pożycza, no ale chyba nie mam innego wyjścia, jak prosić o coś takiego.

 

Gdyby ktoś był skłonny zgodzić się na moją prośbę, to bardzo proszę o kontakt na PW.

 

Jeśli nie będzie odzewu - w pełni zrozumiem. :)

Edytowano przez Motoricko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka dni temu w Liberty ( około tydzień temu, może dwa) była nowa MTS 1200 S wiem bo korzystałem jako zastępczy. Oczywiście jest spora różnica między MTS 1200 a nową MTS 1200  - 2015.  Ale jakiś obraz będziesz miał.

Edytowano przez miki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za ok. tydzień będzie u mnie MTS na handelek - jak chcesz to możesz wsiąść na 1-2h... tyle że są włoskie papiery , to musiałbyś wykupić sobie OC..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

za ok. tydzień będzie u mnie MTS na handelek - jak chcesz to możesz wsiąść na 1-2h... tyle że są włoskie papiery , to musiałbyś wykupić sobie OC..

Daj znać na PW jaka, za ile itp., bo może bym się zainteresował.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze kilka dni temu w Liberty ( około tydzień temu, może dwa) była nowa MTS 1200 S wiem bo korzystałem jako zastępczy. Oczywiście jest spora różnica między MTS 1200 a nową MTS 1200  - 2015.  Ale jakiś obraz będziesz miał.

Przeglądałem ich stronę - pod kątem wypożyczalni i motocykli testowych. I nie widziałem MTS.

 

Ale na otomoto łódzkiego Liberty Motors znalazłem wystawioną do sprzedaży - chyba testówkę (2014, bardzo mały przebieg, 64.000 zł.).

Może pozwoliliby się przejechać, np. za jakąś odpłatnością?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak wolisz, i wiadomo, że co nowa Multi, to nie stara... ale jeżeli masz się zapożyczać i skubac później na utrzymanie sprzęta, to jednak będąc Tobą bym rozważył zakup sensownej 1000/1100. I bez zmartwień później, że coś trzeba będzie przy niej zrobić, i na ładny tour po Europie jeszcze zostanie.

Pzdr.

 

PS. Ja też chętnie się przejadę czyjąś Multi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Motoricko krocz tą drogą dalej ( 1200 ) :-)

 

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja tu wtrące swoje 3 grosze... tak na poważnie, poniewaz jeździłem i to sporo i starym powietrzakiem Multi, i nową "Superbikową" 1200...

 

Od razu chcę powiedzieć, że porównywanie i stawianie obu motocykli, jest trochę bez sensu... nie te moce, nie te jakości zawieszeń, nie te możliwości trakcji...

ale naprawdę trzeba pojeździć obiema wersjami i wysnuć własne wnioski, bo nie każdemu potrzeba jazdy z szybkościami grubo pozaparagrafami i zdmuc$#$#ące co lżejszych kierowców petardowe przyspieszenia... i dla tych jest Multi 1000/ 1100, oczywiście może nie ma aż takiej petardy, jednak nie oznacza to że jest całkowitym pozbawionym jaj wolcem jak np. bmw ....

 Jednak, jak ktoś poszukuje motocykla, który łaczyłby w sobie cechyb 4  rodzajów motocykli: sport, turystyka, miejskiego skutra i "enduraka", to własnie Multi 1200 z naciskiem na Sport, jest właśnie takim motocyklem....

ale ostrzegam: 

to łapacz mandatów i pkt. karnych, nawet człek się nie zorientuje i już prawko  może wisiec na włosku...

 Nie zapomnę, jak sobie jechałem nią do roboty- Rychową Multi 1200 z akcesoryjną wysoką szybą - tak sobie powyprzedzałem wszyskie blachociągi, tudzież inne "usportowione" cudanakiju na 4 kołach, dodałem ad choc, tak gazu, i lecę sobie po równiutkim w miarę świeżym asfalciku, patrzę prosto nic przede mną, patrzę w lewo - zajączek, patrzę w prawo - sarenka pod lasem , patrzę na licznik: 2.05  !!!!!!!!!

Kuźwa!!!!!!!!

......no właśnie....złudne poczucie spokoju i bezproblemowego połykania kolejnych kilometrów.... niestety....

....w Multi 1200 rzeba obserwować LICZNIK !!!

 

Tak więć, jeśli masz co nieco $$$, nie straszne Ci są ewentualne mandaty, nie chcesz mieć problemów prz obładowanym motocyklu z przyspieszaniem i wyprzedzaniem, to oczywiście Multi 1200, jeśli Ci nie zależy:

na przelotowej 160- 200, przycieraniu na każdym zakręcie slajderami,  walką przy wyprzedzaniu przy obładowanym motocyklu ( Multi 1000/ 1100 mocno reaguje na pęd powietrza przy wyprzedzaniu Tirów ), na ciężkiej odsprzedaży  w razie przymusu "pozbycia" się motocykla..... to chyba Multi 1000/ 1100 będzie właściwa...

 

Dodam, że i jeden i drugi motocykl tak sobie mi się podoba, ale starszy model jak dla mnie wdzięczniejszy do przeróbki ( z Multi 1200 nic się nie da zrobić) i ma ładniejszy bezsprzecznie silnik...

 

Oczywiście odczucia me są jak najbardziej subiektywne, wg mnie wyższy w siedzisku jest Multi 1000/1100, a w Multi 1200 na Ohlinsie masz pełną regulację zawieszenia, możesz podwyższać opuszczać i jakieś tam cuda na kiju, nawet nie wiem jak tym ekranem operować tak naprawdę... zresztą Rych też rozgryzł tylko część z ustawień hahahahhahaha :mrgreen:

 

Pozdr. J-999

 

P.S. Co do możliwości endurzenia, Multi 1000 zawróciłem w endurowy sposób na 1 nodze, w Multi 1200 nawet nie próbowałem, coś tam mi przeszkadzało w podparciu się i przechyleniu na bok...

Edytowano przez klekot999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To jest chyba rzeczywiscie bardzo subiektywne odczucie, co do tej wysokości kanapy. Bo jak ja przymierzałem się do MTS 1000 i 1200 i je sobie porównywałem, to 1000 wydała mi się niższa. To znaczy one kanapę mają chyba na takiej samej wysokości (85 cm.), ale w MTS 1000/1100 ona jest z przodu chyba nieco węższa. I dzięki temu łatwiej sięgałem stopami do podłoża (chociaż też nie całymi).

Takie było moje wrażenie.

Edytowano przez Motoricko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Klekotek wreszcie podał konkrety :) :clap:

to i ja dodam coś na poważnie, choć nie tak produktywnie:

1200 nie jeździłem, raz tylko siedziałem - ale za to 1000 uważam za najlepszy motocykl jakim jeździłem.

Miałem okazję porównać ją z innymi motocyklami tego typu: BMW GS750, BMW GS800, Triumph Tiger1200 '2014 i jeszcze wieloma innymi, którymi jeździłem... i uważam poprzednią multi za najlepszy motocykl jaki miałem! Najbardziej uniwersalny, najwygodniejszy i najbardziej dynamiczny! Nie wiem czy to pozycja za sterami, czy charakterystyka silnika, ale pomimo mizerii w danych na papierze (bo czym jest 85KM) zawsze mnie zaskakuje odejściem i naprawdę, uważam, że lepiej jeździ niż wyżej wymienione sprzęty.

Chętnie zmieniłbym ją na 1200, jeżeli jest równie dobra - ale tu jak pisze Klekot ... poprzednia multi rozwodów nie uznaje :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że mnie razem z plecaczkiem i bagażami mocy nie braknie, z tym, że jak klekot napisał - w prędkościach DO 160 :) powyżej aerodynamika mocno daje się we znaki.

póki co nie wyprodukowali motocykla, na który mógłbym zamienić swoją czarną 1000.

 

To tak w temacie podkleję się z filmikiem jednego dżinsiarza na mts 1000.

 

A ps. Cinku - jeśli przeglądasz ten temat - może zechciałbyś się podzielić swoimi uwagami i spostrzeżeniami po przesiąku się z 1000 na 1200? Wiem, że wody w Wiśle sporo upłynęło, ale wspominając naszą pogawędkę na zlocie - mógł dodać swoje dwa grosze, co? :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mi się bardzo dobrze jeździło na MTS1000DS i jest to chyba jedyny z moich byłych sprzętów, który chciałbym znowu mieć w garażu. Całkiem możliwe, że za jakiś czas będę 1100 szukał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

eeehh.. cóż mam napisać skoro przez tą maszkarę wdepnąłem i sprzedałem wszelkie inne marki moich motocykli ( MTS gen1)....

Jest dokładnie jak w tym filmiku. Jak jest dobrze zestrojone zawieszenie to oblecisz  większość plastików ( mam na myśli 600 - wiadomo większe mają inny potencjał) . Motocykl prowadzi się jak chirurgiczny skalpel. Bardzo poręczny , dynamiczny i wygodny motocykl.
MTS gen 2 to zupełnie inna liga - koniec z hardcorem czystej mocy , z kombinowaniem na szutrach itd... Tu już masz masę elektroniki która bardzo pomaga , nieraz ratuje <font color='red'>[desmo]</font> , ale umówmy się - to normalny kaganiec!!!

Obecnie nie widzę alternatywy dla MTS gen 2.

Porównywanie obu motocykli jest nie na miejscu. To zupełnie inne silniki , ramy , elektronika.

Mnie bardziej pasuje gen 2 , ale powiedzmy sobie to szczerze : starzeje się i wygoda i brak myślenia zaczyna mi się z każdym dniem podobać.. - robi to za mnie małe czarne pudełeczko pod siedzeniem ( ECU) - ja korzystam z zabawy w tym czasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Motoricko,

 

około 5-6 tygodni temu byłem w Toruniu po części do mojego Monstera i mieli testową Multi. Jak odbierałem części, to właśnie wróciła z jazy testowej.

Trochę czasu już minęło, więc nie wiem czy jest to jeszcze aktualne...

 

Powodzenia w zakupach...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra - dzisiaj pojeżdżone na nowej MTS 1200 :)

Miałem 2 godziny jazdy testowej w Liberty Motors.

 

Wielkie dzięki dla Frencci'ego za załatwienie takiej możliwości :)

 

Jestem pod ogromnym wrażeniem motocykla. Chyba złapałem bakcyla i trzeba zbierać kasę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.