Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Stigi

Wymiana rozrządu 848

Polecane posty

Witajcie,
może ponownie "odkrywam Amerykę" ,ale ostatnio do moich uszu doszła pogłoska, że paski rozrządu w 848 i 1098 to te same jak używane w MTS1200.
Co w tym ciekawego? W MTS'ie wymiana pasków odbywa się raz na 5 lat lub 24 tysiące km.
Po wysłaniu maila do przedstawicielstwa otrzymałem takiego maila:

"Potwierdzam, w Superbike 848 paski również wymienia się co 24 tys. km lub 5 lat."

 

Mam nadzieję, że ta informacja pomoże. 
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No niestety, dostałem właśnie maila prostującego te wcześniejsze informacje
Niestety zostaje po staremu 2 lata lub 24tys km :(
Szkoda, ale to było  za piękne, żeby było prawdziwe


PS
Pytanie dla znawców tematu. Dlaczego jeżeli to te same paski, to ich czas eksploatacji jest inny w MTS1200 i SBK 848?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

PS

Pytanie dla znawców tematu. Dlaczego jeżeli to te same paski, to ich czas eksploatacji jest inny w MTS1200 i SBK 848?

Nie znam się ale się wypowiem. :)

Bo silnik jest inny? Inne obciążenia, inny moment do przeniesienia, inne kąty opasania? Widocznie, ktos uznał, że prędzej go szlak trafi w SBK niż w MTS.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

PS

Pytanie dla znawców tematu. Dlaczego jeżeli to te same paski, to ich czas eksploatacji jest inny w MTS1200 i SBK 848?

podobne pytanie jak : dlaczego inne napięcie pasków jest w wielu Ducati , lub dlaczego innej lepkości oleje są potrzebne do rożnych roczników.

Ktoś kiedyś siedział i obliczał to , i dlatego mamy tego przestrzegać.

Faktem jest że interwały się zwiększają , i nie ma co do tego uzasadnienia z fabryki...

 

Myślę, że istotnym parametrem może być coś takiego jak masa ( bezwładność) zaworów , siła sprężyn powrotnych i jeszcze wiele innych czynników...

 

Kurcze - na ilu forach będziesz jeszcze rzeźbił temat???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapewne na wielu i u wielu mechaników ten typ tak ma ;-)  Tu trza stanąć z kijem i po męsku wymieniasz albo w j... :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doskonale wiem o co Ci chodzi

 

Wszystkie paski rozrządu, bez względu na producenta są w którymś miejscu łaczone. Wynika to z technologii produkcji. Na jednych to łączenie widać jak np Dayco, a na innych nie jak np w oryginałach czyli Gates. To łączenie może "na oko" wygladać jak zszyte na okrętkę, ale nie jest. To normalne rozwiazanie wspólne dla wszystkich producentów i nie ma co z tego robić afery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aferzystą być nawet nie próbuję niemniej jednak są rzeczy, na których oszczędzać się nie powinno...taka była treść mojego przekazu od początku do końca  :mrgreen:

Spoko, po prostu nie lubię uproszczeń  w kwestiach technicznych mogących wprowadzać w błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Cinek, nie mam wiedzy , to pytam by choć coś zrozumieć. A nad broszury producenta przekładam wiedzę specjalistów. Która z nieznanych mi przyczyn jest podzielona.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobry temat... Też mnie to zastanawiało kiedyś, dlaczego tak nie po równo ;)
W MTS właśnie minęło 5lat u zeszłego sezonu, więc na kolejny wymieniamy, zbiegło się to akurat z przebiegiem 24400km...

 

Jaki by nie patrzył to wydaje się, że jest sporo racji w tym, co napisał Cinek... Ja jednak mam swoją teorię, mi to wygląda na to, że to rodzaj i model motocykla, determinuje konieczność pojawienia się w serwisie, na wymianie pasków, oleju, filtrów, po to by zapewnić ASO stały dopływ $$$

Multi zbudowane do turystyki, mają bić kilometry na trasach, monstery, hipki, ogólnie mieszczuchy, nie nabiją dużo km za szybko, stad krótszy przebieg od do... Superbajki podobnie 24k, za to skrócili im czas do 2lat.
 

To z góry przemyślana strategia, zapewniająca zbyt części zamiennych i uch w ASO...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca Marcinie... Zauważ, że teraz jest tendencja do wydłużania interwałów przeglądowych i imię domniemanego dobra (kieszeni) klienta. Na szczęście nie ma jeszcze takiej patologii w motocyklach jak w autach (ryżojady idą w tym kierunku :cry: ), że miska ma 3 l. oleju , a wymiana jest co 30-40 tyś kilometrów. Jednak w przypadku aut jest to mydlenie oczu nam ( konsumentom) - otóż przy tak rzadkich wymianach oleju przy 200 tysiach będziesz musiał.... kupić nowe auto , bo silnik bezie tak zajechany ,że nieekonomiczna będzie jego odbudowa.

Ja może jestem stary pryk , ale moje zasady się sprawdzają : motocykl co 6 tysi olej, auto co 10 tysi. Rozrząd co 70-80 % ustalonego przebiegu przez producenta. Nigdy dotąd nie zajechałem silnika, nic mi nie pękło , żadnego silnika do z gruzowania nie zawoziłem :thumbup:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Mam takie samo zdanie jak Cinek.Producenci wydłużając tzw przyjazność dla kieszeni użytkownika w pewnym sensie ryczłtując zakup np. samochodu nowego.Fajnie w broszurach wyglądają  coraz większe interwały wymiany ,przeglądów itp. tylko .... no właśnie W każdej konstrukcji dostępnej dla masowego rynku przy projektowaniu celuje się by użyć najtańszego materiału który w miarę możliwości sprostał by wymaganiom przynajmniej w okresie gwarancji oczywiście w dążeniu do maksymalizacji zysków i redukcji kosztów produkcji.

Ciekawa sytuacja  powstaje np.patrząc na skrzynie biegów  często nie ma interwału wymiany oleju (przynajmniej ręczna) a co niektóre mechaniory utwierdzą że oleju nie trzeba wymieniać .Zatem po co mamy spust i wlew oleju hmmm?? ;) wlew to bym zrozumiał jak zacznie ciec ale spust ???  heheh ;) .Trzeba sobie zdać sprawe że jest to też mechanizm obciążony cieplnie i mechanicznie więc olej zużywa się i przy okazji też utlenia.

Ja osobiście mam podobną zasadę wymiany płynów eksploatacyjnych jak Marcin ,a od siebie dodam że olej zmieniam w skrzyni biegów również raz w roku . Efekt jest tego taki że jeżeli skrzynia nie jest obarczona błędem konstrukcyjnym lub wykonawczym powinna i zazwyczaj służy o wiele dłużej .Na swoim przykładzie moje  pierwsze V6 dosiada obecnie 3ci właściciel a idzie już mu 17 wiosna zaraz będzie pełnoletni heheh ;).I może poza wypracowaniem mechanizmu dźwigni.Raczej nie usłyszysz ze skrzyni szmeru umierających łożysk i kół zębatych.Pomijam sposób eksploatacji orka nie ta  wiosenna powoduje że maszyna również umiera w sposób przyśpieszony ale jednak naturalny ;)

Edytowano przez Red Rob

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.