Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

pieron

Rozrząd 696- kilka pytań i informacji

Polecane posty

No właśnie

Dwie strony dyrdymałów a odpowiedzi brak.

Można było w pierwszym poście zadać konkretne pytanie (na które odpowiedź jest w manualu)

Nikogo nie chciałbym urazić, ale czy odpowiedzi przypadkowych, anonimowych ludzi są wiarygodnym źródłem wiedzy? Szczególnie gdy wzajemnie informacje się wykluczają. Jak weryfikować wiedzę od "zdajemisię" i wartościowe uwagi od podań ludowych?

 

Stąd mój sceptycyzm co do technicznej wiedzy umieszczanej na forum, dla osób które tą wiedzę posiadaja jest zbyteczna, a dla osób które jej nie posiadają nieweryfikowalna.

 

Hipotetycznie: Jeśli ktoś w nawet dobrej wierze napisze poradę która doprowadzi do awarii silnika bo w rażący sposób jest niezgodna z pewnymi wytycznymi producenta czy kanonów obsługi mechanicznej, to kto weźmie za to odpowiedzialność? Anonimowa osoba wystepująca pod wydumanym nickiem na forum?

Edytowano przez theodor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

-

 

My tu sobie gadu gadu a odpowiedzi na pytanie jak nie było tak nie ma

Bo wiesz - ja nikomu do domu na silę z buciorami nie wchodzę...

 

Jak ja mam jakieś pytania - a wierz mi, że mam ich wiele - to wyciągam telefon i dzwonię do osób będących w temacie i uzyskuje info.

Generalnie nie zadałeś konkretnego pytania , tylko pływasz : to jaka metoda jest dobra , jakie napięcie dla nowych, jakie dla używanych ...

Mam wrażenie, że jak ktoś by ci napisał że zamontuj paski od Tico po 3 zł / sztuka i napnij metoda 90 stopni to byłbyś najszczęśliwszym człowiekiem posiadającym Ducati.

 

Jak Ci zależny to zadzwoń - albo powiem Ci z głowy co wiem , albo poproszę o telefon za 10-20 min. i rzucę okiem na swoje notatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

off top, bo nie dotyczy 696 :) zastanawiam się nad inną sprawą: 

 

w starych modelach  napięcie pasków ustawia/ło się wg. wskazań przyrządu o nazwie 05120011A TORQUE WRENCH FOR TIMING BELT - np. u mnie wskazanie między 2,5-3 na tym urządzeniu (info z manuala do mojego modelu i rocznika). Ani słowa o częstotliwościach, tym bardziej metodzie na klucz hex  :wtf:. Gdzieś na forum znalazłem tabelkę o częstotliwościami ( nie podane czy dla nowych czy starych pasków), i podane są 146 Hz dla cylindra poziomego i 121 Hz dla pionowego.

 

Pytanie: czy te częstotliwości były podawane przez Ducati w późniejszym czasie, wraz z wprowadzeniem nowej metody pomiaru? Czy dla starszych modeli nie były określone, a powyższe wartości są "wymyślone"? Pytam z czystej ciekawości, sam nie zamierzam tego dotykać :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze poprzednie posty to nie "dyrdymały" , a dyskusja nad problemem, z jakim staje się oko w oko w starciu z opiniami takimi jak Twoje Theodor. Napisałeś kolejnego posta pełnego krytyki, a nie udzieliłeś nadal odpowiedzi na pytanie. W takim razie uznajemy to za kolejny dyrdymał. Mam wrażenie, że niektórzy tutaj uważają, że mają monopol na prawde, i to w każdym aspekcie- nie tylko w mechanice motocyklowej. Po drugie, cinek78, masz złe wrażenie :) Nie chcę się z nikim spierać, ale zaczyna mnie irytować podejście pewnych osób do dyskusji. Może lepiej to zostawić i napisać coś w temacie np....co dziś zrobiłem dla swojego Dukata?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiecie Panowie, ja jestem laikiem-amatorem w kwestii mechaniki. Ale lubię sobie pogrzebać w motorze, lub samochodzie i marzy mi się taka sytuacja, jaka ma miejsce na innych forach internetowych. 

Na przykład posiadając samochód Rover na polskim forum tej marki znalazłem super dział o charakterze: Napraw to Sam.

Rover to także specyficzna marka, wiele rozwiązań (a co za tym idzie usterek) jest nietypowych. No i w tym dziale ludzie dobrej woli poumieszczali instrukcje "krok po kroku" wraz ze zdjęciami, jak sobie poradzić z różnymi bolączkami tych samochodów. Od pierdół typu wymiana zamka w drzwiach, po bardziej zaawansowane zabiegi. Korzystałem z tych porad wielokrotnie np. naprawiając sterownik wentylatora, webasto, czyszcząc EGR itp. I jestem mega szczęśliwy, że mogłem to sobie naprawić samodzielnie. 

 

Dlaczego taki dział nie może zaistnieć na naszym forum? Ten pomysł pojawia się już w wątkach sprzed kilku lat, ale jakoś nigdy nie doczekał się realizacji.

Wiadomo przecież, że jak ktoś robi coś sam to sam bierze za to odpowiedzialność, ale z drugiej strony: jak ktoś chce sobie pogrzebać i czuje się na siłach to i tak pogrzebie! A takie tutoriale mogą tylko pomóc.

 

Także apel do profesjonalistów na forum (theodor, cinek, ktoś jeszcze???): podzielcie się Waszą drogocenną wiedzą i doświadczeniem!!!! Nic nie stracicie, a zyskacie jeszcze większy szacun i dozgonną wdzięczność!!! B)

 

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

off top, bo nie dotyczy 696 :) zastanawiam się nad inną sprawą: 

 

w starych modelach  napięcie pasków ustawia/ło się wg. wskazań przyrządu o nazwie 05120011A TORQUE WRENCH FOR TIMING BELT - np. u mnie wskazanie między 2,5-3 na tym urządzeniu (info z manuala do mojego modelu i rocznika). Ani słowa o częstotliwościach, tym bardziej metodzie na klucz hex  :wtf:. Gdzieś na forum znalazłem tabelkę o częstotliwościami ( nie podane czy dla nowych czy starych pasków), i podane są 146 Hz dla cylindra poziomego i 121 Hz dla pionowego.

 

Pytanie: czy te częstotliwości były podawane przez Ducati w późniejszym czasie, wraz z wprowadzeniem nowej metody pomiaru? Czy dla starszych modeli nie były określone, a powyższe wartości są "wymyślone"? Pytam z czystej ciekawości, sam nie zamierzam tego dotykać :D

 

Przyłączam się do pytania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czytam tak sobie cały ten post i mam wrażenie że takie posty wprowadzają więcej zamieszania i spustoszenia w głowach czytelników niż zrozumienia.

Obecnie od prawie 10 lat pracuje w ASO jako mechanik (nie związane z motocyklami, ale zasady są te same)

Firma jak coś wypuszcza do sprzedaży np. pilarkę, ciągnik rolniczy, motocykl to w tym momencie do ASO dostarcza katalogi części (skrót angielski IPL) oraz książkę napraw (sevice manual itp.) a do wszystkich (razem z serwisem) instrukcje obsługi.

W między czasie nawet bez jakichkolwiek zmian konstrukcyjnych może zmienić dostawce podzespołów/technologie produkcji podzespołów.

Często już nawet w takim przypadku producenci rozsyłają nowe IPL i niektóre części mają nowe numery katalogowe chociaż fizycznie na oko to te same części.

Po takich zmianach do ASO trafiają nowe SB (service biuletin) (nowe biuletyny serwisowe) w nich opisana jest zmiana i jak ma postąpić w danym momencie mechanik z odpowiednim numerem części zamiennej gdyż np. dane regulacyjne z książki serwisowej straciły ważność użytkową.

Co jakich czas mechanicy jeżdżą na szkolenia serwisowe, zjazdy serwisowe, konferencje serwisowe i tam dyskutują z przedstawicielami producenta i czasem producent po ich zdaniu wydaje nowy SB gdzie poprzedni odnośnie jakiegoś postępowania traci ważność a czasem nowy SB wychodzi od producenta ze względu na jego obserwacje techniczne, zmiany przepisów np. norm spalania, chałasu, norm BHP itd.

Krótko mówiąc w internecie można znaleźć naprawdę sporo pierdół nie mających się ni jak do rzeczywistości.

Technologia, producenci pasków i metody napięcia w moim motocyklu 748 Biposto zmieniały się i pewnie za jakiś czas znów się zmienią.

Zauważ że żaden producent (motocykla, paska) nie zmienił interwału wymiany samego paska choć obecnie mógł by zostać wydłużony. Dzięki temu mamy (przynajmniej teoretycznie) pewność że jeśli wszystko zostało zrobione poprawnie i stan podzespołów jest poprawny to na 100% motocykl będzie działał bezawaryjnie.

Ducati to ogólnie bardzo skomplikowane motocykle, na bardzo wysokim poziomie i dzięki temu świetnie się nimi jeździ.

20 lat temu w Polsce tj. około 1996r ilu posiadaczy motocykla z naszego forum marzyło o nowym 916? ilu z tych motocyklistów marzycieli miało w domu komputer osobisty, ilu potrafiło bez problemów obsługiwać pakiet MS office 95'? Ilu wiedziało co to pamięć EPROM w której jest program sterujący naszym silnikiem (ten program zmieniało się od 851 z 1987r).

Jak to wszystko osługiwali mechanicy którzy często psuli zwykłe japońce..?

Dzisiaj mogę kupić najnowsze Panigale zadzwonić do takiej czy innej osoby i mieć taką samą fachową porade, taką samą fachową naprawę jak robią to obecnie inni prawdziwi fachowcy w Niemczech, Włoszech, USA itd.

Chwała Ci BOŻE za to że mamy tutaj takich ludzi!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O bardzo fajny post, mam nadzieję zobrazuje wielu osobom pewne kwestie.

Mechanika motocyklowa, szczególnie w dość osobliwych motocyklach jak Ducati jest naprawdę sprawą złożoną. Uważanie że podanie odpowiedzi w postaci wartości Hz dla napięcia pasków jest dramatycznym spłyceniem tematu. Mógłbym z pamięci odpowiedzieć jakie wartości tam powinny być, ale nie wiem czy osoba która zadaje pytanie, ma certyfikowany sprzęt do pomiaru, wie gdzie mierzyć, w jakim połozeniu wału korbowego i dla którego cylindra, dlaczego wartości napięcia sie różnią w zależności który to cylinder i kiedy tak jest, czy ma blokady wałków (M696) pozwalające na ustawienie poprawnych czasów zaworowych przy poprawnym napinaniu pasków, czy ma wiedze jak poprawnie przeprowadzić wymianę pasków by dobrze współpracowały z kołami pasowymi, czy prawidłowo dokręca napinacze itd, itp

To jest naprawdę dużo wiedzy i zrozumienia interakcji pomiędzy elementami mechaniki silnikowej. Tymczasem ktoś oczekuje odpowiedzi na pytanie które wyrwane kontekstu całości nie przedstawi żadnej wartości.

Pewnie odpowiedź w stylu 140Hz +/-5 byłaby satysfakcjonująca pytającego, ale dla mnie to zupełnie abstrakcyjna wartość, w kontekście powyższego. Po prostu nie umiem odpowiedzieć na tak zadane pytanie, bo nie znam całej reszty która powinna stać za takim pytaniem i oczekiwaniem odpowiedzi.

 

Może to zboczenie zawodowe, ale inaczej postrzegam merytorycznie wartościową odpowiedź, bo i rzadko kiedy jest ona taka jak wyobraża to sobie pytajacy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Theo, szanuję Cię za wiedzę ale trochę dorabiasz filozofię do mycia zębów. Kolega wyraźnie zapytał o częstotliwość PRAWIDŁOWO napiętych pasków. Wystarczyło odpowiedzieć,że jest to tyle i tyle, a nie zagłębiać się czy zrobi to prawidłowo czy nie. Jego prywatna sprawa. Przecież nie o procedurę pytał tylko o konkretną wartość. To tak jak by się Ciebie zapytał ile jest tłuszczu w maśle, a Ty byś mu odpowiedział,że nie powiesz bo nie wiesz czy umie odpowiednio i prawidłowo posmarować kromkę chleba, czy nóż ma odpowiedni, czy ruch będzie w odpowiednim kierunku...

Trochę luzu :)

 

PS. Kiedyś taką informację podałbyś od razu, a teraz...? Trochę szkoda :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Absolutnie masz racje, kiedys tak, teraz troche inaczej widze to forum

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Praktyczny brak sprężyn domykających zawory, rozrząd w każdym ducati to kwintesencja kolizyjności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 kwintesencja kolizyjności.

rewelacyjne podsumowanie - gdzie Ty wyszukujesz takie zwroty??

+1

:clap: :clap: :clap:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rewelacyjne podsumowanie - gdzie Ty wyszukujesz takie zwroty??

+1

:clap: :clap: :clap:

 

 

Wysłane z Monstera LWG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A takie w temacie troche ;)

post-86319-0-37040000-1494956663_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam - ori lub zamiennik... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.