Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Gazz

Regeneracja wnętrza tłumika.

Polecane posty

Cześć! Czy ktoś wie jak są zbudowane  oryginalne tłumiki do Ducati Monster 750 z 97'  (lub do Ducati 600, 620 i 900 z podobnych roczników)? Chodzi mi o wnętrzności: czy jest tam tylko prosta rura perforowana owinięta wygłuszeniem, czy są jakieś przegrody  rozpraszające albo jeszcze jakieś inne cudeńka. Moje wydechy zostały przez poprzedniego właściciela wyprute.

ae976207f3944b4bm.jpg

 

Teraz mechanicy nie mogą idealnie wyregulować gaźników. Chciałbym odbudować wnętrze tych tłumików. Szukałem w sieci z zerowym skutkiem. Pomoże mi ktoś?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za radę. Kupiłem motocykl ze sportowym filtrem powietrza, odciętą górną częścią airboxa i tłumikami w stanie jak na zdjęciu powyżej. Na wiosnę gaźnik był czyszczony i regulowany w warsztacie. Założono też kompletną pokrywę airboxa. Jeździł dobrze dość krótko. Po przewertowaniu gaźników, okazało się że po rozgrzaniu jeden z modułów przestaje działać i w dodatku cewka też szwankowała. Po wymianie tych części jest ok. Poza tym, że  po rozgrzaniu  i dodaniu gazu nie schodzi całkowicie do wolnych obrotów. Dopiero gdy obciążę silnik próbując ruszyć, obroty spadają. Specjalista  od Ducati  z Poznania doradził mi poprawienie przebiegu spalin w końcowej części tłumików. Rura wewnątrz tłumika kończy się równo  z   perforowaną przegrodą. Nie dochodzi do wylotu i spaliny kotłują się w końcowej części. W dodatku na powiększeniu zdjęcia widać zły stan części.  Po dłubaniu przy tłumikach podobno trudno ustawić idealnie gaźniki. Chcę dowiedzieć się jak zbudowane są oryginalne tłumiki, żeby po otwarciu moich wiedzieć jakie są między nimi różnice i co z nimi trzeba zrobić. Czytałem kilka tematów w których pisał Edhaus - prucie i przeróbki oryginałów.  Nie pomyślałem, że może mi pomóc z przeróbką w drugą stronę, taką modyfikacją, która umożliwi poprawną regulacje gaźników. Spróbuję z nim porozmawiać. Jeszcze raz - dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę w tej kolejności:

- porządne czyszczenie gaźników

- weryfikacja zużytych podzespołów i wymiana

- regulacja z synchro

- no i trza pamiętać o właściwym poprowadzeniu linek do gaźników, oraz lekkim luzie na linkach, motocykl nie może samoistnie podbijać obrotów przy skręcaniu kierownicą w którąkolwiek stronę...

Jeśli motocykl nie reaguje  na dyszę składu mieszanki wolnych obrotów, prawdopodobnie masz je zapchane..

Proszę nie zapomninać też o tym, że jest inny zestaw dysz/rozpylaczy na przedni i tylny cylinder ( z reguły tylny ma większą dyszę główną), przy regulacji jak nie ma się wprawnego nosa- czytaj wieloletniego doświadczenia w połączeniu z intuicją - to potrzebny gastester/ analizator spali... tłumiki  są dość długą rurą, na dodatek są ze sobą połączone " krzyżakiem" i jakieś blokowanie z wytłumieniem napewno, jest właściwe, ale czy aż tak potrzebne ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Motocykl miał w swoich rękach Pan Maciej Zagórski  i wierzę, że gaźniki ustawił właściwie. Na tyle na ile się dało przy obecnych wydechach.  Założę oryginały, pojadę znowu na  regulacje i zobaczymy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety Gazz , ale klekot999 ma rację... wypatroszenie f. powietrza czy wydechu nie ma aż takiego wpływu na bieg jałowy ( tz. ma , ale spokojnie można to wyregulować). Problem trudny do ominięcia pojawia się w tz. średnim obciążeniu(między 2-5tyś/obr). Niekiedy załatwia to tylko właściwa dysza, ale najczęściej wymiana membrany podciśnieniowej o innej charakterystyce dopiero pozwala zamknąć temat. Pełne obciążenie też wymaga ingerencji mechanicznej.

Ale bieg jałowy można wyregulować niemal bezinwazyjnie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czasem się zdarza, że po wizycie u mechanika - moto znów nie chodzi ( chociaż na warsztacie działał), często po czyszczeniu jak są wadliwe filterki paliwa, dochodzi do ponownego zasyfienia....

 

Gaźnik to nie wtrysk ( chociaż też jest roboty, czasem jak się ma pecha to nawet więcej), przyznam się, że ja też czasami robię poprawki po moim czyszczeniu, ostatnio w Suzi GS 1000, okazało się, że gumki zaślepiające dyszę wolnych obrotów, mimo że były nowe ( sam wymieniałem), pod wpływem paliwa rozleciały się i ponownie pozatykały to i owo... dopiero dorobione z gumy olejo i paliwoodpornej pomogło ( trochę przy tym  trzeba było pomyśleć co za ciul się stał...że nie chodzi)...

 

Zrzuć komory pływakowe i sprawdź czy nie ma tam syfu...( w moim przypadku pływały gumopodobne resztki... niestety nie mam wpływu na jakość kupionego materiału)...

Jako, że sezon powoli się kończy proponuję trochę spokoju i systematyczności...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, Panowie. Zrobię jak radzicie - gaźniki do przeglądu. 

Niezła masakra  z tymi gumkami...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok, Panowie. Zrobię jak radzicie - gaźniki do przeglądu. 

Niezła masakra  z tymi gumkami...

Jak jesteś spryciarz, to zrób sam przegląd gaźników. Części jak dysze i membrana można kupić spokojnie. Na tych gaziorach mikuni jest zbudowane kilka innych motocykli. Części w larssonie albo używane, jest co wybierać. Tym bardziej jak masz przeloty i otwarty airbox, to zobacz jakie masz dysze. Powinny być większe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinny być większe.

To czemu swoich nie rozwiercisz, tylko szukasz Dyno jet-ów? ;)

Niepotrzebnie wprowadzasz w błąd...

 

Są te, które są większe , są tez mniejsze, Generalnie zmienia się cała charakterystyka silnika i co za tym idzie trzeba zmienić tez charakterystykę zasilania ( pracy gaźnika) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

urywacz zadka z malego monstra nie bedzie, sam molestowalem gazniki pare godz i jakos dalo pozytywne rezultaty, do tego normalny filtr oraz seryjne tlumiki, jest super, spalanie od 3.7 do 5.5 litra (z plecaczkiem), i jedzie, cale prace poparte odpowiednimi narzedziami, wiedza oraz materialami i dokumentacja, 

 

mam takie cos o gaznikach ducati

 

900ss-Tuning-a-carburetor.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dysze podobno mam standartowe i to może jest powód problemu z ustawieniem gaźników. Zdaje się, że mam 2 wyjścia. Powrót do oryginału - chyba najprostsze i najbezpieczniejsze rozwiązanie. Tłumiki oryginalne już kupiłem. Muszę tylko wymienić zewnętrzne poszycia na moje, bo są w lepszym stanie. Albo wymienić dysze na większe i próbować zestroić gaźniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.