Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
cinek78

Multistrada 1260 - SPRAWDZAM!!!

Recommended Posts

  Jak obiecałem , tak zrobiłem. Mój MTS przejechał ponad 2 tys i trafił na rolkę ( hamownię) . Miało być tak super po zapowiedziach producenta , a skończyło się... ponownym niedowartościowaniem!!! MTS 1260 niestety nijak nie kręci się nawet w okolicy 160KM. Ale bardzo pozytywnie zaskakuje przebieg Nm - od 4 tys jest dostępny niemal cały potencjał tej jednostki. ( wydruk - moc na kole (można dodać do wyniku 10-12%))

d4jmg222.jpg

IMG_0914.JPG

IMG_0915.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki twoim zdaniem wpływ na końcowy wynik miała temperatura powietrza? Może warto by powtórzyć taki test w innych warunkach. Jestem ciekaw wyniku ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważasz , że temp. 26 jest skrajnie niemiarodajna??  To jest motocykl oparty na sondach lambda, czujniku ciśnienia atm. i czujniku temp. powietrza - w zależności od tego dobiera właściwy algorytm mapy paliwowej. Myślę , że hamowanie w temp. 0 pokazało by ten sam wynik.

Jedyne do czego można się przyczepić to przebieg mojej sztuki - pewnie koło 5 tys km. silnik będzie lepiej uszczelniony ( dotarty) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiadomo, że komputer będzie chciał dobrać najlepsze rozwiązanie do aktualnych warunków, ale jednak wraz ze wzrostem temperatury powietrza, zmienia się jego gęstość, a co za tym idzie do silnika trafia mniej powietrza. Komputer będzie utrzymywał zadany AFR, ale kosztem mniejszej ilości paliwa i w rezultacie moc spadnie. Swoją drogą szkoda że producenci nie podają takich danych jak właśnie temperatura czy ciśnienie atmosferyczne przy pomiarach mocy. 

PS. Wrzuciłem sobie na szybko dane silnika MTS1260 do excela obliczającego moc silnika, którego mam jeszcze ze studiów. Oczywiście z przymróżeniem oka ustawiając sprawność silnika tak żeby przy 0 stopniach pokazał 160KM, przy 26 stopniach pokazuje 143KM, więc moim zdaniem ponowny test w zimę, nie byłby taki głupi. Oczywiście poprawne dotarcie silnika o którym wspominasz też ma znaczenie. Pozdro :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przesadzasz... Podchodzisz do tematu laboratoryjnie. Idąc tą drogą, to test musimy wykonać przy 0 stopni, z gwarantowaną jakością paliwa i po... zdemontowaniu silnika i skorzystaniu z hamowni silnikowej ( pomiar mocy na wale).

Robiłem już b. wiele motocykli na podwoziowej hamowni i wierz mi , że są modele które przy ponad 30 stopniachC wypluwały wyniki bardzo zbliżone do oczekiwanych ( producenta). Przykładem może być moja była MTS 1200 z 2011 , która w serii miała 146, a po modach ponad 160 wypluła, bez jakiegoś "torowego" AFR-u . 

Z wejściem DVT wyniki MTS w kwestii mocy poleciały na pysk, ale NM jest mega. A w codziennym użytkowaniu właśnie Nm jeździmy i to  nas "napędza" .

Gdybym miał teraz kupować MTS dla prędkości max , to kupiłbym sztukę z 2011r. i zmodyfikował, bo jest podatna. Ale jeśli chodzi o fan to obecna wymiata.

Nie wiem jak z modyfikacjami w 1200/1260 DVT , bo to sobie zostawiam na zimę , ale dobrze jej wróżę.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cinek,

No i pokazałeś w wynikach to czego się można było spodziewać. Te "60" ccm nie robią rewolucji w mocy. Moment poprawili i chwała inżynierom Ducati za to.

Byłem na Torze Poznań na dwu dniowej imprezie z 3mm racing academy. Te dwa dni "wstrząsnęły" mną i zmieniły mi perspektywę patrzenia na Multinkę, jeżdżenie, parametry i moce itp.... Moje subiektywne wnioski były dość dołujące a dupsko zlała mi 18-19 letnia panienka na KTM Duke 390!!!!!:61_sob: Mój najlepszy czas to 2:16:59

Fajnie jest mieć MOC i MOMENT ale nie zapominajmy że kierownik jest najważniejszy! (patrz przykład wyżej)

Czekam z utęsknieniem na Twoje mody zimowe. Mam nadzieję że moja 1200 DVT 2015 może na tym też skorzysta.

POWODZENIA!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.