IIvIIaIRcIIn 0 Napisano Listopad 14, 2018 Witam, Jestem użytkownikiem MTS 1200 w wersji Pikes Peak. Pojawił się problem z motocyklem, mianowicie obroty jałowe ok 2500-3000 obrotów, dodatkowo grzanie sie katalizatora, słaba reakcja na gaz w niskim zakresie. Oczywiście błąd na wyśietlaczu który jak na złość zniknął przed podpięciem do komputera. Wskazane błędy to: P0105, P0110. Po skasowaniu błędów nic się nie pojawiło ale motocykl nadal pracuje jak wyżej. Czy wyżej opisany objaw może być spowodowany MAP Sensorem czy szukać w innym miejscu. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Listopad 14, 2018 Map sensor , sona lambda, TPS jak i wiele innych. Szkoda , że użyłeś "budżetowego" kompa do odczytu błędów - markowy odczytałby tz. zamrożone ( zapamiętane), ale skoro skasowałeś to już po temacie. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
IIvIIaIRcIIn 0 Napisano Listopad 15, 2018 10 godzin temu, cinek78 napisał: Map sensor , sona lambda, TPS jak i wiele innych. Szkoda , że użyłeś "budżetowego" kompa do odczytu błędów - markowy odczytałby tz. zamrożone ( zapamiętane), ale skoro skasowałeś to już po temacie. Gdyby w Krakowie ASO posiadało komputer diagnostyczny to pewnie pojechałbym do nich... dlatego była „tylko” TEXA. Z dodatkowych objawów pojawiło się „bulgotanie” w wydechu po rozruchu Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Listopad 15, 2018 Patrząc na rozrzut kodów jakie podałeś, wydaje się ze raczej są one dość niepowiązane co by raczej mmogło sugerować problem z ECU, ale... zauważyłem jeszcze jedna „wspólna cechę” dla tych errorow i jeszcze grzania katalizatora: sześć czujników (MAP-x2, Lambda -x2, temp silnika i temp air) są indywidualnie podłączone od ECU ale maja wspólna masę oddzielną od reszty masy, podłączoną jednym kontaktem do złącza ECU. Rozrzut błędów +efekty grzania mogły by mieć związek z problemem z tą właśnie masą bo wtedy pojawiały by się wadliwe odczyty na wszystkich tych czujnikach i ECU mogło by je pracowicie komentować kodami błędów. Wydaje się ze szansa na realne padniecie jedocześnie MAP i czujnika temperatury wejściowej jest mała... Ewentualnie jeszcze taka teoria: jeden z czujników jest poważnie uwalony lub jego złącze, okablowanie co powoduje znaczne zwarcia jego masy do jakiś innych sygnałów co wtórnie powoduje pływanie poziomu tej wspólnej masy sześciu czujników dając sporadyczne dziwne błędy na różnych czujnikach. bledy na MAP i temp są snaglizowane a być może błędy na Lambda po prostu powodują błędne dawkowanie paliwa przez ECU i masz grzanie się katalizatora. ja bym coś w okolicach instalacji do czujników i złącz popatrzył, chyba ze jakiś kolejny błąd wyraźniej zworci uwagę na któryś z czujników. Jak będą grupowo się skarżyć to bym sprawdzał instalacje między nimi a ECU. t ze problem może świadczyć o czymś prostu typu styki w złączu ECU lub jakaś wilgoć, Nie zalało Cię ( chodzi bardziej o Multi, niż Ciebie ;) gdzieś mocno przed pojawieniem się błędów? LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
IIvIIaIRcIIn 0 Napisano Listopad 15, 2018 (edytowany) 5 godzin temu, DARc napisał: Patrząc na rozrzut kodów jakie podałeś, wydaje się ze raczej są one dość niepowiązane co by raczej mmogło sugerować problem z ECU, ale... zauważyłem jeszcze jedna „wspólna cechę” dla tych errorow i jeszcze grzania katalizatora: sześć czujników (MAP-x2, Lambda -x2, temp silnika i temp air) są indywidualnie podłączone od ECU ale maja wspólna masę oddzielną od reszty masy, podłączoną jednym kontaktem do złącza ECU. Rozrzut błędów +efekty grzania mogły by mieć związek z problemem z tą właśnie masą bo wtedy pojawiały by się wadliwe odczyty na wszystkich tych czujnikach i ECU mogło by je pracowicie komentować kodami błędów. Wydaje się ze szansa na realne padniecie jedocześnie MAP i czujnika temperatury wejściowej jest mała... Ewentualnie jeszcze taka teoria: jeden z czujników jest poważnie uwalony lub jego złącze, okablowanie co powoduje znaczne zwarcia jego masy do jakiś innych sygnałów co wtórnie powoduje pływanie poziomu tej wspólnej masy sześciu czujników dając sporadyczne dziwne błędy na różnych czujnikach. bledy na MAP i temp są snaglizowane a być może błędy na Lambda po prostu powodują błędne dawkowanie paliwa przez ECU i masz grzanie się katalizatora. ja bym coś w okolicach instalacji do czujników i złącz popatrzył, chyba ze jakiś kolejny błąd wyraźniej zworci uwagę na któryś z czujników. Jak będą grupowo się skarżyć to bym sprawdzał instalacje między nimi a ECU. t ze problem może świadczyć o czymś prostu typu styki w złączu ECU lub jakaś wilgoć, Nie zalało Cię ( chodzi bardziej o Multi, niż Ciebie ;) gdzieś mocno przed pojawieniem się błędów? LWG U mnie suszaw garażu :) , motocykl myty normalnie trzymany w cieple. Zamówiłem map sensor, testowo - przypomniałem sobie że kiedyś przy okazji "dłubania" przy MTS odpiąłem ten czujnik w dziobie i odpaliłem moto. Być może z tego tytułu w pamięci jest błąd 0110 Edytowano Listopad 15, 2018 przez IIvIIaIRcIIn Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
IIvIIaIRcIIn 0 Napisano Grudzień 1, 2018 Nowy Czujnik zainstalowany... sytuacja bez zmian, ale po odpieciu tylnego Map Sensora wszystko wraca do normy, poza pojawiającym się błędem Engine Error.Z 2 wpiętymi silnik ma cały czas te same objawy jak wyżej. Jakieś pomysły? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Wxm 4 Napisano Grudzień 2, 2018 Nie kombinuj na własną rękę. Zawieź moto do Cinka. Zaoszczędzisz sterty nerwów i kasy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach