Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
matekboss

Pompka sprzęgła S4R

Polecane posty

Witam. Chciałem wykorzystać ładną pogodę w ubiegły weekend i przepalić sprzęta po zimie. Po wciśnięciu klamki sprzęgła coś fiuknęło w pompce i klamka zrobiła się miękka, podczas wciskania w zbiorniczku pojawiają się bąbelki powietrza, a tarcze podnoszą się na ułamek sekundy. Czy mogło puścić jakieś uszczelnienie ? I czy środek pompki jest wymienny ? Dodam że przed zimowaniem nie miałem problemów z jakimiś spadkami ciśnienia w układzie sprzęgła.  

Z góry dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Można rozebrać i dopasować uszczelkę,  mają takowe w serwisie KTM. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki picek. A jest opcja żeby wymienić cały środek ? I tak trzeba całość rozbierać to już zrobić to raz i dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientowałem zestawy naprawcze do pompy sprzęgła od Ducati nie są dostępne. Najpewniej by było zrobić fest, tak jak piszesz: rozebrać, wyczyścić, powymieniać, odpowietrzyć. Przeciwpyłowa uszczelka przy klamce, podobnie jak bebechy pompy (a konkretniej uszczelnienia) dostępne są i ponoć pasują plug&play z KTMa, ale za to nie ręczę - zasłyszane info.

Powodzenia! Daj znak jaki był finał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jasna sprawa, dam znać co i jak. Sezon rozpocząłem falstartem, no ale co się dziwić moto ma 15 lat ¯\_(ツ)_/¯  Wydłubię wszystko ze środka, podskoczę do serwisu KTM i tam mi powinni dobrać, bo widzę że są dostępne całe zestawy w różnych rozmiarach. Swoją drogą nie rozumiem polityki Ducati w kwestii części,no ale trudno, dam zarobić konkurencji.

Edytowano przez matekboss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda następująco, rozkręciłem pompkę i wymontowałem tłoczek, nie zauważyłem strasznej degradacji uszczelniaczy, może już z racji upływu lat materiał się zużył, ponieważ sprzęgło skończyło się dosyć raptownie. Największy problem mam z dobraniem uszczelek, bo oczywiście Brembo wystawiło środkowy palec i zestaw naprawczy jest niedostępny. Jestem w kontakcie z KTM, uszczelka przeciwpyłowa jest dostępna od ręki ale problem jest ze środkowymi. Pozostaje jeszcze nadzieja na dorobienie, czekam na odp dwóch firm specjalizujących się w takich usługach. Z uwagi na brak części zamiennych jesteśmy skazani albo na kupno używanej (w której równie dobrze za miesiąc może wysadzić uszczelkę) lub nówka za 1000 zł.

IMG_20190404_202829.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No cóż. Z uszczelnieniami często tak, że taniej wyjdzie samemu dorobić niż kupić gotowe od producenta części. Jeśli jest możliwość dorobić oczywiście. Z mojej strony mogę polecić https://ggtrading.pl/ - często miałem do czynienia i dorabiali co chciałem (głównie o-ringi). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety firma ggtrading nie ma w swoim asortymencie gumy odpornej na płyn DOT4, dorobić owszem mogą ale powiedzieli mi że długo to nie popracuje w tym środowisku. Byłem w serwisie KTM, Pan zwymiarował tłoczek i pompkę, ma czegoś poszukać. Jeżeli opcja z zamiennikami KTM nie przejdzie jestem wstępnie umówiony z firmą O-ring ze Szczecina, muszę im tylko podesłać tłoczek z pompką i wszystkim się zajmą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W oringu dorabiali mi uszczelnienie siłownika. Wszystko działało bez problemu długi czas (i z tego co wiem działa nadal u kolejnego właściciela).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki :-) Generalnie już wysłałem pompkę z tłoczkiem do firmy ze Szczecina i mają mi dorobić. W trakcie intensywnych poszukiwań natknąłem się na forum Aprilia i tam występuje w niektórych modelach identyczny zestaw jak w Ducati. Zestaw naprawczy to AJP 160.00.012  i jest dostępny na zachodnich sklepach internetowych, wygląda co prawda trochę inaczej ale działa jak należy. Jak otrzymam pompkę z powrotem i złoże wszystko do kupy napiszę jak wyszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 7.04.2019 o 16:53, Vette napisał:

Kiedyś szukałem zestawów naprawczych do dukatów i znalazłem wtedy coś takiego. Nie miałem jednak okazji tego testować.

https://www.wemoto.com/parts/picture/is-brembo11-9

 

Zamówiłem ten zestaw. Przesyłka dotarła w kilka dni. Wszystko pasuje i jak narazie działa. Więc jeśli ktoś potrzebuje to można śmiało zamawiać :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Więc tak, pompa złożona na dorabianych uszczelkach i działa bardzo dobrze. Miałem problem z odpowietrzeniem układu ale to bardziej z niewiedzy. Bawiłem się z tym ze 2 godziny aż podzwoniłem do kilku osób i odpowietrzyłem w 15 min. Generalnie na początek trzeba przelać pompkę czyli montujemy do kierownicy i nie zakładamy przewodu który idzie do wysprzęglika, następnie przytrzymując palcem wylot z pompki pompujemy aż poczujemy ciśnienie cieczy na palcu, zakręcamy przewód i odpowietrzamy dół tak jak hamulce. Koszt imprezy 30 zł. Poprosiłem miłą Panią z firmy o-ring aby zachowała szablon na przyszłość więc jakby komuś padło uszczelnienie dorabiają w przeciągu 24 h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.