Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Przemek79

Monster 696 szarpanie przy wolnej jeździe.

Polecane posty

Witam wszystkich Państwa. Jestem początkującym motocyklistą jednak na pierwsze moto zakupiłem Ducati 696 z 2010 roku. W szkole jazdy dla kierowców na kat. A uczyłem się jeździć na motocyklu Yamaha XJ600, na którym można było jeździć wolno w mieście, na puszczonym całkowicie sprzęgle (na Ducati w mieście muszę mieć wciśnięte tzw. "półsprzęgło", żeby na niskich obrotach nie szarpał). Być może jest to normalne ale boję się, że uszkodzę sprzęgło, albo coś w układzie napędowym. Do najbliższego serwisu mam około 250 km, a boję się dawać motocykla do mechaników, którzy nie znają Ducati. Proszę bardziej doświadczonych posiadaczy Ducati o info w temacie szarpania łańcuchem, jazdy na tzw. "półsprzęgle".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Generalnie 696 tak ma, nie chodzi płynnie jak japończyki. Ja też robiłem prawo jazdy na japonii a pierwszym moto było 696. Miałem podobne odczucia. Motocykl nie powinien jednak szarpać nadmiernie, chociaż dobrze pamiętam że przy jeździe parkingowej czasem trzeba było użyć sprzęgła czy odrobiny gazy by upłynnić jazdę. Ja z czasem to szarpanie polubiłem :)    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podobne wspomnienia. Zwłaszcza przy zbyt niskich obrotach i przyspieszaniu.  Generalnie 696 trzeba dobrze wyczuć na niskich obrotach, żeby nie szarpał. Da się ale trzeba umieć :)

Edytowano przez JB80

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach