Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Dziadzio20

Zbyt wysokie obroty na luzie S4

Polecane posty

Witam, moje s4  trzyma 1500 obr po rozgrzaniu obroty trzymają się na 2000 obr na biegu neutralnym. Przy wbijaniu 1 pierwszego biegu jest dość mocne uderzenie w skrzyni podejrzewam że winą są obroty chyba że te skrzynie tak mają.... Z tego co widzę post niżej obroty powinny być w granicach 1000-1100 obr. S4 ma modyfikacje zrobione przez Włocha a są to : Sportowy wydech MIvv, otwarty airbox + sportowa wkładka BMC + powercomander III. Co może być przyczyną takich obrotów i czy jest możliwość samemu jakoś to zmniejszyć czy pozostaje tylko serwis ? 

Edytowano przez Dziadzio20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

serwis - przy takich modach i PC przyczyn może być wiele , i nie są to raczej mechaniczne tematy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od resetu TPS i ustawienia wolnych obrotów wg serwisówki. Możesz przykręcić wolne obroty śrubką na przepustnicy ale przy rozregulowanym TPS zacznie Ci strzelać i kichać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No chyba nie matekboss.

Reset , resetem, ale zauważ, że na lini TPS-u jest wpięty PC , czyli on też wymaga adaptacji.

Wolne obroty z tego co pamiętam nie reguluje się tam śrubką przepustnicy ( jest zaplombowana i nie powinno się jej ruszać) , a by-passami.

Co do strzelania, kichania, to wpływ na to ma AFR, synchronizacja i luzy zaworowe( a raczej szczelność zaworów) .

Jak widzisz sporo tego. A jeśli chłopak średnio zaawansowany jest w mechanice to sam nie da rady.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie masz rację, PC jest wpięty pomiędzy,ale w takim razie musi dostawać jakieś fałszywe dane bo 2000 obr. to już zakres takiego toczenia się po mieście. Co do śrubki od regulacji wolnych obrotów w Desmoquattro niby jest żółta kropka ale to raczej żeby wiedzieć gdzie są fabryczne ustawienia. Nawet w procedurze resetu TPS wg serwisówki należy zdjąć linkę od gazu i ssania, poluzować cięgno pionowego cylindra i poluzować śrubkę od wolnych obrotów żeby nic nie oddziaływało na czujnik. Potem i tak należy wykonac pełną synchronizację bo na "oko" nie da rady wrócić do prawidłowych ustawień.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc tak byłem z tym u mechanika niby ogarnięty w Ducati tylko jest pytanie, motor nie miał robionych luzów zaworowych czy będzie miało to wpływ na regulację przepustnic i powercomandera ? Monster będzie regulowany na hamowni,  myślę że jest to lepsza opcja jak regulacja na jałowym biegu. Wspomniał właśnie że też trzeba będzie zajrzeć do powercomander i go dobrze ustawić.Dodam że podczas jazdy z stałą prędkością motor nie raz potrafi tak szarpnąć jak by jeden cylinder przestał działać ale to jest w danym zakresie obrotów. Mechanik powiedział że w tym momencie brakuje mu paliwa albo jest zła mieszanka, Dodał że jak będzie źle wyregulowany to ma to wpływ na wał gdyż jest to konstrukcja silnika L i czop wału czy coś tam nie pamiętam dokładnie ale może się nie równo zużywać i szybciej może trafić silnik. 

Edytowano przez Dziadzio20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widziałem juz Ducati bez regulowanych zaworów i kiepsko to wygląda.....

Regulacja na hamowni to chyba najlepsza opcja...Swoją drogą, jesli nie urywasz ułamków sekund na torze, przy klubowych track dayach, to może po prostu wyrzuć to co zbędne....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zmień mechanika.

Strojenie na hamowni to tak samo mit , jak Yeti. Wszyscy go znają , ale nikt nie widział. 

Ludzie - hamownia pokazuje TYLKO ew. zysk mocy i Nm  - nic więcej.

Natomiast wykorzystanie rolki hamowni jako elementu zastępczego dla testu drogowego to już rozumiem, ale dalej to nie "tworzy " mapy dla PC czy innego urządzenia. Takie strojenie powinno odbyć się na podstawie szerokopasmowej sondy lambda ( Dziadzio20 - takowego gniazda nie masz w monsterze , więc....) , najlepiej w warunkach drogowych. Akurat w S4 jeszcze na rolce jakoś to wyjdzie, ale w motocyklach z dynamicznym doładowaniem powietrza to taka mapa z rolki nadaje się do śmietnika!

Dnia 29.06.2019 o 23:07, Dziadzio20 napisał:

tak szarpnąć jak by jeden cylinder przestał działać ale to jest w danym zakresie obrotów. Mechanik powiedział że w tym momencie brakuje mu paliwa albo jest zła mieszanka

Nie ma pojęcia o tym co mówi - PC3 zmienia dawkę w takim samym zakresie na obu cylindrów . Gdyby jego teoria była właściwa oba cylindry by miały zachwiany proces spalania.

Moim zdaniem:

zawory

synchro

AFR na biegu jałowego (CO)

reset TPS

... dopiero po tym grzebanie w PC

Najlepiej na chwilę obecną wypnij PC z instalacji ( banalnie proste) , i będziesz miał pewność , że nie on jest sprawcą Twoich problemów. Doprowadź mechanikę/ regulacje motocykla do stanu poprawnego, następnie "baw" się urządzeniami dodatkowymi.

Edytowano przez cinek78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.