Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

łobuz

Tuning

Polecane posty

Witam wszystkich serdecznie... nie widzę przywitalni więc witam się w pierwszym poście 

Po przygodzie....całkiem przyjemnej z VZR1800 zwanegp dalej mrówkiem, stanął u mnie sam diabeł w ixie :)

Ma parę przeróbek a szczególnie radował moje oko wydech Termignoni, niestety niemcy też potrafią pokpić sprawę i tak...jakimś dziwnym trafem wydech jest a map nie ma :)

tutaj moje pytanie.... 

co radzicie.... zrobić mapowanie pełne, wstawić power commandera V, tuneboy'a ?

możecie polecić w Polsce kogoś ogarniętego...kto sie tym zajmuje...

pozdro :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W przypadku Tuneboy możesz też na początek załadować mapy "obce" czyli różne mapy opublikowane przez posiadaczy, którzy mają podobny/taki sam setup jak Ty masz i próbować jak to chodzi u Ciebie.

Każdy silnik jest lekko inny, zwłaszcza, że z czasem nawet ten sam się zmienia ;)

Do tego różne filtry powietrza, ich stan, temperatura zewnętrzna, wysokość n.p.m., wilgotność itd itp - to wszystko i tak pewne odchyłki od optymalnych dla Twojej maszyny parametrów będzie dawało, więc... na pewno strojenie na hamowni (poprzedzone mechanicznym strojeniem) da najwięcej, ale... jeśli nie zależy Ci na ostatnich procentach perfekcji to mapy od innych i możliwość ich wymiany łatwej a nawet ręcznej korekty (oprogramowanie PC), mogą na początek wystarczyć.

Ale porządne strojenie mechaniczne i tak warto zapodać... np. zimą jak moto czeka na sezon (niezależnie czy będziesz potem używał gotowych map od innych ludzi czy zapłacisz za wykonanie Twojej własnej).

W TB mapy ładujesz sam, bezpłatnie, więc możesz eksperymentować do woli :)

Jeśłi to full Termi (a nie sam tłumik z katalizatorem) to bez korekty map bym za dużo nie jeździł - prawdopodobnie mieszanka jest bardzo uboga i będzie się Diavel potwornie grzał... aż do zachorowania włącznie po jakim czasie.

U mnie z wydechem "przelotowym" zbliżonym do Full Termi, różnica w średnich temperaturach między mapą fabryczną a mapą od Termignoni jest na poziomie 15-20 stopni (o dziurze momencie w okolicach 4000 nie wspominając).

Z Tuneboy też możesz zdecydować się potem na własne, pełne mapowanie, nawet kilka map i swobodnie je sobie zmieniać nie płacą dodatkowych opłat za usługę/licencje. Jednocześnie możesz załadować 3 mapy i bez komputera przełączać, którą chcesz używać (do jedna z dodanych funkcji w oprogramowaniu ECU od Wayne'go z Tuneboy).

LWG

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DARc dzieki za odpowiedź :91_thumbsup: 

problem w tym że sam nie wiem co mam....ale coś czuję że to najtańsza opcja, moto zrobiłem już jakieś 700 km mam go 2 tygodnie po rejestracji, na trasie silnik nie grzeje się bardzo - temperatura nie przekracza 100 stopni, jest dziura tak do 3500 obrotów, szarpie trochę sprzęgło 

ja nawet nie wiem czy filtr jest wymieniony na sportowy, wydech prycha ...

dzisiaj wstawiłem nowe DBkillery zrobione na zamówienie one trochę ograniczają wydech, jest ciszej i dają większy opór jest również mniej prychania i strzalów :)

więc pytanie mam takie....

u kogo warto zrobić mapowanie....kto jest godny polecenia ? (nie zależy mi na większej mocy maksymalnej  wcale lecz na większym momencie obrotowym na dole)

i druga opcja gdzie kupić Tuneboy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może jestem w błędzie ( popraw mnie DARc) , ale Tubeboy DVT nie obsługuje.... Coś się zmieniło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 hours ago, cinek78 said:

Może jestem w błędzie ( popraw mnie DARc) , ale Tubeboy DVT nie obsługuje.... Coś się zmieniło?

Masz pełną rację. Nie zauważyłem o którego Diavela chodzi. Na dzisiaj nie ma wersji TB dla DVT. Inny ECU (BOSCH) i trzeba od nowa robić soft... na dzisiaj nie ma :(

 

Edytowano przez DARc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpowiem tutaj jako uzupełnienie, bo skrzynka mi pęka ...

W Monster 1200, X-Diavel i MTS 1260 ( z układami DVT)  jest ( na chwilę obecną dla nas) kiepski sterownik. Pewnie lada chwila pojawi się jakieś rozwiązanie , ale obecnie są tylko dwa wyjścia:

1. Otwarcie sterownika, wgranie modyfikacji na procesor. Minusem jest czas ( ok. 10dni) , oraz kasa.

2. Montaż Power Commandera . Plusem jest kasa, oraz możliwość super wystrojenia map paliwowych w oparciu o szerokopasmowe sondy ( AT). Minusów jest już więcej. A więc nie wyłączymy całej ekologi ( Pair,sond,exap itd) , nie usuniemy fabrycznych blokad, strojenie będzie miło tylko miejsce w tz. dużej pętli - mała będzie normalnie funkcjonować.

Pewnie za 2-3 lata wejdzie jakaś tańsza alternatywa, ale pewne to nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

od maja jest upgrade na Alientecha można ten sterownik odblokować, wyczytać i wczytać soft po kostce ECU , nie trzeba otwierać ( sprawdziłem działa). Dlaczego to trwa 10 dni? 

Cinek jak coś pisz na priv, robię to z marszu. Pytanie czy sam ogarniesz moda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może nie do końca właściwy wątek, ale się pochwalę...

Multistrada 1200 DVT po witaminkach. Trochę pracy było, ale restrykcje ekologiczne trzymają mocno silnik za "mordę". Dodatkowo zabawa z mapami wałków . Teraz ładnie ciągnie do samej odcinki , bez zadyszki. Dół między 4500-6000 też ładnie poszedł do góry

 

MTS 1200DVT.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie , ale silnik bliźniak , więc szlak przetarty.

Generalnie silniki DVT są w mapowaniu takie same jak pozostałe, ale na pierwszy projekt musiałem poświecić kilka dni, żeby ogarnąć zmiany kątów na wałkach rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kawał dobrej roboty Cinek, 1200 DVT miała ładną górę a tu widzę wow i ten dół. Ja na pewno się pisze na 1260, dół ok ale ta góra wyraźnie słabsza od mojej poprzedniej 1200DVT. Jak bym planował taką pracę u ciebie to na ile dni musiałbym zostawić sprzęt? Przyznaję że od razu bym chętnie zrobił zawory. 15000 km przebiegu.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Część,

 

Dla pelnego obrazu możliwości warto też wspomnieć o modułach Rapid Bike, które poza możliwością mapowania paliwa (również w zamkniętej pętli) mają też w opcji quickshifter/blipper/downshifter.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie "ruszysz" małej pętli , bez systemowego wyłączenia sond ( czyli mapowanie ECU). Można ten sygnał zmodyfikować , ale nie o to tu chodzi., bo zmiana będzie o stałą zależną , a mapy mają być dostosowane do nowych warunków ( zmiana osprzętu silnika).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ty jak zwykle swoje.... Kiedy przyjmiesz do wiadomosci, ze mozna inaczej?

Dla zainteresowanych: modul Rapid Bike podlacza sie do sond lambda w 2 celach:

1. modul moduluje sygnal tych sond dzieki czemu komputer silnika nie dokonuje korekt na podstawie ich wskazan (czyli blokuje dzialanie zamknietej petli) 

2. modul automatycznie wykonuje mapowanie paliwa na podstawie wskazan tych sond z uwzglednieniem charakterystyki ich pracy (sondy waskopaskowe). Mozliwe jest tez mapowanie statyczne lub uzycie sond szerokopasmowych.  

Tym samym modul Rapid Bike wykonuje mapowanie paliwa rowniez w zamknietej petli. 

 

pozdrawiam;

Michal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 godzin temu, motokofeina.pl napisał:

 

1.  (...)nie dokonuje korekt na podstawie ich wskazan  

2. modul automatycznie wykonuje mapowanie paliwa na podstawie wskazan tych sond ....

To w końcu dokonuje , czy nie dokonuje na ich podstawie? 

Rozumiem i szanuję Twój marketing , ale .... 

Poza tym jaki sygnał chcesz odczytywać z sondy wąskopasmowej , która działa 0/1. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czytaj ze zrozumieniem.

"dzieki czemu *komputer silnika* nie dokonuje korekt na podstawie ich wskazan "

 

Hint: *komputer silnika* nie dokonuje.

 

Sonda waskopasmowa dziala zero-jedynkowo w kwestii mieszanki stechiometrycznej. Natomiast mozna z jej sygnalow wyciagnac informacje czy w danych warunkach pracy silnika mieszanka jest daleko od AFR 14,7 i probowac powoli zblizac sie do oczekiwanego poziomu skladu mieszanki (ponizej AFR 14,7). Metoda oczywiscie nie jest tak precyzyjna jak sondy szerokopasmowe ale w wiekszosci seryjnych motocykli wystarcza do poprawy kultury pracy silnika. Daje szczegolnie duze efekty w motocyklach z EURO4.

 

pozdrawiam;

Michal

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odpadam.

Skoro wąskopasmowa daje "prawie" odczyty jak szerokopasmowa to nie mam pytań...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony


×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.