Noger 3 Napisano Wrzesień 16, 2019 Witam ponownie i zapytaniem, czy ktoś miał z tym do czynienia i jakie efekty ? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Wrzesień 17, 2019 A jakich efektów się spodziewasz? Nie ma żadnych. Tylko błędu Ci nie wywali na zegarach po zdemontowaniu siłownika exap. 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Wrzesień 17, 2019 Potencjalnie tez mogą się drobne niespodzianki w charakterystyce silnika pojawić miejscach gdzie zawór miał działać wg fabryki - tzn. ECU może w tych momentach gdy samo niby przymyka zawór (co po takiej przeróbce nie będzie miało miejsca) lekko modyfikować parametry wtryskiwana bo spodziewa się stłumienia przepływu spalin co daje inne ciśnienia, zjawiska flagowe inne itd itp. To tylko spekulacja z mojej strony bo nie wiem czy ECU ma w programie takie „założenia” co do tego co będzie się działo jak wyślę sygnał do sterownika CZY TEZ cały czas liczy n asygnatą zwrotny z sond lambda i reagowanie PO fakcie wykrycia składu spalin sugerującego potrzebę korekty (czyli ze ECU nie zakłada nic co do wpływu zaworu EXUP na spaliny a jedynie reaguje n atakiem wpływ jeśli się pojawi). Ta druga teoria moja jest lekko słaba ponieważ (chyba) zawór EXUP działa tez w obszarze początku otwartej pętli wiec wtedy już nie patrzy na skład mieszanki w kolekturach a jedzie po sztywno zadanych tablicach. Ale tutaj tez nie mam pewności dokładnie przy jakich obrotach jeszcze zawór jest sterowany - gdzieś w okolicach końca zamkniętej pętli i początku otwartej jeszcze pracuje wiec potencjalnie zaślepienie go takim „oszustem” może dawać dla ECU fałszywe przekonanie ze zawór jest przymykany a nic takiego się nie dzieje i może mieszczan lekko być w tych miejscach nieoptymalna. Ale... ponieważ głównym zadaniem EXUP jest dławienie w okolicach mierzonych w trakcie homologacji EU, to może jego wyłączenie przyniesie nieznaczną... poprawę ;) To takie spekulacje :) LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Wrzesień 17, 2019 Dobrze DARc piszesz. Nawet nie poruszałem tematu mapowania i zmian w ECU . Domniemam , że kolega chce wywalić/zmodyfikować wydech , ale jak wiemy to temat rzeka... Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Noger 3 Napisano Wrzesień 17, 2019 Na stronie opisują tak ten produkt HEALTECH ESE-D01 SERVO ELIMINATOR KLAP WYDECHOWYCH DLA DUCATI Moduł eliminatora z Healtech zastępuje silnik serwo, który steruje klapą wydechową i zapobiega komunikatowi o błędzie w kokpicie. W ten sposób możesz po prostu dezaktywować klapę wydechową i zawsze jechać z otwartą klapą. Gwarantowany dźwięk i lepsza praca silnika przy niższych prędkościach. cechy: Plug and PlayZamontowany w kilka minut nadaje się do wszystkich układów wydechowych Najwyższa jakość, bardzo czyste prace Nadaje się do następujących Ducati Diavel Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Noger 3 Napisano Wrzesień 17, 2019 Jeszcze taki znalazłem opis. ES eliminator błędu servo exup wydechu Spójrzmy prawdzie w oczy - fabryczne wydechy i systemy nie wygrałyby konkursu piękności w dzisiejszych czasach (i rzadko zdarzało się to w przeszłości), ważą o wiele więcej niż akcesoryjne odpowiedniki,dźwięk jest gów....y, a nasz motocykl nigdy nie osiągnie z nimi pełnego potencjału! Zmuszeni jesteśmy do zmiany wydechu lub całego układu, usuwając zawór EXUP. Powstaje problem z migającą, irytującą kontrolką FI. Niektórzy mogą łatwo z tym żyć, ale w niektórych motocyklach kontrolka FI może maskować poważne problemy motocykla, jak np. niskie ciśnienie oleju jeśli nie ma oddzielnej kontrolki ostrzegawczej silnika. Z drugiej strony, już wydaliśmy fortunę na wydech / strojenie układu, modułu wtrysku paliwa, filtra powietrza,itd. szukając brakujących kucyków ... Dlaczego chcesz zostawić całą tą pracę niedokończoną? Zakup to urządzenie aby w szybki i łatwy sposób naprawić i zapomnieć o problemie! Dane techniczne:Temperaturowy zakres pracy: –40 do +80 °C (?40 do +176 °F)Przeznaczony do motocykli, quadów, skuterów, samochodów oraz innych pojazdów Wytrzymałą konstrukcja w 100% wodoodporna Zwiększa bezpieczeństwo podróżowania Łatwy montaż2 lata gwarancji Zyskujemy użyteczne miejsce i zrzucamy wagę Ten maleńki kolega wyeliminuje nie tylko nieporęczne i ciężkie fabryczne servo uzbrojone w masę przewodów, przez co możemy zaoszczędzić do 1 kg i przestrzeń do przechowywaniaTeraz masz miejsce na upragniony system alarmowy, moduł paliwa / zapłonu, kamizelki, apteczkę, zestaw naprawczy, narzędzia lub co tylko zechcesz Niesamowicie zaawansowana technologia Wbudowany mikroprocesor zapewnia optymalne funkcjonowanie i pasuje w 100% Jeśli motocykl wyposażony jest w serwo układu wydechowego, będziesz potrzebował modułu ESE - po wymianie układu wydechowego lub instalacji modułu regulatora paliwa (lub obu) Instalacja Pug`n Play Nie musisz być mechanikiem bądź elektrykiem Wystarczy zlokalizować servo układu wydechowego pod siedzeniem kierowcy / pasażera, odłączyć kable i przewody, wpiąć wtyczkę ESE do złącza OEM i to jest to! Jesteś gotowy do jazdy! Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Noger 3 Napisano Wrzesień 17, 2019 No i co o tym sądzić zakupić czy sobie dać spokój ??? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Wrzesień 17, 2019 Opis wstawiony przez Nogera to ... popis marketingu ;-) Co chcesz osiągnąć , co zmieniasz - wtedy coś podpowiem. 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
DARc 22 Napisano Wrzesień 18, 2019 No i co o tym sądzić zakupić czy sobie dać spokój ???Jeśli to będzie zakup WRAZ ze zmianami map (strojeniem) tego układu PO jego otwarciu i/lub innych modyfikacjach to OK, wyeliminujesz error (choć niektóre modyfikacje ECU robią to elegancko w software). Ale jeśli to jedyna zmiana to nie polecam bo jednak fabryczna mapa jest dostrojona do tego by optymalnie pracować w pewnym zakresie dolnych obrotów z lekko przymkniętym zaworem (wtedy trochę inaczej są cylindry przewietrzanie zjawiskami falowymi w kolektorach) i pewnie lekko modyfikują wtrysk i kat wyprzedzenia.Jak to „oszukasz” to może otrzymasz lepszy dźwięk (głośniejszy) ale niekoniecznie poprawi to kulturę pracy.Przykładowo jak zmieniłem tłumik na bardzo przelotowy to pojawiła się wyraźna dziura w momencie w okolicach 4tys. Dopiero modyfikacja mapy na pochodząca od wydechu Termignoni uzdrowiła sytuacje.Otwarcie na stałe EXUP bez dostrojenia mapy może przynieść podobna czkawkę w pewnym miejscu krzywej momentu.Można by spróbować z wyłączonym EXUP i błędem na ekranie pojeździć chwile i zobaczyć czy jest jakaś wyczuwalna anomalia i wtedy zdecydować czy potrzeba strojenia mapy.LWGSent from my iPad using Tapatalk 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Noger 3 Napisano Wrzesień 18, 2019 Dziękuję za odpowiedź i chyba sobie daruję tą modyfikację. LWG Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
kolo 0 Napisano Sierpień 18, 2021 Do eliminacji exup w sterownikach od "Miśka" wystarczy jeden switch aby ECU pracowało tak jakby moto w exup nie było wyposażone. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach