Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
miodekclk

Ducati Multistrada DS1000 Płock! Spawany blok silnika?

Polecane posty

Witam wszystkich!

Poszukuje w celu zakupu starą multistradę 1000. Oglądałem egzemplarz w Płocku na żywo ale nie kupiłem bo niepokoi mnie blok silnika w tym moto. Motor mi się podoba (faktury z serwisu) mimo że jest cały malowany ale nie pokoi mnie ta rzecz. Zaczołem przegladać zdjęcia i doszedłem do wniosku, że coś było robione przy tym bloku.

Dla porównania dodaje zdjęcia bloku ogladanego egzemplarza z zaznacznonym miejscem rzekomego spawania i silnika w oryginalne.

Macie jakies typy co mogło się dziac z tym motorem i czy jest sens pchac się w zakup jego czy lepiej odpuscic. Generealnie moto było testowane przez ok 2 h i nic sie z nim niedziało.

Pozdrawaim i z góry dzięki za odpowiedzi

95373715_967189843738958_382806724240736256_n (1).jpg

95500294_242539343510147_9143807041846902784_n.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś buszując sobie po zachodnim forum Ducati widziałem fotki 916 i 996 w których od jazdy na kole pękały bloki tam gdzie łączą się z ramą. Tu gdzie pokazujesz raczej nie ma połączenia z częścią nośną motocykla. Jeżeli głowka ramy jest ok to możliwa jest opcja że poprzedniemu właścicielowi stanęła kobyła i kupił całą z powypadkowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35 minut temu, matekboss napisał:

Kiedyś buszując sobie po zachodnim forum Ducati widziałem fotki 916 i 996 w których od jazdy na kole pękały bloki tam gdzie łączą się z ramą. Tu gdzie pokazujesz raczej nie ma połączenia z częścią nośną motocykla. Jeżeli głowka ramy jest ok to możliwa jest opcja że poprzedniemu właścicielowi stanęła kobyła i kupił całą z powypadkowego.

No właśnie bardzo możliwe że od jazdy na kole pękł ten blok bo te miejsce spawania jest w okolicy otworu śruby mocującej silnik do ramy ale do ramy jak i główki ramy nie mam zastrzeżeń. Co prawda niektóre spawy na ramie są gładkie a niektóre "zasmarkane" ale tak było na dwóch pozostałych multi jakie oglądałem ale ja nie wiem jak powinno być.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przeglądając dalej silniki Ducati dochodzę do wniosku że te silniki poprostu pękają. Oto silnik z urawanymi mocowaniami na allegro.

https://allegro.pl/oferta/ducati-multistrada-1100-silnik-9144820472?reco_id=d250e1bb-8de3-11ea-8b1e-b02628d00a30&sid=3ec404f37aa2fad6253fa5dd6bb023427743f77ee2f01bb84454c4701b8c0118

 

95370175_530042934549756_6252060090354892800_n.png

95835725_606108319982209_3177063544520704000_n.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W miejscu, które pokazujesz często lubiła łuszczyć się farba, może ktoś nieudolnie pomalował... - No chyba, że jesteś pewien, że to spawanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Twój przykład z allegro nie jest trafiony. Takie pęknięcie powstaje podczas wypadku przy zamontowanych na sztywno qrash padach.

Pewnie ten silnik jest wyciągnięty z jakiegoś pojazdu przeznaczonego do kasacji.

Silniki z tamtych lat w Ducati często mają pozostawione ranty po odlewach - takie lenistwo włochów. Inni ładnie to usuwali, a włosi nie mieli na "pierdoły" czasu.

Może zobacz to z kimś kto mechanikuje w motocyklach . Spaw dla takiej osoby będzie łatwy do zweryfikowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

To ze ten blok to jest spawany to jestem pewien. Sam zajmuje się zawodowo stanem technicznym, co prawda samoochów osobowych ale jestem w stanie odróznić spawanie od odlewu.. Zastanawiam sie od czego pękł i czy to bedzie bezpiecznie z tym jezdzic. Oglądałem kilka sztuk tych multistrad i ten rant odlewniczy o którym mowisz występował w kazdej z nich tu cześciowo jest jego brak akurat w tym miejscu spawania co tylko potwierdza ingerencje w ten blok.

Edytowano przez miodekclk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest coś na rzeczy bo wystarczy wygooglować Ducati engine mount crack lub podobne frazy i wyskakuje bardzo dużo tematów z zagranicznych forów. Jedni piszą że te tylne mocowanie od początku było źle zaprojektowane bo oprócz sporych wibracji z silnika musi przenosić wibracje z wahacza, inni znowu piszą że problemem są luzujące się pod wpływem wibracji śruby mocujące z ramą. Generalnie przewertowałem kilka tematów i problem występuje nie tylko w powypadkowych sztukach, często przy dużym serwisie gdy wyciągają silnik z ramy okazuje się że ta odlewana tulejka zaczyna pękać od środka. Miodekclk, akurat w tym silniku z allegro musiało się coś więcej wydarzyć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z danych od wlascicieli duc. wynika ze najwiecej przypadkow jest w anglii.bliskosc morza powoduje elektrokorozje na styku stalowej szpilki i alu.bloku wybicie szpilki konczy sie jak w\wymienione.

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Akurat do samej Wielkiej Brytanii ja bym się nie ograniczał, oczywiście klimat brytyjski bardzo daje się we znaki. W przypadku takich awarii ma też wpływ ilość modeli na danym rynku. Jeżeli aż połowa wyprodukowanych 916 została sprzedana tylko w Niemczech to prawdopodobieństwo że wystąpi jakaś wada materiałowa jest większa niż w Polsce gdzie tych modeli sprzedano garstkę i ta sama wada wystąpi u np. 2-3 osób.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.