Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
miodekclk

Licznik LCD i uszkodzone "piksele" w MTS1000 po montażu żarówki LED.

Recommended Posts

Witam szanowne grono,

jakiś czas temu po tym jak zobaczyłem u kolegi w gsx-r 1000 jak świeci żarówka LED H7 postanowiliśmy zamontować u mnie też taką. Po montażu było wszystko ok świeciła super, naprawde byłem zadowolony. Nastepnego dnia zrobiłem ok 7km w słoneczny dzień i nie zauważyłem nic niepokojącego, ale wczoraj chciałem sie przejechać wieczorem i zauważyłem brak światła i i wypalone piksele na liczniku :/. Bezpiecznik zmieniłem, okazało się ze ta zarówka LED jest również spalona. Macie może jakiś czy da się coś zrobić z tym licznikiem czy tylko wymiana? Jeśli wymiana to czy przebieg bedzie wskazywało jak poprzednio czy potrzebny komp, chodź nie ukrywam że wolabym naprawić ten co jest.

Poniżej foto z uszkodzeniem:

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

IMG_20200616_213146.jpg

IMG_20200616_213901.jpg

IMG_20200616_213903.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usterka licznika + montaż led = usterka to zwykły zbieg okoliczności. Licznik można naprawić . Musisz podpytać - może jest tu ktoś kto ogarniał taki temat. Ja nie namiaru na takiego speca..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do momentu spalenia bezpiecznika było wszystko dobrze, w momencie spalenia LED i przez to bezpiecznika licznik uszkodził się. Podejrzewam przegrzanie instalacji co skutkowało uszkodzeniem delikatnego wyświetlacza LCD, choć oczywiście mogę się mylić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A spróbuj odezwać się do speców którzy naprawiają wyświetlacze od komputerów pokładowych i radia w samochodach. Chyba każdy kto miał Audi lub BMW z wczesnych lat 2000 to spotkał się że po kilku latach te wyświetlacze pokazują tylko połowę tego co powinny, widziałem te wyświetlacze po naprawie i w 99% jak nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli myślisz o wymianie całego licznika, to może to nie być zbyt prosta sprawa; będziesz potrzebował "dziewiczego" licznika, albo przeprogramowania ECU, tak żeby wyłączyć immobilizer. Zwykła używka z innego egzemplarza na zasadzie plug&play niestety nie zadziała.

Więcej szczegółów (po ang.) np. tu:

http://www.multistrada.net/forum/viewtopic.php?t=38935#295404

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.