Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
krzychu79

Dziwne zachowanie licznika S2R 1000

Polecane posty

Witam, chciałbym podpytać dlaczego u mnie po przekręceniu kluczyka wskazówki prędkościomierza i obrotomierza nie wykonują procedury sprawdzającej to znaczy nie wychylają się na maxa i z powrotem. Dodatkowo na prawym wyświetlaczy pojawia się jakieś odliczanie w dół i po dojściu do 0 napis OFF? Dodam że motocykl normalnie zapala i po odpaleniu motocykla wszystko działa poprawnie - czy ktoś ma jakąś wiedzę lub pomysł jaka jest przyczyna takiego zachowania liczników?    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć, wygląda to tak 1-XX i zaczyna bodajże od 29 lub 28 po odliczeniu pojawia się napis OFF.  Też myślałem o immo tylko że pamiętam jak kiedyś miałem w innym ducati problem z immo to bez ukończenia tej procedury nie dało się odpalić moto i pojawiał się błąd immo a tu nic, moto odpala śmiga, itd.  A odnośnie drugiego problemu,  jeżeli wskazówki zegara nie startują przy przekręceniu kluczyka to też jest jakieś ustawienie wyłączalne z poziomu sterownika czy  może zegary uszkodzone? Wiem że ten motocykl miał kiedyś wymieniane zegary może ma to jakiś związek z tym ( możne nie ten typ zegarów co powinien być)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem licznik na nowy i u mnie również wskazówki nie robiły obrotu przy starcie i pojawiała się wspomniana procedura odliczania. Wtedy jednak miałem wyłączony immoblizer.  Zakodowałem wszystkie kluczyki, włączyłem immo i wszystko wróciło do normy - odliczania brak a wskazówki robią "hopla" przy włączeniu zapłonu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jarmah dzięki za podpowiedź, to jest trop bo wiem że ten motocykl też miał w przeszłości wymieniony licznik na zupełnie nowy.  Tylko ja mam jeden kluczyk (tylko czarny) i teraz nie wiem jak do tematu podejść (potrzebował bym chyba wszystkie 3 z czerwonym włącznie).  A jeżeli chodzi o aktywację immo to sam to robiłeś jak tak to przez jaki program? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez czerwonego nie da rady, najpierw musisz włożyć czerwony, potem parujesz po kolei czarne (nawet jeden wystarczy) i kończysz czerwonym. Chyba jedyną opcją będzie wywalenie immo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to trochę nieciekawie, a może ktoś wie czy w JPdiag można dezaktywować immo? Generalnie to nie zależy mi aż tak bardzo na tym immo ale chciałbym żeby zegary normalnie reagowały na przekręcenie kluczyka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2020 o 07:33, krzychu79 napisał:

No to trochę nieciekawie, a może ktoś wie czy w JPdiag można dezaktywować immo? Generalnie to nie zależy mi aż tak bardzo na tym immo ale chciałbym żeby zegary normalnie reagowały na przekręcenie kluczyka. 

Jpdiag jest zbyt okrojony i służy raczej do podstawowej diagnostyki a wywalenie immo to już grubsza ingerencja. Po sparowaniu kluczyków z immo lub jego wywaleniu zegary będą działać normalnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.08.2020 o 07:33, krzychu79 napisał:

No to trochę nieciekawie, a może ktoś wie czy w JPdiag można dezaktywować immo? Generalnie to nie zależy mi aż tak bardzo na tym immo ale chciałbym żeby zegary normalnie reagowały na przekręcenie kluczyka. 

Tu masz komplet programów do odczytania map z ECU i instalacji nowych.

https://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/

Do przerobienia map używałem TunerPRO. Potrzebujesz do tego pliku .bin zgranego z ECU i .xdf stąd:

https://motoxdf.fandom.com/wiki/Special:AllPages

Musisz wiedzieć wcześniej jaki masz model ECU (jest na obudowie na białej naklejce. Zaczyna się od IAW).

Jak załadujesz oda pliki do Tunera, to sprawdź, czy tabele wtrysków i zapłonów ładnie się rysują na wykresach. Jeżeli nie - pobrałeś zły .xdf i modyfikacje ECU przy jego użyciu mogą się skończyć niedobrze.

W edytorze Hex musisz znaleźć odpowiednią flagę (w moim M620 IAW5AM była do 0x4CC38) i jej wartość zmienić z 1 na 0.

Wszelkich modów dokonujesz na własną odpowiedzialność. Ja opisuję tylko moje doświadczenia (z wczorajszej nocy). Pamiętaj, że jak zgrasz .bin z motonga, to wrzuć go na jakiś pendrive albo do chmury i trzymaj tam, w razie draki z Twoim kombinowaniem.

Powodzenia

 

Ja mam teraz inny problem, bo o ile już moto pali i teoretycznie wszystko działa, to nie wyświetla mi się przebieg motocykla. Zamiast niego kreski ---------. Licznik dzienny działa, ale każde uruchomienie motocykla powoduje jego resetowanie do zera.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki radoGTI, próbowałem już dezaktywować immo za pomocą TuneECU ale bez rezultatu to znaczy nieważne czy immo mam zaznaczony czy odznaczony  licznik zachowuje się zawsze w taki sam sposób opisywany wyżej.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Udało mi się rozwiązać problem. Musiałem sam, bo żaden serwis liczników nawet mi nie odpisał, mimo, że dzwoniłem z przypomnieniem po kilka razy. Do wymiany i ponownego zaprogramowania był EEPROM pamięci kluczy i przebiegu ATMEL 24C02N. Padł od zwarcia po zamoczeniu.

20200913_000330.thumb.jpg.b5cd0db08c7d5fa1fcacd967a2830462.jpg

20200911_133340_resized.jpg.2fa84ad34cb7af6d130590bd3fba80ed.jpg

Kupiłem 3 sztuki za 5 ziko na alledrogo. Do przekodowania użyłem programatora USB CH341A za 16 ziko i softu AsProgrammer za free.

20210520_224202.thumb.jpg.823f034906246df1b8090965d4c531f2.jpg

Potrzebny był jeszcze kod. Akurat znalazłem z jakiegoś elektronicznego, brytyjskiego forum.

EEPROM_CODE.thumb.png.dee9c239c23bf415dc7c22a1dead4835.png
Po zaprogramowaniu trzeba wlutować nowy układ w miejsce starego. I najważniejsze: UDAĆ SIĘ DO OKRĘGOWEJ STACJI KONTROLI POJAZDÓW w celu zgłoszenia wymiany licznika kilometrów, bo nasz pokaże inny przebieg niż udokumentowany.  W moim przypadku niecałe 16k. Zakodowanie naszych kluczy powinno działać po wykonaniu procedury z kluczem czerwonym, ale jeszcze nie sprawdzałem, bo wcześniej wyłączyłem immo.

UWAGA - robicie wszystko na własną odpowiedzialność. Przypominam też, że korekta licznika bez jej udokumentowania przez OSKP jest nielegalna.

Pozdrawiam wszystkich!

EEPROM_CODE.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kawał dobrej roboty. Mnie też czekają podobne jasełka bo po zimie ni stąd ni zowąd obrotomierz zaczął się blokować przy teście zegarów po przekręceniu kluczyka i prawdopodobnie do wymiany silnik krokowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.