Jump to content

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Sign in to follow this  
krzychu79

Dziwne zachowanie licznika S2R 1000

Recommended Posts

Witam, chciałbym podpytać dlaczego u mnie po przekręceniu kluczyka wskazówki prędkościomierza i obrotomierza nie wykonują procedury sprawdzającej to znaczy nie wychylają się na maxa i z powrotem. Dodatkowo na prawym wyświetlaczy pojawia się jakieś odliczanie w dół i po dojściu do 0 napis OFF? Dodam że motocykl normalnie zapala i po odpaleniu motocykla wszystko działa poprawnie - czy ktoś ma jakąś wiedzę lub pomysł jaka jest przyczyna takiego zachowania liczników?    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, wygląda to tak 1-XX i zaczyna bodajże od 29 lub 28 po odliczeniu pojawia się napis OFF.  Też myślałem o immo tylko że pamiętam jak kiedyś miałem w innym ducati problem z immo to bez ukończenia tej procedury nie dało się odpalić moto i pojawiał się błąd immo a tu nic, moto odpala śmiga, itd.  A odnośnie drugiego problemu,  jeżeli wskazówki zegara nie startują przy przekręceniu kluczyka to też jest jakieś ustawienie wyłączalne z poziomu sterownika czy  może zegary uszkodzone? Wiem że ten motocykl miał kiedyś wymieniane zegary może ma to jakiś związek z tym ( możne nie ten typ zegarów co powinien być)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniałem licznik na nowy i u mnie również wskazówki nie robiły obrotu przy starcie i pojawiała się wspomniana procedura odliczania. Wtedy jednak miałem wyłączony immoblizer.  Zakodowałem wszystkie kluczyki, włączyłem immo i wszystko wróciło do normy - odliczania brak a wskazówki robią "hopla" przy włączeniu zapłonu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jarmah dzięki za podpowiedź, to jest trop bo wiem że ten motocykl też miał w przeszłości wymieniony licznik na zupełnie nowy.  Tylko ja mam jeden kluczyk (tylko czarny) i teraz nie wiem jak do tematu podejść (potrzebował bym chyba wszystkie 3 z czerwonym włącznie).  A jeżeli chodzi o aktywację immo to sam to robiłeś jak tak to przez jaki program? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie wiem czy uda Ci się ogarnąć to bez czerwonego kluczyka. Ja mam wszystkie i poszło bez problemu. Immo ogarnąłem Texą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez czerwonego nie da rady, najpierw musisz włożyć czerwony, potem parujesz po kolei czarne (nawet jeden wystarczy) i kończysz czerwonym. Chyba jedyną opcją będzie wywalenie immo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to trochę nieciekawie, a może ktoś wie czy w JPdiag można dezaktywować immo? Generalnie to nie zależy mi aż tak bardzo na tym immo ale chciałbym żeby zegary normalnie reagowały na przekręcenie kluczyka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.08.2020 o 07:33, krzychu79 napisał:

No to trochę nieciekawie, a może ktoś wie czy w JPdiag można dezaktywować immo? Generalnie to nie zależy mi aż tak bardzo na tym immo ale chciałbym żeby zegary normalnie reagowały na przekręcenie kluczyka. 

Jpdiag jest zbyt okrojony i służy raczej do podstawowej diagnostyki a wywalenie immo to już grubsza ingerencja. Po sparowaniu kluczyków z immo lub jego wywaleniu zegary będą działać normalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 13.08.2020 o 07:33, krzychu79 napisał:

No to trochę nieciekawie, a może ktoś wie czy w JPdiag można dezaktywować immo? Generalnie to nie zależy mi aż tak bardzo na tym immo ale chciałbym żeby zegary normalnie reagowały na przekręcenie kluczyka. 

Tu masz komplet programów do odczytania map z ECU i instalacji nowych.

https://www.von-der-salierburg.de/download/GuzziDiag/

Do przerobienia map używałem TunerPRO. Potrzebujesz do tego pliku .bin zgranego z ECU i .xdf stąd:

https://motoxdf.fandom.com/wiki/Special:AllPages

Musisz wiedzieć wcześniej jaki masz model ECU (jest na obudowie na białej naklejce. Zaczyna się od IAW).

Jak załadujesz oda pliki do Tunera, to sprawdź, czy tabele wtrysków i zapłonów ładnie się rysują na wykresach. Jeżeli nie - pobrałeś zły .xdf i modyfikacje ECU przy jego użyciu mogą się skończyć niedobrze.

W edytorze Hex musisz znaleźć odpowiednią flagę (w moim M620 IAW5AM była do 0x4CC38) i jej wartość zmienić z 1 na 0.

Wszelkich modów dokonujesz na własną odpowiedzialność. Ja opisuję tylko moje doświadczenia (z wczorajszej nocy). Pamiętaj, że jak zgrasz .bin z motonga, to wrzuć go na jakiś pendrive albo do chmury i trzymaj tam, w razie draki z Twoim kombinowaniem.

Powodzenia

 

Ja mam teraz inny problem, bo o ile już moto pali i teoretycznie wszystko działa, to nie wyświetla mi się przebieg motocykla. Zamiast niego kreski ---------. Licznik dzienny działa, ale każde uruchomienie motocykla powoduje jego resetowanie do zera.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki radoGTI, próbowałem już dezaktywować immo za pomocą TuneECU ale bez rezultatu to znaczy nieważne czy immo mam zaznaczony czy odznaczony  licznik zachowuje się zawsze w taki sam sposób opisywany wyżej.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.