ostell 0 Napisano Wrzesień 22, 2020 Witam. Nowe konto ale już tu byłem to nie bede sie przedstawiał. Szanowne Grono, podziele sie. Będąc w Alpach pogadałem z Włochem z Ducati. Był na Mts Enduro 1260. I mowi do mnie - zmień zębatkę z tyłu i zobacz cud . Mowił ze przejechał na 1200 97 tys km i teraz jego kumpel nadal ją upala. Zmieniłem tylną z 43 na 45 zębów, łańcuch 116 ogniw DID i stał sie cud. Najważnieksze- Moto ciągnie jak melex, zero dziury, biegi krôtsze przy przyśpieszaniu. Ale to co mnie wkur, to przepaść pomiędzy 1 a 2 biegiem. predkość max mnie nie inreresuje, ale..... wcześniej przy 130/h miałem obroty równo na 4800. Teraz jest 5000. Czyli zmiana o 200. normalnie inne moto. Pozdrawiam Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Wrzesień 22, 2020 Z pełnym szacunkiem , ale odkąd są konfiguratory napędów ( czyli istnieje łańcuch rolkowy) , to ludzkość z nich korzysta. W temacie Ducati nic nowego nie napisałeś , bo sporo osób zamiast wyregulować silnik i zoptymalizować proces spalania, robi to co Ty piszesz - czyli wymienia zębatkę twierdząc , że teraz jest "mód malina". Faktycznie odczuwana moc wzrasta , ( również spalanie) , ale ma to całą masę minusów. 1 ostell zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ostell 0 Napisano Wrzesień 22, 2020 (edytowany) Ja nie chciałem nic nowego pisać, ale wcześniej na tym forum nie znalazłem takiego tematu i jeździłem 2 lata bez świadomości. Dlatego napisalem, że może komuś sie przyda. ja się cieszę. Dziura sie zmniejszyła i czy w terenie czy na winklach przepaść pomiędzy 1 a 2 biegiem nie istnieje. ja nie mam wiedzy, ale jeśli istnieje sposób regulacji silnika i zniwelowania tej wkurzającej przypadłości to proszę o odpowiedź albo przekierowanie do tematu. pozdrawiam. ps. Cinek, robisz takie zmiany ? Edytowano Wrzesień 22, 2020 przez ostell Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Groszek 8 Napisano Wrzesień 22, 2020 ciekwy temat Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Wrzesień 23, 2020 https://docpoland.com/forums/topic/14489-piękna-matka-wstrętna-macocha-–-nie-rozumiem-…-1198848di/?tab=comments#comment-211979 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ostell 0 Napisano Wrzesień 23, 2020 Marcin, jak dobrze ze polski świat ducati ma Ciebie. Krótkie pytanie, dzwonic do Ciebie w tej sprawie w spokojniejszych czasach ??? Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maniek_7 0 Napisano Maj 10, 2021 (edytowany) Część, jestem tu nowy, i to moja pierwsza przygoda z Ducati. Mam Multi 1260S, 2020, i akurat temat napędu intensywnie rozmyślam. Do tej pory zawsze miałem 4 cylindry (w tym S1000 XR, a teraz jako drugie moto mam suzuki gsx s1000) i problem absurdalnych przełożeń dla mnie nie istniał. A w Multistradzie przełożenie pierwotne to jakiś dowcip. Oczywiście nie wymagam aby Ducati od 80 km/h jeździło na 6 biegu (jak normalne motocykle 4 cylindrowe) ale użyteczność 6 biegu dopiero od 130 km/h (kiedy czuć że motocykl jedzie) to trochę żart Tak naprawdę na wyższych biegach poniżej 4 tys. Multistrada nie jedzie - serce mnie boli jak czuje jak motocykl chce obrotów. Dlatego aby poprawić trochę sytuację myślę o zmianie tylnej zębatki, pewnie ze trzy - 4 zęby - tak jak autorowi tematu, nie zależy mi na prędkości maksymalnej, ale na użyteczności motocykla. I teraz pytanie: 1. Lepiej zmieniać tylną na większą, czy przednią na mniejszą (swego czasu jeżdżąc w Poznaniu w gsxr1000 zmieniałem jeden ząb mniej z przodu i bez zmiany łańcucha chodziło jak malina)? 2. Jeśli zmieniam tylną to od ilu zębów różnicy muszę zmieniać łańcuch (trochę go szkoda, bo jeszcze pożyje)? 3. Czy jest jakaś regulacja łańcucha w Multistradzie? Nie jestem mechanikiem, tylko użytkownikiem, więc Cinek nie wytykaj mi że tego nie wiem. Pozdrawiam maniek_7 Edytowano Maj 10, 2021 przez maniek_7 Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
zuper 12 Napisano Maj 10, 2021 ad.1 +2 z tylu i 1 z przodu,ad.2 może ten wystarczy bo ma sporą możliwość regulacji a jak masz go już jakiś czas to na pewno się trochę naciągnął. ad.3 reguluje się na mimośrodzie wtedy na 3 bierzesz ronda ale nie licz że nagle zrobi się z niej rzędówka - ją po prostu trzeba kręcić taki typ silnika. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
ostell 0 Napisano Maj 10, 2021 Maniek, ja zmieniłem o 2 zęby tylną. Zalezy czy na zakresie regulacji naciągniesz na tym samym łańcuchu. Mi starzy doświadczeni polecali tylną zębatkę. Przedniej nie ruszać. No i epilog. Nie pisałem już później, ale zawiozłem motocykl do naszego magica, zrobił czary mary i odebrałem inne moto. Po prostu inne moto. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
maniek_7 0 Napisano Maj 18, 2021 Przepraszam, że tak późno, ale byłem na wyjeździe. Bardzo dziękuję za rady. Teraz poszukam zebatek. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach