Dziabong 5 Napisano Kwiecień 11, 2022 (edytowany) Czołem, Może ktoś coś już przerabiał w temacie tłumików do Multi 1200 (2011 r.). Mam zainstalowany tłumik SC1 (https://www.motovationusa.com/ducati-multistrada-1200-sc1-exhaust-sc-project.html?mmyId=15032&mmy=Ducati-Multistrada-1200-2011&attribute_values[2269]=15032), który niby jest homologowany , na tłumiku oznaczenie E3. DB killer wsadzony a jak jadę przez wioskę to się krowy przestają cielić, psy o budy się zabijają, a ludzie myślą pewnie że ruskie już zaatakowali. Ja nie wiem jak to przchodzi homologację, ale na wolnych obrotach (pomiar jest 0.5m za tłumikiem) jest ok 90dB, a później to już zabawa na całego, np. przy 7000 rpm jest 105dB. Więcej nie kręciłem, bo ptaki zaczełyby spadać z dachu. W orginalnym zestawie katalizator odwala całą robotę tłumienia - ktoś z Was wie jak głośny jest taki zestaw fabryczny? Może V2 się zawsze tak drze i Włosi obeszli homologację jakoś? Jakie są opcje zmiany z SC Project na coś cichszego (motockl pod turystykę, nie potrzebuję straszyć ludzi) ? Pozdrawiam, Dziabong Edytowano Kwiecień 11, 2022 przez Dziabong Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
cinek78 124 Napisano Kwiecień 12, 2022 Masz końcówkę z homologacją - NIE jest to homologacja dopuszczająca do ruchu. W świetle prawa masz pojazd nie dopuszczony do ruchu. To takie granie z nami klientami w wyższą formę marketingu. 2 Asty i Dziabong zareagowały na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Dziabong 5 Napisano Kwiecień 12, 2022 (edytowany) Czyli ichniejsze: Street legal version according "EU" regulations. DB Killer removable to modify from street legal configuration to racing configuration jest o kant wiadomo czego i oznacza ulice zamknięte , może winni dodać np street Man TT :) Nie znalazłem nigdzie informacji (serwisówka oraz manual również milczą) co do głośności orginalnego wydechu z catem (który de facto wygląda jakby moto miało hemoroidy). Jedynie Arrow podaje, iż oryginalny wydech ma 102 dB / 4625 rpm a ich produkt 104dB, kolejny "wysokiego poziomu" marketing, bo jakby to była prawda to oryginaly tłumik by zdrowo napindalał. Edytowano Kwiecień 12, 2022 przez Dziabong Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Dziabong 5 Napisano Kwiecień 12, 2022 jakby kogoś interesowało to szukając w necie np natknąłem się na to https://www.1000ps.de/businessnews-3006938-darf-ich-mein-motorrad-noch-in-tirol-fahren Jest tam tabelka która pokazuje ilość dB dla motocykli co mają bana na wjazd do Tyrolu i np: Ducati Multistrada 1260 102 dB(A) bei 4.750/min Ducati Multistrada 1260 Enduro 98 dB(A) bei 4.750/min Ewidentnie Ducati do najcichszych nie nalezy.. Może wymiana akcesoryjnego wydechu na fabryczny to skórka za wyprawkę, ale jakby ktoś miał pomiar z pierwszej ręki na MTS 1200 to chętnie się dowiem jak głośny jest orginalny układ wydechowy. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Dziabong 5 Napisano Kwiecień 12, 2022 Pomierzylem 0,5m pod katem 45stopni od tłumika na jego wysokości apką NIOSH (ponoć najbardziej wiarygodna) i wychodzi 87dB na neutralu, 102dB w okolicach 4,5-4,7K rpm, 107dB przy 10K rpm Wartości są przybliżone wiadomo, to nie profesjonalny sonometr, a według niemieckich źródeł na oryginalnym układzie wydechowym może być całkiem podobnie. Jak ktoś obali tę teorię to będę wdzięczny z info. Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach
Dziabong 5 Napisano Kwiecień 12, 2022 sam rozwiązałem zagadkę - tabliczka znamionowa wszakże - na niej stoi 102 dB przy 4625 rpm... Ten typ tak ma i opowiesci o cichych czy homologowanych Multistradach mozna miedzy bajki wlozyc (moze V4 ma sie lepiej, ale tego nie wiem) 1 Asty zareagowało na to Udostępnij ten post Link to postu Udostępnij na innych stronach