Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Arnelize

Reanimacja od A do Z

Polecane posty

I chyba wiem skąd mogą się brać te opiłki, lecz pewny nie jestem, mam fotkę i pozostawiam to do oceny wam bardziej doświadczonym.

 

Na zdjęciu tego dokładnie nie widać. To koło jest odpowiedzialne za napęd rozrządu, więc jak jest bardzo zjechane to może być kiszka z trybem napędzającym, który znajduje się na wale pod kołem magnesowym.

 

Ostatnio wymienialiśmy zestaw tych trybów w 1098 - koszt części to 1170zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ten z tyłu skrzyni to czujnik luzu.

Ten na boku dekla przed sprzęgłem to czujnik cisnienia oleju.

Na dole gdzie zrobiłeś strzałkę to nie kojaże żadnego czujnika.

 

Czyli dobrze podejrzewałem, że to czujnik luzu, a to że ten przy strzałce to od ciśnienia oleju to wiedziałem, bardziej mnie zastanawia ten przy filtrze siatkowym, bo jak się przyglądałem to w niektórych egzemplarz monsterów idzie tam kabelek.

 

 

I chyba wiem skąd mogą się brać te opiłki, lecz pewny nie jestem, mam fotkę i pozostawiam to do oceny wam bardziej doświadczonym.

 

Na zdjęciu tego dokładnie nie widać. To koło jest odpowiedzialne za napęd rozrządu, więc jak jest bardzo zjechane to może być kiszka z trybem napędzającym, który znajduje się na wale pod kołem magnesowym.

 

Ostatnio wymienialiśmy zestaw tych trybów w 1098 - koszt części to 1170zł.

 

 

Bardzo nie są zjechane te zębatki, ale widać, że coś tam się działo mało dobrego. Wyglądają jak by je ktoś opiłował na krawędzi zewnętrznej delikatnie. Mam nadzieję, że na razie nie będzie potrzeby wymiany tego cuda. Pogoda ciśnie na jazdę już, a maszynka w lesie jeszcze ;(

 

 

Swoją drogą co mylicie o zastosowaniu dwóch chłodnic oleju, bo zdarzyło mi się widzieć tak owe cudo. Czy temperatura oliwy nie bywa z niska? A fajnie to wygląda ;p

 

Od poniedziałki prace powinny ruszyć jak z kopyta, bo wole w pracy zorganizowałem sobie 4 dni :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miałem od jutra zacząć dalej dłubać przy maszynce, lecz za bardzo tęskniłem i zacząłem czyścić lewy dekiel i tak bardziej doczyściłem docisk klekotnicy :)

post-341-1366035968,9106_thumb.jpg

post-341-1366035969,1571_thumb.jpg

post-341-1366035969,3779_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ten z tyłu skrzyni to czujnik luzu.

 

Swoją drogą co mylicie o zastosowaniu dwóch chłodnic oleju, bo zdarzyło mi się widzieć tak owe cudo. Czy temperatura oliwy nie bywa z niska? A fajnie to wygląda ;p

 

Od poniedziałki prace powinny ruszyć jak z kopyta, bo wole w pracy zorganizowałem sobie 4 dni :D

 

jesli juz sie bawic w takie zeczy lepiej załozyc jedna wiekszą ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ten z tyłu skrzyni to czujnik luzu.

 

Swoją drogą co mylicie o zastosowaniu dwóch chłodnic oleju, bo zdarzyło mi się widzieć tak owe cudo. Czy temperatura oliwy nie bywa z niska? A fajnie to wygląda ;p

 

Od poniedziałki prace powinny ruszyć jak z kopyta, bo wole w pracy zorganizowałem sobie 4 dni :D

 

jesli juz sie bawic w takie zeczy lepiej załozyc jedna wiekszą ;)

 

 

Pewnie lepiej ale efektu wizualnego nie będzie takiego jak z dwoma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w SS przy przy filtrze siatkowym jest czujnik temp. oleju.

 

 

Tylko po co on w moim monterze?? DZięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo w Twoim monsterze jest włozony silnik z SS-a. Zwróć uwagę na mocowanie chłodnicy oleju. Monster oryginalnie ma chłodnicę wysoko. U Ciebie jest tuz przed silnikiem jak w SS. Z tego co wiem były własciciel wymieniał silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bo w Twoim monsterze jest włozony silnik z SS-a. Zwróć uwagę na mocowanie chłodnicy oleju. Monster oryginalnie ma chłodnicę wysoko. U Ciebie jest tuz przed silnikiem jak w SS. Z tego co wiem były własciciel wymieniał silnik.

 

 

To Ci niespodziewanka :shock:

Wychodzi na to że mam Mon-SS-teraz :lol:

Czym się różnią te silniki?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ;-)

Poza tym mocowaniem chłodnicy i dodatkowym czujnikiem temp. oleju...

 

Z tego co pamiętam to silnik wymieniał bo mu alternator sie rozleciał. Taniej wyszło kupić używany silnik niż naprawiać altka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja nie mogę :lol: ciekawe czego jeszcze się dowiesz o swoim sprzęcie

 

Sam jestem ciekaw, czego jeszcze. Lecz dobrze, że się przynajmniej dowiaduje, a nie żyję w błogiej

nieświadomości :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prace trwają, jeszcze daleko do końca, ale zawsze to bliżej niż dalej.

Felung przygotowany do malowania. A pro po malowania, jak poczytałem sobie że wszyscy malują ramy w swoich maszynkach pozazdrościłem, do tego rozmowa z Muielim mnie jeszcze przekonała i postanowione, rama idzie w lakier, tylko nie wiem jeszcze jaki kolor.

Bo tak, dużo polerowanych elementów jest i będzie w tym sety, białe matowe felgi na pewno z polerowanym rantem, czerwone pokrywy silnika i pasków, czarny pług. I teraz tak myślałem nad czarnym ale jakoś tak z tymi setami nie leży mi< lecz sety będę zmieniane i rodzi się dylemat > Jaki kolor byście polecili, w rozterce tęczowej proszę o radę.

A skoro rama będzie malowana to mogę pozbyć się z niej paru wystających drobiazgów co mi się nie podobają ;p Jak tylko ją ogołocę to kontówka idzie w ruch.

post-341-1366035971,6751_thumb.jpg

post-341-1366035971,8897_thumb.jpg

post-341-1366035972,2_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jakos nie jestem miłosnikiem bieli, ale po tym co napisałeś biała rama by tu była pewna konsekwencją i tworzyła całość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakos nie jestem miłosnikiem bieli, ale po tym co napisałeś biała rama by tu była pewna konsekwencją i tworzyła całość.

 

Theo - nie widząc Twojego posta dokładnie tak samo pomyślałem :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakos nie jestem miłosnikiem bieli, ale po tym co napisałeś biała rama by tu była pewna konsekwencją i tworzyła całość.

 

Theo - nie widząc Twojego posta dokładnie tak samo pomyślałem :lol:

Musieli - nie widząc Twojego posta dokładnie tak samo .......

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakos nie jestem miłosnikiem bieli, ale po tym co napisałeś biała rama by tu była pewna konsekwencją i tworzyła całość.

 

Theo - nie widząc Twojego posta dokładnie tak samo pomyślałem :lol:

Musieli - nie widząc Twojego posta dokładnie tak samo .......

 

Osobiście również mi nie leży biała rama, ale białe felgi jak najbardziej.

A z białą ramą to by było coś takiego jak na foto:

post-341-1366035973,4547_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale silnik i "blachy" chcesz czerwone przecież.

Biała rama bedzie pasować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ewa    0
Osobiście również mi nie leży biała rama, ale białe felgi jak najbardziej.

A z białą ramą to by było coś takiego jak na foto:

 

Czad! ABsolutnie niepowtarzalny! Super. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ale silnik i "blachy" chcesz czerwone przecież.

Biała rama bedzie pasować.

Osobiście również mi nie leży biała rama, ale białe felgi jak najbardziej.

A z białą ramą to by było coś takiego jak na foto:

 

Czad! ABsolutnie niepowtarzalny! Super. :D

 

 

Ta! Wy tak specjalnie piszecie żeby brzydki był ;p he he he...

Muszę dokładnie przemyśleć sprawę jaki kolor, dla tego się też wstrzymuję z malowanie felg, co by robota nie poszła na marne i lakier.

Zastanawiam się również na przespawaniem mocowań do setów, bo jak ma być malowana rama to teraz tylko i wyłącznie to można zrobić, marzy mi się secik oddzielny dla kierowcy i plecaczka.

 

Co do duch chłodnic oliwy, to podoba mi się takie rozwiązanie.

Tylko nikt mi nie odpowiedział jak to w praktyce, Musieli może Ty coś podpowiesz, albo kto kol wiek chętny obczajony w temacie.

Takie o:

post-341-1366035973,528_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rama prawię gotowa do malowania :D

Co do rozbiórki to podejrzewam że łatwiej się to wszystko rozkręca niż potem będzie się składać ;p

post-341-1366035976,0813_thumb.jpg

post-341-1366035976,2545_thumb.jpg

post-341-1366035976,5967_thumb.jpg

post-341-1366035976,7784_thumb.jpg

post-341-1366035976,9557_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Widzę że używasz takiego samego modelu stojaka do silnika. :lol:

He he dopiero doczytałem sie opisu zdięcia :-)

post-88-1366035977,1083_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Widzę że używasz takiego samego modelu stojaka do silnika. :lol:

He he dopiero doczytałem sie opisu zdięcia :-)

 

 

Tak, tak, ten sam model, tylko mój po lifcie, bo już na metalowych płozach ha ha ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.