Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
DuKa

Monster 600 - pierwszy motocykl

Polecane posty

a Ty zakładasz Szefowo? 8-)

 

 

dzięki za konkrety,

 

pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niektorzy maja ciezkie zycie, niektorzy utrudniaja sobie sami, jeszcze inni utrudniaja zycie innym...

 

Ja jestem lamer i sie nie znam ale DuKa... Co Ci za roznica jaki lancuch fabrycznie zakladaja? Jesli masz zuzyty a chlopaki mowia ze mozna zarzucic jaki sie chce (wnioskuje z wypowiedzi Theodora) to olej co bylo pierwotnie lub jest w tej chwili. W sumie nie wiem... pewnie jak sciagniesz ten lancuch i obejrzysz go czy nawet rozkujesz to zorientujesz sie ki to czort.

Klucze do swiec - tez nie wiem jaki, ale wzialbym te ktore mam i znalazlbym wlasciwy (choc podejrzewam ze dobry klucz bede mial w schowku pod zadupkiem w dolaczonym przez producenta zestawie kilku duperelek).

Jak Ci mowia zeby cos lepiej zostawic dla serwisu to nie draz, bo raczej wiedza co mowia. Nawet jakby mi laikowi powiedzieli co mam zrobic to i tak bym pewnie zepsul.

Zadajesz pytania i oczekujesz odpowiedzi jak na egzaminie - niepotrzebnie doprowadzasz do irytacji odpowiadajacych (bo i tak nie do konca satysfakcjonuje Ciebie odpowiedzi) jak rowniez siebie samego (to mi podpowiedzial...).

Zycie trzeba sobie ulatwiac! A pewne rzeczy (w tym wiedza) niestety kosztuja... :-/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niezupełnie o to mi chodziło.

Jakie pytanie, taka odpowiedź. Żadnej informacji czy łańcucha fabryczny jeszcze czy juz wymieniany. Żadnej odnośnie przebiegu który mógłby coś sugerować. Żadnej odnośnie oznaczeń.

W zgaduj zgadula się mamy bawić co DuKa ma w motocyklu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zamiaru wymieniać łańcucha, chcę go jedynie wyczyścić i nasmarować. Dlatego pytam jaki to może być, o-ringi nie mogą być czyszczone pierwszym lepszym środkiem dostępnym pod ręką. Nie chce spier.olić, stąd pytania. Jestem bardzo wdzięczny za odpowiedzi, a jeśli są one konkretne/rzeczowe, w pełni mnie satysfakcjonują. KingRider dała mi konkret, że najczęściej w Monsterkach są o-ringi. O to chodzi. To jest dla mnie konkretna informacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Precyzyjną informacje ta temat łańcucha (tym, rozmiar, ilość ogniw, producent pierwszego montażu) masz w manualu. :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam takie coś:

Kształtem przypomina rower, ale to nie jest rower

Się na tym jeździ ale szarpie

Każdy pewnie z was to już ma a ja mam pierwsze w swoim życiu

co to jest?? :P ha ha ha..

 

Ze stringami kozak tekst :D

 

Wydaje mi się, że Duca używa skrótów myślowych w swoich postach i stąd te wszystkie nieporozumienia.

 

Duka myślę, że powinieneś dokładnie precyzować pytania. Bo to podstawa.

Zapodaj fotkę jak nie wiesz jak opisać przedmiot o który pytasz i itp.

Theodor ma rację, jakie pytanie taka odpowiedz.

Sory Batory.

 

Kusza stary a w ogóle jak Ci idą pracę nad Potworkiem??

Śmigałeś już coś, bo mnie to ciśnie niesamowicie, chyba wypożyczę sobie Monstera na jakiś wolny weekendowy dzionek :D

 

Koniec Off-topa ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Precyzyjną informacje ta temat łańcucha (tym, rozmiar, ilość ogniw, producent pierwszego montażu) masz w manualu. :idea:
Nie ma tam informacji jaki to łańcuch, o-ring, x....itd. Ale sprawa już wyjaśniona, dzięki raz jeszcze. Może i masz rację Arnelize, postaram się bardziej precyzyjnie formułować pytania. Potworek przechodzi konkretne zabiegi kosmetyczne, dziś wyczyściłem podzespoły, tarcze, aluminiowe elementy itp. Powoli zaczyna to wyglądać tak jak bym chciał. Zostaje jeszcze łańcuch, wymiana oleju, filtrów i świec i w końcu jakże długo oczekiwana jazda testowa. Też bym pośmigał, cholernie mnie trzęsie, a szczególnie szlag mnie trafia kiedy słoneczko świeci :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Precyzyjną informacje ta temat łańcucha (tym, rozmiar, ilość ogniw, producent pierwszego montażu) masz w manualu. :idea:
Nie ma tam informacji jaki to łańcuch, o-ring, x....itd. Ale sprawa już wyjaśniona, dzięki raz jeszcze. Może i masz rację Arnelize, postaram się bardziej precyzyjnie formułować pytania. Potworek przechodzi konkretne zabiegi kosmetyczne, dziś wyczyściłem podzespoły, tarcze, aluminiowe elementy itp. Powoli zaczyna to wyglądać tak jak bym chciał. Zostaje jeszcze łańcuch, wymiana oleju, filtrów i świec i w końcu jakże długo oczekiwana jazda testowa. Też bym pośmigał, cholernie mnie trzęsie, a szczególnie szlag mnie trafia kiedy słoneczko świeci :x

 

A czym czyściłeś tarcze?????

 

Nie czepiam się, ale z tarczami trzeba ostrożnie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem specjalny preparat w sprayu do tarcz hamulcowych

 

 

Też jestem ciekaw bo moje wciąż są fe.

 

Powiesz nam coś więcej o tej tajemniczej miksturze co zakupiłeś ją??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, skoczę tylko do garażu......

 

 

 

Brake & Parts Cleaner - odtłuszczacz do tarcz hamulcowych i części. Firma Permatex

 

Skład: tetrachloroeten, ksylen, mieszanina izomerów.

 

Nie chodziło mi o wypucowanie tarcz tak aby oślepiały przy promieniach słonecznych. Chodziło mi bardziej o odtłuszczenie i wyczyszczenie chem. powierzchni tarczy.

 

PS: a ze smarami, olejami itp. działałem przy pomocy WD40, świetny środek do ekspresowego zmywania wszelkiego syfu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DuKa, jeśli ten zmywacz jest bez acetonu to też świetnie nadaje się do mycia łańcucha napędowego. Może jedynie trochę szkoda bo sporo trzeba zużyć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety o acetonie nic nie widzę...

 

Fragment jakiegoś artykułu z neta:

 

"Substancja, którą wyczyścimy łańcuch. Tutaj polecamy Państwu sprawdzony odtłuszczacz techniczny. Nie polecamy stosowania nafty oraz benzyny zwłaszcza przy występowaniu uszczelnień typu X-ring, O-ring."

 

Wygląda na to, że to co mam będzie dobre, to jest też do czyszczenia metalowych elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Oczywiście, skoczę tylko do garażu......

 

 

 

Brake & Parts Cleaner - odtłuszczacz do tarcz hamulcowych i części. Firma Permatex

 

Skład: tetrachloroeten, ksylen, mieszanina izomerów.

 

Nie chodziło mi o wypucowanie tarcz tak aby oślepiały przy promieniach słonecznych. Chodziło mi bardziej o odtłuszczenie i wyczyszczenie chem. powierzchni tarczy.

 

PS: a ze smarami, olejami itp. działałem przy pomocy WD40, świetny środek do ekspresowego zmywania wszelkiego syfu.

 

 

Nie można przesadzać z wszystkim w życiu ;)

Ale tarcze po 'mechanikach' (często ludzie łapią tarcze trzymając koło itd.) czyszczę w ten sposób, że: wyjmuje klocki, które już na pewno są ubrudzone smarem- przemywam je 'break-cleanerem' i do tego wykonuje kilka 'szurnięć' metalową szczotką, czyszczę wtedy tarcze jakimś ciuchem z odtłuszczaczem i wydaje mi się później, że Duk lepiej hamuje :)

Co do łańcucha:...uważam, że ciągłe przemywanie skraca jego życie- robiłem tak z oryginalnym (kupiłem nawet specjalną 'trójszczotkową' szczotkę z Louisa) ze specjalnym płynem do łańcuchów...wymieniłem łańcuszek szybko. Teraz...od trzech lat- gdy widze syf na łańcuchu to wycieram go dokładnie (pewnie ktos powie- wcierasz Frencci!) suchą szmatką i psikam smarem. Jeżdże tak już dość długo...może to wina niedocenianych najmocniejszych wersji łańcuchów DC- Dyna Chains, z którego jestem bardzo zadowolony? Nie wiem, nie jestem mechanikiem- ot- moje doświadczenia przedstawiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mówiąc o myciu nie miałem na myśli kąpania go w zmywaczu ;)

Osobiście mocno zabrudzony łańcuch wycieram szmatką nasączona takim zmywaczem.

Jak łańcuch nie jest mocno zabrudzony to nawet sucha wystarcza.

Wszystko zależy też od stosowanego smaru i gorliwości w jego stosowaniu.

Ale to chyba już osobny temat mógłby być...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do WD40 to osobiście jakoś za nim nie jestem.

 

Jest to smar penetrujący w płynie, wydaje mi się, że może się dostać tam gdzie niepotrzebna za czym idzie przetorować drogę innym syfkom, tak samo z odtłuszczaczami czy tego typu specyfikami, to niszczy strukturę smaru czy jakoś tak, w sensie się pozbywa go, więc ostrożnie gdzie się tym psika czy leje, bo z łożyskami może byś problem później.

 

wracając do WD40 nie szkoda Ci kasy na niego?? Ja kupiłem w cerfie sprej do mycia silników, duża pucha za 10 zł i kozacko czyści się tym, tylko też nie wolno pozwolić żeby popłyną tam gdzie niepotrzeba a na koniec dobrze spłukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i temat stanął... nikt nie używa Agipa Sint 2000 w swoim moto? Doradźcie proszę który olej będzie wystarczający.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U nas oleum raczej niepopularne i niezbyt powszechnie dostepne - pewnie dlatego brak wypowiedzi.

Ducati nie zaleca przypadkiem Agipa?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zaleca...Ten co podałem link do aukcji to jest właśnie Agip Sint 2000 o którym właśnie jest mowa w manualu. W innym zaś piszą o SHELL Advance Ultra 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale cena z kosmosu. A z przesyłką to już koniec świata.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.