Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
sothoth

Monster - pierwszy problem :)

Polecane posty

Hej,

 

pojawiły się pierwsze problemy;

Zanim odwiozę go do mechanika, zapytam, może da się jakoś łatwo naprawić.

 

Objawy:

Na wolnych obrotach potrafi mi zgasnąć. tzn pracuje sobie, pracuje, po czym obrotomierz lekko spada w dół, i gaśnie

Na pierwszym biegu nie ma mocy, tzn dodaję gazu a on często tak jakby potrzebował kilku chwil, żeby zaskoczyć. i potem rwie do przodu bez problemu.

Prawie zawsze tak jest z jazdy na pierwszym biegu bez dodawania gazu (w sensie jak manetkę od zera przekręcam).

 

Czyli wygląda to tak, jakby miał trochę za nisko wolne obroty ustawione czy coś (moja prywatna diagnoza laika:)

 

Filtry i olej nowe, świec nie sprawdzałem.

Zdjąłem owiewkę, może jakiś kabel zamókł? (wyglądają na dobrze zaizolowane i nie specjalnie wystające)

 

Da się coś z tym zrobić? Ktoś wie jaka może być przyczyna?

 

aha, i jeszcze jedno: odpalam go ( na skręconej na maksa w lewo kierownicy) to pracuje na wyższych obrotach niż na wyprostowanej... czy to normalne w motorach/motorach włoskich/ motorach marki ducati? czy moj potworek (stan igła wg sprzedawcy:), ma kolejną usterkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
msj    0

Hejka :)

 

Mam identyczne objawy; na bazie dotychczasowych doświadczeń:

 

1. Monsterek długo się nagrzewa; odpalasz na pełnym ssaniu; szpeisz się, szykujesz i stopniowo oddajesz ssanie - jeszcze nigdzie nie jedziesz. Jak oddasz ssanie do końca (u mnie 10/15min) to dopiero jedziesz - inaczej będzie się zalewał

 

2. Mój kocha się zalewać, trzech mechaników widziało; pierwszy był #@$$%^@ - to był tata sprzedawcy. Jak mówi drugi i trzeci mechanik ten pierwszy zajechał śrubkę do regulacji tylnego tłoka tak, że jej wykręcenie grozi kasacją gaźnika

 

3. Wygląda na to, że w moim Monsterku jest jeszcze drobiazg, albo drobiazgi, które źle wpływają na jego pracę (jakieś kable, jakaś elektryka, może filtr paliwa... nie wiem, nie znam się... nawet nie za bardzo wiem od czego zacząć diagnostykę)

 

Więc na razie tylko work-around:

a) dobrze rozgrzewaj motocykl

b) wymień świece na nowe; ponieważ mój kocha się zalewać i długo pracować na ssaniu, to świece niszczą się w zastraszającym tempie

c) na razie nie jeżdżę na niej do roboty. Wygląda na to, że dopóki nie rozwiąże wszystkich jej problemów, to jest to dla niej męczarnia - 15 min męczenia na ssaniu, 20 min jazdy :(. Włoszka chyba woli 15 min męczenia na ssaniu i godzinna, albo dwugodzinna wycieczka za miasto :(

 

Nie jestem mechanikiem, Monster 600 to mój pierwszy motocykl, który kupiłem pod koniec zeszłego sezonu a zacząłem jeździć w tym (świeże prawko w kieszeni), więc liczę na pomoc kolegów, podobnie jak Ty i to co napisałem nie koniecznie musi być najlepszą radą.

 

Pozdrawiam,

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie Panowie... widze zes ta z Wawki.... Macie przeca pod nosem Teodora który sam ma monstera i zna sie na tym ze ho ho ho. Działa razem z musielem w Motormaniax w klinice Ductowej mieszczącej sie w Cranku na ul Weronicza cośtam. Cłopaki nie gryza (no moze musiel troche) podjechac, pogadac, osluchac...............

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
msj    0

Dzięki za radę... pewnie skorzystam, tylko muszę się trochę finansowo odrobić...

 

Do tej pory na moje cudo patrzył (jako trzeci) Łukasz z Boldoru, tzn. już nie z Boldoru. Kiedyś widziałem, że był polecany. Ostatnia diagnoza -> przygotuj się na wymianę gaźnika. Oryginalny z Włoch +/- 2100PLN, na eBay'u używany widziałem za około 400PLN. Chwilowo nawet z tą drugą sumką mógłbym mieć problem :(, a poza tym, boję się trochę kupić używane z dalekiej mi Anglii.

 

Mam nadzieję, że do przyszłego weekendu reanimuję kochankę i może na spotkaniu ktoś np. się na niej przejedzie i orzeknie co może jej być (poza gaźnikiem)

 

Nie kupuj Ducati -> już kupiłem, nie jeździ ;) nie żałuję - kiedyś wszyscy zobaczą, a wtedy zobaczą, jak jeździć zacznie :D

 

Pozdrawiam,

Marek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Nie kupuj Ducati -> już kupiłem, nie jeździ ;) nie żałuję - kiedyś wszyscy zobaczą, a wtedy zobaczą, jak jeździć zacznie :D

 

 

msj, lepszego tekstu jeszcze nie słyszałam :thumbup: :clap:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hej,

 

pojawiły się pierwsze problemy;

Zanim odwiozę go do mechanika, zapytam, może da się jakoś łatwo naprawić.

 

Objawy:

Na wolnych obrotach potrafi mi zgasnąć. tzn pracuje sobie, pracuje, po czym obrotomierz lekko spada w dół, i gaśnie

Na pierwszym biegu nie ma mocy, tzn dodaję gazu a on często tak jakby potrzebował kilku chwil, żeby zaskoczyć. i potem rwie do przodu bez problemu.

Prawie zawsze tak jest z jazdy na pierwszym biegu bez dodawania gazu (w sensie jak manetkę od zera przekręcam).

 

Czyli wygląda to tak, jakby miał trochę za nisko wolne obroty ustawione czy coś (moja prywatna diagnoza laika:)

 

Filtry i olej nowe, świec nie sprawdzałem.

Zdjąłem owiewkę, może jakiś kabel zamókł? (wyglądają na dobrze zaizolowane i nie specjalnie wystające)

 

Da się coś z tym zrobić? Ktoś wie jaka może być przyczyna?

 

aha, i jeszcze jedno: odpalam go ( na skręconej na maksa w lewo kierownicy) to pracuje na wyższych obrotach niż na wyprostowanej... czy to normalne w motorach/motorach włoskich/ motorach marki ducati? czy moj potworek (stan igła wg sprzedawcy:), ma kolejną usterkę?

 

Koledzy!

Skręcona kierownica i podniesione obryty pachną mi tu za krótką linką gazy (tzn. przy maksymalnym skręcie napina się linka i otwiera przepustnice) kwestia regulacji, jak? odpal, skręć kierownice w lewo i popuść delikatnie linkę... powinno pomóc...

długo się grzeje...

mam 800 i też długo się grzeje, ale zauważcie że nie jest zbyt Ciepło na polku... wiec dajcie im trochę czasu i sprawdźcie jak będzie 20'C, to moto chyba tak po prostu ma;) doskonałe chłodzenie na żeberkach ;d

Gaśnie na niskich obrotach...? prze pucuj układ dolotowy, od filtra do głębi;) UWAGA! nie byle czym! specjalnym środkiem do tego typu czynności, w sklepach moto znajdziesz co trzeba...

nie pomoże, to szukaj doktora...:)

pozdr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
[

Skręcona kierownica i podniesione obryty pachną mi tu za krótką linką gazy (tzn. przy maksymalnym skręcie napina się linka i otwiera przepustnice) kwestia regulacji, jak? odpal, skręć kierownice w lewo i popuść delikatnie linkę... powinno pomóc...

Luzowanie linki gazu może i pomoże ale to nie metoda. Trzeba prawidłowo poprowadzić linkę by pancerz nie napinał się przy skręcaniu. Zbyt duży luz na lince gazu tylko będzie utrudniał wygodną i bezpieczna jazdę, a linka nadal o "coś" będzie się napinać tyle tylko że wybierając luz a nie podnosząc obrotów..

 

 

CarbCleanery nie zastąpią uczciwego serwisu układu zasilania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
msj    0
@msj - a skąd Ty znasz Marszałka??

 

Kolega mojej koleżanki mi go polecił, za co jestem im bardzo wdzięczny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@msj - dzięki za porady, mój monter to 620 i.e, czyli ssanie zdaje się automatyczne, więc to nie do końca ten problem.

 

Problemem też nie jest długie rozgrzewanie silnika, powiedziałbym, że nawet częsciej dzieje się tak przy rozgrzanym silniku.

 

@martini555 - dzięki za odp, też pomyślałem, że to coś z linką od gazu (regulować sam nie będę, to jednak nie rower i linka hamulcowa:),

 

Filtr powietrza na razie sprawdzałem, nowy czysty, tak sobie myśle, że to może być wina świec, w weekend obejrze co i jak,

 

jak nie pomoze, to do Motormaniaxa, skoro polecacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak macie kraniki przy chłodnicy to przymykajcie je na czas rozgrzewania zawsze szybciej będzie

może by sprawdzić też filtr paliwa :/ ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
msj    0
Jak macie kraniki przy chłodnicy to przymykajcie je na czas rozgrzewania zawsze szybciej będzie

może by sprawdzić też filtr paliwa :/ ?

 

Mam manuala do swojej pięknośći ;) w weekend coś poczytam o co kaman z tym dolotem powietrza, i spróbuję popatrzeć na wszelkie filtry - paliwo, powietrza etc... - może będę bogatszy o jakąś wiedzę :)

 

Chłodnicy - sorry za głupie pytanie - 600 jest chłodzona powietrzem - ja mam taki kranik?

 

Pozdrawiam,

Mrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w chłodzonych powietrzem nie masz chlodnicy - za chlodnice robia uzebrowania głowic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
msj    0
w chłodzonych powietrzem nie masz chlodnicy - za chlodnice robia uzebrowania głowic

 

Dzięki, spoko, tak coś mi się wydawało... kranik do chłodnicy nie wodnej - to co on by zamykał ;)

 

Mrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzieciaki, wpadajcie do naszego Monster garage - jak powiedział Royal77 - nie gryziemy, a chętnie powiemy co jest nie tak z Waszymi potworkami. Nie jesteśmy tacy, że na dzieńdobry za "klapnięcie drzwiami" bierzemy 50zł - to dotyczy tylko Royal-a77 :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
[

 

Dzięki, spoko, tak coś mi się wydawało... kranik do chłodnicy nie wodnej - to co on by zamykał ;)

 

Mrek

Dopływ oleju do chłodnicy. W niektórych modelach wyposażonych w chłodnice oleju jest kranik którego zamknięcie stosuje się w celu szybszego nagrzewania jednostki. Coś w stylu ręcznie sterowanego zaworu termostatycznego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
@msj - dzięki za porady, mój monter to 620 i.e, czyli ssanie zdaje się automatyczne, więc to nie do końca ten problem.

 

Może nie jestem starym wyjadaczem jeżeli chodzi o "Potworne Duci", ale ja w swoim M620 i.e. (2004r. prod.) nie mam automatycznego ssania, i podejrzewam że Twój także nie ma. Jeżeli się mylę, proszę o poprawę, jeżeli nie:

Przy lewej rączce masz cięgno/wajchę do ssania.

 

Przy okazji ja się podłącze pod temat bo tez mam "pierwsze problemy", a raczej zagwozdkę..

Jakie temperatury osiąga olej w silnikach Monsterkach 620?

Co prawda teoretycznie wyświetlacz ma opcje LO i HI.. ale nie chce sprawdzać przy ilu zapali się HI, a w manualu nie doczytałem się info o temperaturach.

 

A swoją drogą, to i tak będę musiał wybrać się na odsłuch do jakiegoś znawcy.. od Olsztyna gdzie najbliżej, moto-stodoła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak z ciekawości ;) to wasze maszyny chłodzone cieczą nie mają tzw. termostatów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
[

 

Dzięki, spoko, tak coś mi się wydawało... kranik do chłodnicy nie wodnej - to co on by zamykał ;)

 

Mrek

Dopływ oleju do chłodnicy. W niektórych modelach wyposażonych w chłodnice oleju jest kranik którego zamknięcie stosuje się w celu szybszego nagrzewania jednostki. Coś w stylu ręcznie sterowanego zaworu termostatycznego.

Dzięks :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak z ciekawości ;) to wasze maszyny chłodzone cieczą nie mają tzw. termostatów

mają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nawiązując do chłodnicy oleju - ma ktos cos takiego w swoim 748 lub pokreqwne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nawiązując do chłodnicy oleju - ma ktos cos takiego w swoim 748 lub pokreqwne?

Ale chodzi Ci o to czy ktoś zakładał sobie chłodnicę oleju dodatkowo. Czy o to czy w ogóle w desmoquattro występują?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.