Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
lkrencik

Sprzeglo antyhoping - 4 5 a 6 sprężyn

Polecane posty

jaka jest rznica w zastosowaniu slipper clutch z 4 5 a 6 sprezynami

chodzi mi o to czy ktores jest bardziej na tor niz na ulicę, ktore twardsze itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Im więcej sprężyn tym większe momenty obrotowe przeniesie. Tym jest twardsze i ma krótszą fazę poślizgu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jestes pewien - w brnie specjalnie ogladalem i 99% ducatow scigajacych sie w WSBK miało 4 sprezyny - czyli jakby na odwrot

 

wmotogp maja chyba 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tam maja quicshiftery i biegi bez sprzęgła zmieniają. Twardość spręzyn ma znaczenie w fazie częściowego poślizgu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

czyli do 748 z tą zabojcza moca i momentem to tak na prawde obojetne czy 4 5 czy 6??

 

znalazlem fajne na 5 sprezyn i sie zastanawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy amatrskiej jeździe w praktyce bez znaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko bez takich mi tu

moją jazdę po torze nazwac amatorska to jak nazwac ku%wę relaksacyjną terapeutką :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I myślisz że antyhop sprawi że będziesz lepiej jeździł? ;)

Wg. mnie jedyne uzasadnienie do zakładania antyhoppingu to podniesienie żywotności sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jezdzac na lublin - na pewno nie potrzebne, ale juz np na poznaniu gdzie trzeba pomachac biegami to raczej przydatna rzecz. antyhop oszczedza poza sprzeglem napęd - nie zapominaj o tym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

alez proszę Cię bardzo :D

 

spamujemy dalej?? dobijmy dzis do 2000 postów :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pare swoich groszy doloze.

Na torze sprzeglo anty pomoze by lepiej/szybciej jezdzic IMO. Zauwazylem to jak zmienilem w swojej 1098. Skupialem sie na innych aspektach jazdy niz ciagle myslenie o przygazowkach przed redukcja i strachem przed zablokowaniem kola.

 

Druga sprawa, to zuzycie tarcz jest szybsze niz w normalnym sprzegle i mi wystarczyly tylko na jeden sezon.

 

4 sprezyny w racingowym sprzegle sa dlatego (tak tlumaczyli mi w JHP bo tez sie nad tym zastanawialem) gdyz w niektorych racingowych sprzetach nieposiadajacych rozrusznika dwie dziury tam gdzie normalnie sa sprezyny wykorzystuje sie do zewnetrznego rozrusznika/startera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to antyhopping to akurat najbardziej przydatny jest dla początkujących zapierdalatorów, bo doświadczony to juz nie da sie tak łatwo nabrać na podskakujący tył i wydłużoną z tego powodu drogę hamowania co w konsekwencji może doprowadzić do paniki i przestrzelenia zakrętu itp. To nic przyjemnego gdy tył zaczyna podskakiwać przy ok 200km/h a ty właśnie maxymalnie opóżniłeś moment hamownia.... Panika....

Zawsze to jedna rzecz mniej do ogarnięcia podczas jazdy. Każdy ma ograniczone możliwości koncentracji więc lepiej jej nie rozmieniać na drobne.

Wiadomo u doświadczonych zawodników też spełnia ważną funkcje ale w tym przypadku nie chodzi o bezpieczeństwo tylko urwanie kolejnych setnych sek i o wyżej wspomniane oszczędzanie zasobów uwagi.

Antyhopping rules :D

Potem by sie przydała kontrola trakcji itd. Itd…..

Tak czy siak najważniejsze są treningi , opony, i ustawienie zawiasu potem dbałość o planete oraz miłość na świecie…………….

:P :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki za uzupełnienie wiedzy mojej :Dczy komplet tarcz starczal Ci na sezon torowy czy drogowy??

co do zewnetrznego rozrusznika to przy 4 srubach moze i tak, ale co w takim razie ze sprzeglem na 5 srub?

 

@Royal

kontrola trakcji przy moich dumnych 105KM chyba nie bedzie potrzebna :D

co do antyhopa to coraz powazniej sie nad tym zastanawiam gdyż jak wplynie kasa z ubezpieczenia to muszę jąjakoś rozdysponować madrze :D

 

@xxtreme / Royal

macie jakis namiar na tylny carter z szybka wymianą zębatek?

chodzi mi żebym mógł sobie powachlowac tylbymi żebatkami np na torze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

słuchaj to też moj namiar, ale nie zawsze maja wszystko

w uk czasem łatwiej o częścistad moje pytanie

a i tak na koncu zazwyczaj biore rzczy od Darka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tutaj:

http://www.renthal.com/File/Ducati_carr ... &bikedate=

 

lub tu:

http://www.talon-eng.co.uk/products.asp ... &bike=5242

 

Osobiscie nie jestem zadowolony z adaptera Renthala bo po 4tys. km dostal luzow i musialem podkladac duzego oringa by to zlikwidowac.

 

Co do tarcz, to jezdzac po torze i po drogach bo tez na drodze nie bawie sie w zadne przygazowki :) Lacznie jakies 7k mil w tym 15 TD.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolejna zaleta anty hoppingu to dłuższa żywotność tylnej opony :mrgreen:

Nie jeździłem Ducatem z anty hopem, ale jakimiś rzędówkami, fajny czasami przydatny bajer, na pewno w singlach i L-twinach, chociaż w Monsterku nie miałem problemów z odrywającym się kołem przy hamowaniu biegami, nawet po deszczu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do Waszych dywagacji dodam, że są w ofercie Ducabike komplety tarcz z przekładkami w wersji RACING - AdamAmigo ma właśnie założony taki zestaw między innymi w celach testowych. Napewno sprzęgło jest bardziej zero-jedynkowe, nie wiemy jeszcze jak jest z żywotnością. No i napewno przeniesie większą moc, ponieważ na tarczach nie ma standardowych segmentów ciernych tylko cały obwód tarczy to powierzchnia pracująca.

 

A dla zabicia ćwieka w kwestii ilości sprężyn, poniższe sprzęgła, oczywiście do naszych dukatów:

MB2C.jpg

NGR slipper.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oj tam ,oj tam... :lol: Chodziło mi o to, że nie zawsze z zewnątrz widać sprężyny itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.