Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
cagiva4

Kapa boczna.

Polecane posty

Witam.Planuje zdjać kape boczną od strony sprzęgła.Celem tej operacji jest wyczyszczenie wiziera oleju.Proszą o pomoc gdyż nie wiem czy są potrzebne jakieś specialistyczne klucze do zdemontownia sprzęgła.Następną żeczą to pytanie o uszczelke kapy i tutaj ono brzmi czy jest tam uszelka czy sylikon.Z góry dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Prosta sprawa, tylko pary trzeba mieć trochę. Do zdjęcia sprzęgła ino jest potrzebny klucz co miej więcej wygląda jak docisk sprzęgła, a do zdjęcia kosza sprzęgłowego klucz który wygląda jak tarcza sprzęgła, po za tym to nasadka 34 albo 32 już nie pamiętam i dwu metrowa laga co by śrubę z wału odkręcić, albo klucz pneumatyczny. Uszczelka jest, o nią to do Darka z Motomaniax, mi załatwiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prosta sprawa, tylko pary trzeba mieć trochę. Do zdjęcia sprzęgła ino jest potrzebny klucz co miej więcej wygląda jak docisk sprzęgła, a do zdjęcia kosza sprzęgłowego klucz który wygląda jak tarcza sprzęgła, po za tym to nasadka 34 albo 32 już nie pamiętam i dwu metrowa laga co by śrubę z wału odkręcić, albo klucz pneumatyczny. Uszczelka jest, o nią to do Darka z Motomaniax, mi załatwiał.

 

 

Czyli nie taka prosta.Rozumiem że bez tych niezykłych dwóch kluczy nie zdejmę sprzęgła?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Możesz być pan kowalski i sposobem "polak potrafi" jakoś zdejmiesz, lecz obawiam się, że mogło by to spowodować szkody które są raczej niechciane. Ja mam pożyczony od Theodora klucze które on sam zrobił. A zrobił je ze starego sprzęgła. Jeśli masz stare tarcze sprzęgłowe i przekładki do nich do tego spawarkę to możesz sam uspawać takie klucze, bo raczej nie ma sensu kupować skoro nie prowadzisz warsztatu dla Ducati.

 

Jak zrobić klucz do sprzęgła:

Bierzesz parę przekładek sprzęgłowych, zespawujesz je do kupy do tego rączkę dospawujesz, w przekładce wiercisz dziury w tarczy sprzęgłowej to samo, skręcasz ze sobą i masz drugi klucz potrzebny do zdjęcia kosza. Cała Ci mecyja.

 

Przy skręcaniu, obowiązkowo klej do śrub i klucz dupometryczny, co byś nie przekręcił gwintów.

 

A i może Ci się to jeszcze przyda, że śruby kosza sprzęgłowego kręcisz na 4 kilojule, a nakrętkę na wale na 18 o ile dobrze pamiętam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
, że śruby kosza sprzęgłowego kręcisz na 4 kilojule, a nakrętkę na wale na 18 o ile dobrze pamiętam.

A jak dokręcić śruby w jednostkach energii? :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Który model monsterka ? Silnik ?

Mokro czy sucho sprzęgłowy ?

 

Jak złożysz na silikon to za chwilę zacznie lecieć z uszczelniania.

 

Takie rzeczy polecam oddać profesjonaliście do wykonania, który wie na co dalej uważać przy zdejmowaniu dekla i przed montażem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
, że śruby kosza sprzęgłowego kręcisz na 4 kilojule, a nakrętkę na wale na 18 o ile dobrze pamiętam.

A jak dokręcić śruby w jednostkach energii? :lol:

 

 

Za pomocą klucza dupometrycznego?

 

 

Jak złożysz na silikon to za chwilę zacznie lecieć z uszczelniania.

 

Takie rzeczy polecam oddać profesjonaliście do wykonania, który wie na co dalej uważać przy zdejmowaniu dekla i przed montażem.

 

To fakt, poprzedni właściciel tak robił, że na silikon składał zamiast uszczelkę kupić za parę groszy i wszystko było zarzygane olejem od spodu silnika.

Oj jak ktoś ma smykałkę do majsterkowania przy silnikach, to nie jest taka poważna sprawa zdjąć pokrywę o ile ma się wsparcie telefoniczne na przykład w Theodorze albo Musielim gdy się składa a robi się to po raz pierwszy ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
, że śruby kosza sprzęgłowego kręcisz na 4 kilojule, a nakrętkę na wale na 18 o ile dobrze pamiętam.

A jak dokręcić śruby w jednostkach energii? :lol:

 

 

Za pomocą klucza dupometrycznego?

 

Obawiam się jednak że w kluczem dynamometrycznym przykręca sie w jednostkach Momentu Siły a nie energii. Czyli W Nm a nie w Julach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
, że śruby kosza sprzęgłowego kręcisz na 4 kilojule, a nakrętkę na wale na 18 o ile dobrze pamiętam.

A jak dokręcić śruby w jednostkach energii? :lol:

 

 

Za pomocą klucza dupometrycznego?

 

Obawiam się jednak że w kluczem dynamometrycznym przykręca sie w jednostkach Momentu Siły a nie energii. Czyli W Nm a nie w Julach.

 

 

A fakt :) No i teraz się potwierdza to co pisałem o wsparciu :D Dzięki Theo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
, że śruby kosza sprzęgłowego kręcisz na 4 kilojule, a nakrętkę na wale na 18 o ile dobrze pamiętam.

A jak dokręcić śruby w jednostkach energii? :lol:

 

 

Za pomocą klucza dupometrycznego?

 

Obawiam się jednak że w kluczem dynamometrycznym przykręca sie w jednostkach Momentu Siły a nie energii. Czyli W Nm a nie w Julach.

Jednostką momentu siły jest Nm (niutonometr). Jednostka ta jest zdefiniowana analogicznie jak dżul, czyli jednostka energii. Aby nie tworzyć nieporozumień, nie nazywa się niutonometra dżulem. :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
, że śruby kosza sprzęgłowego kręcisz na 4 kilojule, a nakrętkę na wale na 18 o ile dobrze pamiętam.

A jak dokręcić śruby w jednostkach energii? :lol:

 

 

Za pomocą klucza dupometrycznego?

 

Obawiam się jednak że w kluczem dynamometrycznym przykręca sie w jednostkach Momentu Siły a nie energii. Czyli W Nm a nie w Julach.

Jednostką momentu siły jest Nm (niutonometr). Jednostka ta jest zdefiniowana analogicznie jak dżul, czyli jednostka energii. Aby nie tworzyć nieporozumień, nie nazywa się niutonometra dżulem. :idea:

Bo praca definiowana jest jako iloczyn skalarny siły i przemieszczenia, natomiast moment siły to iloczyn wektorowy siły i ramienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że pierwszą rzeczą będzie demontaż sprężyn.W otwory po nich wydaje mi się że można wcisnąć ściągacz do łożysk i zdjąć sprzęgło.Ażeby zdjąć kosz sprzęgłowy też może wykorzystam ten ściągacz.Proszę mnie poprawić jeżeli się myle,klucze są potrzebne do zsunięcia z wału kosza i sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chłopie, bez urazy, ale oddaj to komuś kto sie zna. Tylko sobie kłopotów i kosztów narobisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Chłopie, bez urazy, ale oddaj to komuś kto sie zna. Tylko sobie kłopotów i kosztów narobisz.

Witam.Co Ty problem to nie problem.Poprostu nigdy nie miałem przyjemności zdejmownia sprzęgła w moto.Chce się rozeznać co i jak i potem zadecyduje.Ostatnio rozrząd wymieniałem i jest si.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to nie umiem sobie wyobrazić jak chcesz tam zastosować ściągacz do łożysk! Boshe no nie mam pojęcia jak chcesz użyć ściągacza do łożysk! Aż w szoku jestem i słów mi brak. Jeśli się odważysz poświęcić moto i zastosować swoją metodę to nakręć filmik jak to robisz, bo muszę to zobaczyć.

 

Rób jak chcesz, ale szczerze to nawet by mi się nie chciało rozkręcać i robić sobie zachodu do tego bez narzędzi by wyczyścić szkiełko.

 

Pytasz to odpowiedz właściwa:

1. zdejmujesz pokrywę sprzegła.

2. wykręcasz śruby mocujące sprężyny

3. zdejmujesz docisk

4. wyciągasz tarcze sprzęgłowe i przekłądki

5. zakładasz klucz specjalny do sprzęgła

6. odkręcasz nakrętkę na wale i wyciągasz bebechy

7. zakładasz super klucz nr2 na kosz sprzęgłowy i kręcisz śruby, wyciągasz kosz

8. odkręcasz śruby mocujące pokrywę i tada tada tada.... wylewa Ci się olej bo zapomniałeś go spuścić wcześniej, wszystko jest zarzygane olejem, w panice zaczynasz biegać w koło motocyklu i krzycząc Oooooooo..... nnnniiiiiiieeeeee..... ooooonnnnn..... uuuummmmiiiieeeerrrraaaa.... ppppooooommmmoooooccccyyyy....

Gdy już nie ma oleju, bierzesz się do czyszczenia szkiełka. Po wyczyszczeniu odkładasz na półeczkę i czekasz dwa tygodnie na uszczelkę albo i więcej, zapominając jak to zrobiłeś i rozsiewając części po całym garażu ;p

 

 

Pozdro Trzymam kciuki za powodzenie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Arnelize Wielka pomoc.Najgorsze jest to że nie mam garażu i całe moto razkładam w centrum miasta więc nic nie pogubie haha.Myśle że oddam do naszego mechanika bo i pogoda kiepska.Myślisz że wymiana oleju pomogła by.Ze nowy olej wciągnie osad wody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurde stary to ty chcesz to robić przed blokiem - ja pierdzie...

 

Daj sobie spokój i wcale nie czyść tej cholernej szybki - ja pierdzie...

 

Tyle roboty tylko po to żeby mieć lepszy widok na zasyfiony olej - ja pierdzie...

 

To tak jakbyś chciał wyczyścić przednią lampę ale zabierał się do tego przez rury wydechowe - ja pierdzie...

 

Stary daj sobie spokój, daj sobie spokój, sobie spokój, spokój... - ja pierdzie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak olej pochłonie sporą ilość wody to ta osadza się w oczku - po wymianie na nowy z czasem osad z oczka znika.

 

Kilka osób z forum przekonało się na własnej skórze.

 

Że tak powiem olej polecam wymieniać co sezon, na początku sezonu, chyba że motocykl stoi w garażu gdzie jest przynajmniej + 10 st.C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.