Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Berto

1198 Vs. VTR SP2

Polecane posty

Mistrzostwa w 2000 i 2002 to kwestia przypadku, czy szczęścia, jak pisałem wcześniej żeby w 2000 roku Foggy się nie wysypał,kończąc karierę a w 2002 roku Bayliss wygrał więcej wyścigów niż Edwards, niestety, wywrotki nie pozwalały Baylisticowi dojeżdżać na pkt. miejscach w pozostałych wyścigach...

Ja dokładnie pamiętam tamte wyścigi...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ok wszystko pięknie ale jeśli dobrze pamiętasz rundę SBK Imola 2002 to ja nie widziałem tam żadnego przypadku tylko piękną walkę pomiędzy sp2 i 998 ( w tym samym roku w Laguna Seca też sp2 pięknie wygrała ).Zawsze można powiedzieć ze gdyby taki czy inny się nie wywrócił albo nie skończył przedwcześnie kariery ( Foggy , Doohan , Rainey i pewnie kilku innych) to było by inaczej , zasada jest taka że ten kto ma punktów najwięcej wygrywa , bywały też przecież przypadki że sezon wygrywali kierowcy którzy nie wygrali żadnego wyścigu

(Andrew Pitt)a to chyba nie umniejsza ich kunsztu. Wracając jeszcze do tych ilości wygranych wyścigów można tak samo oceniać jak sobie dany zawodnik daje radę w wyścigach deszczowych i w tym przypadku z tego co pamiętam Bayliss miał przypadki że walił o glebę klika razy w jednej rundzie ( podobne problemy z jazdą w deszczu miła ŚP Daijiro Kato ) a według mnie obaj byli rewelacyjnymi zawodnikami.

 

Ale w sumie zaczynam oceniać a w życiu nie startowałem w żadnym wyścigu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem przekonany czy ilość wygranych wyścigów to dobre kryteria wyboru motocykla którym sie ma co dzień jeździć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja tym bardziej :) ale troszkę zboczyliśmy z tematu , jak bym miał trochę dodatkowej kasy to chętnie bym postawił tez garażu sp2 nawet jeżeli ma same minusy , w końcu motocykl to nie jest pojazd który ma być praktyczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
j, końcu motocykl to nie jest pojazd który ma być praktyczny

Nawet nie powinien :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja to jednego nie rozumiem, jak się ma na kombi napis Ducati, to na kiego grzyba się zastanawiać na marnym erzatzem???

Bo na VTR w takim kombi to profanacja jak ciul...ale to moje osobliwe zdanie...i nie przemawia do mnie fakt kasowy, wolałbym Ducati SS 350/400 niż jakakolwiek japońską podróbę...a niech będzie nawet na złotych kołach i ma napis tubrotersrancing....

Niech sie yubi itp kolesie na nich turlają...

Pozdr. J- Ducati Forever.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba pamiętać, że VTR SP jest pomnikiem wystawionym przez "japonię" dla Ducati. Honda wyszła z prostego założenia: "can't beat them - join them" (nie możesz ich pobić - przyłącz się do nich). Przeca SPtki koncepcyjnie są tym samym co dukaciaki z tamtych lat: lekka konstrukcja (uwierz mi Tedi na słowo, że SP to piórko w porównaniu do TLa), dwa gary V90, liter pojemności. No i to się udało, bo SP-2 dokopała 998-ce.

 

Zastanawiam się czy przypadkiem nie dlatego w 999 zrobili podwójny wahacz na podobieństwo VTR-SP :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niech sie yubi itp kolesie na nich turlają...

 

No to ja jestem podobnym kolesiem bo nie powstydziłbym się eleganckiej SPtki w garażu :o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Już napisałem, że wygrane VTR to kwestia przypadku czy szczęścia...no i niezbyt czystej walki Edwardsa w 2 wyścigach... długo można by się spierać...

Co do koncepcji odejścia od monowahacza, to podwójny wahacz testował jeszcze Foggy, ale firma doszła do wniosku, że nie pasuje to do koncepcji 916/998...tym bardziej , że testy nie przyniosły jakiś rewelacyjnych rezultatów...

Należy też pamiętać o pierwotnej koncepcji 999 na monowahaczu, lecz Terblanche wyciągnął słuszny wniosek, że motocykl i tak nie będzie jeździć w wyścigach długodystansowych, a podwójne wahadło lżejsze i pewniejsze niż monowahacz, na dodatek chodziło też o koncepcję zmiany geometrii i stabilności motocykla w szybkich łukach itp...przecież wiadomo, że napięcie łańcucha zmienia nieco geometrię monowahaczówki..., jeszcze dodatkowo dochodziły reżimy wykonania i montażu, dlatego koncept podwójnego wahacza wygrał...

Co do nowszych wersji 1098/1198 wyścigówki są na tyle inaczej skonfigurowane, że nie przeszkadzało to w powrocie do monowahacza, jednakże zwrócić trzeba uwagę na wielkość tego ustrojstwa...wielkość tylnej "piasty" z mimośródem...

Pozdr.J-999

 

P.S. No ja napewno nie jestem...:-))))) :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Już napisałem, że wygrane VTR to kwestia przypadku czy szczęścia...no i niezbyt czystej walki Edwardsa w 2 wyścigach...

 

Nie obraź się, ale tak ślepo i bezkrytycznie patrząc na sprawę to zachowujesz się jak Yuby, tylko stoisz po drugiej strony barykady... To co powiesz o RSV4? Też przypadkowo wygrywała ostatnio z Ducati?

Jest cała bateria motocykli szybszych, posiadających lepsze parametry niż maszyny Ducati. Ja nie uważam, że nasze sprzęty to najlepsze motocykle na świecie. Natomiast uważam (bardzo subiektywnie) że są najfajniejsze :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i w tym są różnice... dla mnie Ducati są najlepsze i tyle...

ale to nie znaczy , że chcę kogoś przekonywać do zmiany zdania, uważam, że każdy ma swój rozum i punkt widzenia tyle...

Co do wspomnianej RSV4 to wiadomo, że V2-1200 nie może konkurować z 1000-4-cylindrówką nie w takiej konfiguracji i sztucznie narzuconym ograniczeniom (w Ducati zwężki, większa masa i zabronione mieszanie w biegach, to najważniejsze...)

Najlepsza i wg. mnie najbardziej sprawiedliwa była: 4-cylindry 750 i V2 1000 przy jednakowej masie...reszta to uleganie kompromisom na korzyść japońskiej jakuzy...

Co do mego spoobu patrzenia na różne sprawy, po prostu nie jestem tolerancyjny,

a Ducatizm/cholizm jest częścią mnie, i bez tego nie jestem sobą...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku nie chodzi o wydanie kasy, tylko o rzeczowe z sercem podejście do sprawy i do motocykla.

 

A jak wszyscy wiemy najbardziej niebezpieczne wyścigi i zarazem najbardziej prestiżowe bo odbywają się po lokalnych drogach na wyspie Man archipelagu wysp Brytyjskich - Man TT Racers wygrywała VTR.

 

!

 

joef12000.jpg

 

Do dnia dzisiejszego rekord Joe Dunlop - a nie został pobity który startował na VTR , to osiągnięcie zostało upamiętnione pomnikiem.

 

jdsp101.jpg

 

jdsp102.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I to jest argument Gigant.

VTR to niewątpliwie świetny i wyjątkowy motong ale my tu wyznajemy inną religie.

Tez kiedyś miałem chrapkę na SP. Da rade przerobić ja na niezłe cacko.

Dla mnie wybór jest jasny tak jak czerwona jest moja Dusia..

 

Ewentualnie to i to

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Głupio się przyznac ale i ja myslalem o sp zanim adam postanowil sprzedac mi swojego 748 :D Nawet mi juz wynajdywał Hądy w necie :D

 

Co do tego rekordu to mam pytanie? Skąd sie bierze to, że na nowszych konstrukcjach nie idzie pobić tego czasu? Zmiana charakterystyki toru czy co??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niesamowity zawodnik , pomnik powyżej stoi w Ballymoney w Irlandii Płn. skąd Joey pochodzi (ł ) :cry: w 2004 r zniszczony przez wandali :evil: . Identyczny stoi również na Man. Miałem okazje podłubac Joeyowi w moturze ;) .

VTR faktycznie zapisał sie w jakis sposób w historii ale do kultu Ducati nijak go przypasować uważam. Ja wybieram 996 , kupa mozliwości doinwestowania a jaki piękny :o

post-392-1366036623,0863_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A więc z tego co piszecie to te dwa modele będą bardziej odpowiednie do porównania z VTR.

 

Czy macie informacje na temat tych motocykli:

 

Z tego co pisze wlasciciel to stan idealny dofinansowany na okolo 50 tysi.

 

http://moto.allegro.pl/idealne-ducati-7 ... 00775.html

 

A ten nie posiada zadnego opisu wiec nic tak naprawde niewiemy

 

http://otomoto.pl/ducati-999-M2348160.html

 

Prosze o pomoc w wyborze i zapraszam do dyskusji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mnie pamięć nie myli to Zulus miał swego 999 na sprzedaż...

Ja to tylko wiem o 1098, ale pewnie za drogi..

Co do tych ogłoszeń to ten 749 nie był Darkiem, ponieważ Dark ma inną ramę, reszta to może być magnez lub alu...pomalowany na magnez...no i ciekawy jest ten wydech - bo końcówka Termignioni, ale chyba na długiej rurce nadal ma katalizator(?), jeśli zbiornik paliwa ma z carbonu łatwo rozpoznać bo magnes się nie przykleja... ogólnie motocykl fajny, tylko po co te bajeczki dla małolata(?)...Podliczmy: zbiornik- 1500$ + amorek skrętu 300$+ tył amorek 800$ + stelaż magnezowy 500$ + sety 500 $+ zadupek carbon tył 300$ + błotnik carbon tył 70$ + błotnik carbon przód 130$ = 4100 $ czyli gdzie te 50000 za dodatki???

Różnica między 749/999 , 749 jedziesz "górką", a 999 bardziej dołem...pozycja jazdy mieszczenie się w motocyklu podobne...

Pozdr. J-999

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To może pójść "po bandzie" i Desmosedici? ;)

Jest z końcówki 2008 i przebiegiem 683km za 50k...ojro ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem jedno z ładniejszych Ducati z sercem testastretta to 998.

http://www.sigmaperformance.com/testastretta.html

 

Najładniejsza buda + mocniejsze serce.

Jedyny problem - znalezienie takiego motocykla :mrgreen:

 

Po za tym wydaje mi się że ktoś już opisywał tą SP2.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z tego co pisze wlasciciel to stan idealny dofinansowany na okolo 50 tysi.

 

http://moto.allegro.pl/idealne-ducati-7 ... 00775.html

 

Prosze o pomoc w wyborze i zapraszam do dyskusji.

 

 

Takiego modelu w roku 2006 nie produkowali. Najpozniej 2004 ewentualnie sam poczatek 2005.

 

Szukaj 999 jezeli juz. Lepiej sprawdza sie w codziennym uzytkowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś byłem zobaczyć 2 VTR jedna w Gorzowie Wlkp a druga w Zielonej. Obydwie w super stanie technicznym i wizualnym a cenowo nie najgorzej.

 

Czy jest ktoś z Poznania lub okolic co może mi pomóc w oględzinach tego 999

 

http://otomoto.pl/ducati-999-M2348160.html

 

Chciałbym w tym tygodniu loooknąć na niego i fachowe oko i doradctwo by się przydało bo nie znam się za bardzo na Ducati.

 

Lub jest w okolicach Wrocławia

 

http://otomoto.pl/ducati-999-testastret ... 72300.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to kwestia zdjęcia, ale ten pierwszy ma lagi białe, a powinien mieć złote...

Pozdr. J-999

 

Ten drugi - to lepsza opcja, ale wymaga serwisowania z wymianą pasków i skasowaniem kluczyka serwisowego włącznie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dobra uwaga Janek. Wyglada na to, ze ma lagi od 749 wiec czy aby bezwypadkowy?

 

A i....klamka hamulca zlamana + brak oslony na kolanko po prawej stronie (pod siedzeniem).

Czyli wiadomo co to za skladak imo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.