Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
duc001

ZDM600A2C WYBÓR OLEJU

Polecane posty

WITAM

KOLEDZY JAKI OLEJ POLECACIE SZYKUJĘ SIĘ DO WYMIANY... ILE GO WCHODZI...

NIEPOKOI MNIE DOŚĆ ODCZUWALNY HAŁAS PODCZAS ZMIANY BIEGÓW

NIE CHODZI TU O START (PIERWSZY BIEG) TO NORMALKA

LECZ PODCZAS JAZDY BRAKUJE TU PŁYNNOŚCI

CZY TO NORMALNE W MONSTERZE ???

CZASEM CIĘŻKO WYCZUĆ LUZ LUB MOŻNA WYCHWYCIĆ SZTUCZNY LUZ POMIĘDZY 2 A 3 BIEGIEM

LECZ TUTAJ NIE MA CHYBA POWODU DO OBAW...

 

MÓJ NOWY ZAKUP TO ZDM600A2C ROK 98

PODPOWIECIE...

 

DZIĘKI ZA INFO

POZDRAWIAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze capslock'a wyłącz

 

Po drugie co to za model ZDM600?

 

Objawy wskazują na problem obsługowy ze strony kierowcy bądź problem ze sprzęgłem.

 

Ilość oleju i specyfikacja znajduje się w owners manual.

 

Około 3,5ltr W przypadku gaźnikowej 600-ki polecam Agipa 15W50

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na włoskim dokumencie wyrejestrowania pojazdu widnieje typ ZDM600A2C 583 pojemności rok 98

więc go użyłem

dysponuje manuale'm włoskim więc stąd to pytanie

 

dzięki za info

z biegami nagram film i wrzucę ocenicie czy nad wyrost przesadzam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do zidentyfikowania modelu wystarcza info M600 98r. To ZDM to dziwoląg urzędniczy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie

 

podpowiedzcie jak to wygląda z paskami

szykować się po świeżym zakupie od razu do wymiany

z tego co się orientowałem koszt od sztuki to 80 pln

???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg wytycznych producenta wymiana psków w tym modelu ma się odbywać co 20tys km lub max co dwa lata bez względu na przebieg. Jesli nie wiesz kiedy była wymiana wykonana nalezy to zrobić zaraz po kupnie. Nawet jeśli serwis pasków był wykonany to należy przeprowadzić kontrole ich napięcia. Ducatowskie silniki są bardzo wrazliwe na ich prawidłową regulację.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam że wpadam w temat kolegi, ja mam st4s i zalecany 10w/40, czy mogę dac 15w/50 ? Dzięki i jeszcze raz przepraszam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Theo ! następny problem z głowy. W środę zabieram śię za przedłużanie kabli z ecu i już się boję, ecu idzie pod siedzenie pasażera a aku pod siedzenie kierowcu. Już się nie wtrącam, uciekam . Pozdrawiam wszystkich!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sugerować się:

 

domyślam się iż normalne sprawdzenie naciągu pasków wystarczy bez udziwnień przyrządu mierzenia drgań ...

 

rolki w odpowiednie miejsca i solidne skręcenie...

 

trzeba przyznać iż łańcuszek jest lepszym rozwiązaniem o czym ducati nie pomyślał ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

lub motul 5100 10w40

 

BEL RAY - OLEJ MOTOCYKL POLSYNTETYK THUMPER 10W40

 

???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nalej roztopionego smalcu - będzie git :lol: Przeca mówione było co lać, ale jak widać -wlejesz i tak co będziesz chciał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

z tego co się orientuję Agip nie jest pionierem

 

urok Twojej odpowiedzi budzi podziw

czyż forum nie jest aby się radzić wymieniać doświadczeniami i doradzać

 

wrzuciłem to co biorę pod uwagę ocena należy do was koledzy :)

 

z szacunkiem kolego pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
z tego co się orientuję Agip nie jest pionierem

 

No jak na razie to widać, że się nie orientujesz :D Nalej to co zaleca producent: Shell 10W40 i wszyscy będą szczęśliwi.

 

BTW - warto przeszukiwać forum, może tworzysz kolejny temat w oklepanym na wszystkie strony wątku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sugerować się:

 

domyślam się iż normalne sprawdzenie naciągu pasków wystarczy bez udziwnień przyrządu mierzenia drgań ...

 

rolki w odpowiednie miejsca i solidne skręcenie...

 

trzeba przyznać iż łańcuszek jest lepszym rozwiązaniem o czym ducati nie pomyślał ...

Coś kolego bredzisz, nie mając pojęcia o mechanice silników ducati.

Pomijając absurdalną teorię jakoby napęd paskami rozrządu był nietrafionym rozwiązaniem, to było już na tym forum kilka przypadków ludzi którzy uważali podobnie jak Ty w kwestii wymiany i regulacji naciągu pasków. Ich popytaj jaki jest koszt remontu głowicy.

A rolki dokręca sie z właściwym momentem, a nie "solidnie".

 

Przyjmij do wiadomości że są ludzie którzy latami zdobywali doswiadczenie w obsłudze serwisowej tych silników i wyskakując tutaj z durnymi teoriami, jednocześnie nie przyjmując do wiadomości ich rad daleko nie zajedziesz. Dosłownie i w przenośni.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zauważając fakt iż piszę aby się doradzić a nie siać swoje teorie

miałem nadzieję iż powiecie co i jak choć w cieniu tego słowa znaczeniu....

 

ale chęci do pomocy z waszej strony widać niezwykle mało....

 

rzecz jasną jest iż gdybym miał doświadczenie wśród ducati nie pisałbym ...

 

jeśli się udzielacie na forum prośba radźcie pouczajcie ale nie obrażajcie

bowiem kultura wśród motocyklistów jest bardzo ważna...

 

najprościej powiedzieć jedź do serwisu...

czy tak robicie ??? wątpię! <font color='red'>[desmo]</font> dzielcie się doświadczeniami ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o paski rozrządu to do prawidłowego montażu i napięcia nie zbędna jest fachowa wiedza i doświadczenie.

Zbyt luźne napięcie może skutkować przeskoczeniem, szybszym zużyciem się paska lub nawet zerwaniem , zbyt mocne napięcie może skutkować zerwaniem się paska.

 

W manualu jest opisane czym i jak naciągnąć :-)

 

Jeśli chodzi o olej Theodor zapomniał dodać że do chłodzonych powietrzem z nie wiadomo jakim olejem warto lać półsyntetyk 15W50 - lepsze parametry w Polskim klimacie (manual odpowiednia strona). Lub w przypadku gdy jeździł na syntetyku, pełen syntetyk Agip Racing 10W60.

 

Natomiast w chłodzonych cieczą można spokojnie stosować syntetyk lub półsyntetyk 10W40 lub przy silnikach z dużym przebiegiem (jeśli spala olej) można stosować 15W50, lub 10W60 - przy użytkowaniu w trudnych warunkach.

 

 

P.S. Nie zawsze, olej który ma opis "na bazie syntetycznej" jest półsyntetykiem.

 

Po za tym Agip to lider we Włoszech, u nas w latach 90 zniknął z naszego rynku, kilka lat temu powrócił zdobywając uznanie wśród użytkowników.

 

P.S.2. Nie licz na to że mechanik z wieloletnim doświadczeniem zdradzi swoje tajemnice. Wiedza to coś co kosztuje ! Czasami trzeba spędzić kawał życia w serwisie aby bez problemowo rozwiązywać większość problemów. :mrgreen:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze "pociągnę" temat i podpytam mądrzejszych....

Jak to jest z olejami przeznaczonymi do motocykli z suchym sprzęgłam (JASO MB)? Gra warta świeczki? Nie za wiele ich na rynku... niestety :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zauważając fakt iż piszę aby się doradzić a nie siać swoje teorie

miałem nadzieję iż powiecie co i jak choć w cieniu tego słowa znaczeniu....

 

ale chęci do pomocy z waszej strony widać niezwykle mało....

 

rzecz jasną jest iż gdybym miał doświadczenie wśród ducati nie pisałbym ...

 

jeśli się udzielacie na forum prośba radźcie pouczajcie ale nie obrażajcie

bowiem kultura wśród motocyklistów jest bardzo ważna...

 

najprościej powiedzieć jedź do serwisu...

czy tak robicie ??? wątpię! [desmo] dzielcie się doświadczeniami ...

Zadałes pytanie-dostałes odpowiedź.

Udzielajac odpowiedzi dzielę się doswiadczeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.