Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Wojciech

Wymiana Rorusznika monster 620

Polecane posty

Witam chce zrobić to sam ponoć aby wykręcić rozrusznik trzeba spuścić olej odkręcić dekiel sprzęgła?? i czy potrzeba specjalnego klucza aby odkręcić ten element

 

dsc00903ww.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorki za to co powiem, ale jeśli nie ogarniasz odkręcenia siłownika sprzęgła to przerośnie Cię demontaż pokrywy alternatora i samego rozrusznika.

 

P.S. sprzęgło jest z drugiej strony silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

luz, fakt będę to robił pierwszy raz nie jestem mechanikiem i na co dzień nie mam z tym styczności ale chyba nakierowanie i wyjaśnienie nie jest problemem no chyba że jest...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podpowiem - silownik mocowany jest na 3 sruby imbusowe (tej wielkiej za Boga nie dotykaj)

Wątpię żebyś sam zdjąłł karter - lepiej oddaj w ręce fachowca

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wątpię żebyś sam zdjąłł karter - lepiej oddaj w ręce fachowca

a jak chcesz zdjąć karter? :shock:

Może posługujmy się polskim nazewnictwem częsci bo wychodzą takie babole jak Krencikowi przed chwilą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słownik wyrazów obcych kapuścińskiego:

"karter dolna część obudowy silnika" - i gdzie ten babol?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Karter to po polsku blok silnika. Dolna jest wówczas gdy płaszczyzna podziału bloku jest w poziomie. W ducati płaszczyzna podziału jest pionowa i karter wobec tego to kpl dwóch połowek bloku silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spokojnie spokojnie to nie statek kosmiczny, a motocykl człowiek złożył człowiek rozłoży i złoży :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Gdzie dwóch się bije, tam trzeci pomoże :lol:

Trzy śrubki trzymają siłownik. potem odkręcasz dźwignie zmiany biegów. wykręcasz śruby od dekla i męczysz się by go zdemontować. Rozrusznik się trzyma na 3 śrubach.

Nie zniszcz uszczelki z pod dekla, albo kup już nową i masę uszczelniającą.

Wszystko "ampul" tu dzież bądź klucz imbusowy 5mm

P.s. Co się stało z rozrusznikiem? bo może nie ma potrzeby go wyjmować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gdzie dwóch się bije, tam trzeci pomoże :lol:

Trzy śrubki trzymają siłownik. potem odkręcasz dźwignie zmiany biegów. wykręcasz śruby od dekla i męczysz się by go zdemontować. Rozrusznik się trzyma na 3 śrubach.

Nie zniszcz uszczelki z pod dekla, albo kup już nową i masę uszczelniającą.

Wszystko "ampul" tu dzież bądź klucz imbusowy 5mm

P.s. Co się stało z rozrusznikiem? bo może nie ma potrzeby go wyjmować.

 

Właśnie też tak mi to wytłumaczył znajomy mechanik tylko zgubiłem się przy siłowniku czy też tylko imbusy czy również ta śruba centralna, a co z rozrusznikiem w obudowie są tam takie płytki magnesowe o które się ocieraj wirnik i jedna z nich się się odkleiła i pokruszyła ogólny syff i wydaje mi się że już ktoś niewprawną ręką przy tym rozruszniku grzebał. Zamówiony nowy będzie w czwartek kwestia wymiany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Centralnej nie tykasz, chyba, że chcesz zmienić lakier dekla przymusowo ;p

Zapewne, to będzie przyczyna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już to kapa silnika :lol:

 

Rozrusznik to akurat najmniej zawodny element Ducati, chyba że ktoś go męczył.

 

Najpierw diagnoza później robota.

 

Jakie masz objawy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeśli już to kapa silnika :lol:

 

Rozrusznik to akurat najmniej zawodny element Ducati, chyba że ktoś go męczył.

 

Najpierw diagnoza później robota.

 

Jakie masz objawy ?

 

ktoś kiedyś jeden z magnesów który jak wnioskuje po kształcie (ułamany) przykleił na jakiś dziwny klej po czym on się oderwał i zrobił syf w rozruszniku, a jak to się objawiło rano ssanie starter zakręcił dwa razy i słychać było że coś przyblokowało, druga próba zakręcił raz i tykanie jak przy rozładowanym aku do tego mocno nagrzane styki akumulatora czyli prąd podawany ale nie miał co zakręcić.

 

PS: tak po budowie jest to całkiem prosta i logiczna budowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wojciech, a jesteś pewien że o rozruszniku piszesz? Bo mam wrazenie ze z alternatorem go mylisz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po opisie mogę domyślać się kilku usterek - ale ... musiałbym sam osobiście zbadać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wszystko należycie rozkręcone została tylko pokrywa do zdjęcia i jest ona chyba przyklejona na niebieski silikon jak najlepiej zdjąć pokrywę bo za cholery nie chce w żaden sposób zejść, jakieś sugestie wskazówki? będe wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koło magnesowe tak trzyma, sam sylikon raczej nie.

Jest taki mały dekiel na środku, odkręcasz dwie śrubeczki i go zdejmujesz.

Bierzesz dwie dłuższe znacznie śruby, wkręcasz z dekielkiem i robisz dźwignie na wale za pomocą dekielka, a w sumie odchodzi Ci duży dekiel.

A ogólnie jest do tego specjalne narzędzie.

I jak rozwalisz dekielek to nie moja wina, robisz to na swoja odpowiedzialność ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no właśnie wykręciłem ten mały dekielek i waham się czy zrobić to z tymi dłuższymi śrubami jeśli ktoś kiedyś zdejmował dekiel w bardziej bezpieczny sposób prosze o podpowiedź :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
no właśnie wykręciłem ten mały dekielek i waham się czy zrobić to z tymi dłuższymi śrubami jeśli ktoś kiedyś zdejmował dekiel w bardziej bezpieczny sposób prosze o podpowiedź :D

Tak, narzędziem specjalnym przeznaczonym do tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no to lipa ponieważ w kielcach zapewne nikt takiego narzędzia nie posiada :/ no chyba że ktoś przez przypadek coś takiego ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś składałem pewne Ducati które było w ASO, oni też nie mieli narzędzia specjalnego :lol:

Co widać było po uszkodzeniach dekla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, przecież, że do tego jest specjalne narzędzie. Ale jak się nie ma to trzeba sobie radzić jak tylko się da. A najwyżej zakupisz sobie jakiś fajny dekielek akcesoryjny :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.