Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Majki79

Ducati 749 Padła Cewka...

Polecane posty

Hello.

Jak w temacie. Podczas dzisiejszej przejażdżki DUCAT stracił moc i wyskoczyła pomarańczowa kontrolka na Tacho. Po odczytaniu błędu okazało się że EFI ERROR 10.1 (Hor. Coil Shorted To Power Supply) po zamianie cewek wyskoczył 11.1 (Ver. Coil Shorted To Power Supply). Wnioskuje, że padła cewka BERU. Pytanie, ile taka cewka kosztuje i czy po wymianie uszkodzonej trzeba podłączyć moto do KOMPA aby wyczyścić Bank błędów?

Czekam na Pomocne odpowiedzi...PEACE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Darek niestety nie posiada tego na stanie a mnie zależy na czasie bo jeździć się chce...

Muszę zamówić w Servisie Ducati lekko droższą.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam Temat...

Cewka Nowa w 749 ale dalej DUCATI pracuje na jeden cylinder...

Dokładnie to czasami pracuje na dwa ale częściej pracuje jeden i świeci pomarańczowa kontrolka usterki. Kiedy Silnik pracuje na obu cylindrach kontrolka gaśnie.

Kto spotkał się z takim problemem? Kto zna rozwiązanie tego Problemu?

Stawiam dobrą Whiskey temu kto pomoże.

Pozdrawiam Majki.

 

P.S.

Poprowadzone są nowe przewody do nowej cewki ale to nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

a jakie przewody? bo kiedys w moim monsterze mialem taki sam problem, niby wsio nowe (kable, swiecie, przewody, swieczki) a jednak okazalo sie ze przewody nieodpowiadaly monsterkowi, w pierwszej kolejnosci kupilem przewody z rdzeniem ferromagnetycznym, jednak okazalo sie ze woli tansze z rdzeniem miedzianym ;) po tym jak zmienilem kabeli odpalil odrazu ;) pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie....kod usterki to 10.1, cewka jest zamontowana bezpośrednio do fajki zapłonowej więc przewodów nie można wymienić gdyż ich nie ma. Kod błędu gaśnie w momencie kiedy silnik pracuje normalnie ale zapala się gdy przedni cylinder odmawia współpracy.

Motocykl zachowuje się jakby miał jakąś przerwę która w czasie wibracji się ujawnia i odłącza cewkę. Moto stoi w Ducati Servis Moto Arte Decin w Czechach gdzie sprawdzają przewody ale nic nie mogą znaleźć. Jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No i Udało się...Okazało się, że jest to przypadłość Ducati a mianowicie chodzi o zimne luty w module zapłonowym. W ECU który jest blisko Serca 749 i 999 tworzą się zimne luty, które powodują że jedna z cewek nie dostaje impulsu. Jest nawet Specjalista z TYCH co naprawia te moduły ECU. Mój naprawił i moto chodzi bez kłopotu. Pozdrawiam i dziękuję za jakąkolwiek pomoc. Do zoba na Trasie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Firma nazywa się "KO-CAR"

Krzysztof Kozioł

ul. Sienkiewicza 4

43-100 Tychy

nr tel: 602-731-630

 

B.T.W.

mam na sprzedaż ECU do 749 odblokowane, co oznacza że pasuje do każdego modelu i nie trzeba programować immobilizer-a. Plug and Play. Dobra cena.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam na sprzedaż ECU do 749 odblokowane, co oznacza że pasuje do każdego modelu i nie trzeba programować immobilizer-a. Plug and Play. Dobra cena.

 

Znaczy się do monstera 620 też by pasił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Niestety, to ECU tylko do wszystkich modeli 749/999 chociaż wszystkie wyglądają tak samo ale różnią się danymi które są w nich zapisane (mapa zapłonu itp).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak, dzięki Majki.

 

 

Firma nazywa się "KO-CAR"

Krzysztof Kozioł

ul. Sienkiewicza 4

43-100 Tychy

nr tel: 602-731-630

 

Mat widzisz ten namiar?

Więc rusz .... się :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A myślisz że od kogo będzie nowe ECU dla Mateussa? :D

 

Od dawna ścisle współpracujemy z Ko-Carem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A myślisz że od kogo będzie nowe ECU dla Mateussa? :D

 

Od dawna ścisle współpracujemy z Ko-Carem.

 

To już niech mu zrobią, bo jak tak całą zimę będzie marudził to będzie ciężko :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Niestety, to ECU tylko do wszystkich modeli 749/999 chociaż wszystkie wyglądają tak samo ale różnią się danymi które są w nich zapisane (mapa zapłonu itp).

 

To tylko czubek góry lodowej. Z Krzyśkiem współpracuję bardzo długo ale czasami nie jesteśmy w stanie rozkminić o co kaman. Generalnie nie tylko soft się liczy. Chodzi również o typ hardware-u na danym ECU.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A myślisz że od kogo będzie nowe ECU dla Mateussa? :D

 

Od dawna ścisle współpracujemy z Ko-Carem.

 

To już niech mu zrobią, bo jak tak całą zimę będzie marudził to będzie ciężko :lol:

 

Spadówa

 

Dziś będę miał info nt komputera do kupienia.

 

Ja sam bym rozebrał ten komp i poszukał zimnych lutów ale boje się że będzie nie do użytku.

 

To jest dość częsta usterka komputerów IAW Magneti Marelli. Te same komputery padają we Fiatach. No i moje ecu jest od multiszkarady 1000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

to coś wam teraz napiszę...

Mam kolegę z którym czasami latam na moto. Jest ode mnie starszy o ponad 20 lat, Nie jest on mechanikiem z wykształcenia ale mega Motocyklowym Pasjonatom. Kilka razy pomógł mi przy problemach z motocyklem oszczędzając moje wydatki na servis, ale w przypadku DUCATI wolałem nie ryzykować i odstawiłem motocykl do Servisu DUCATI w Czeskim Decinie. Po dwóch tygodniach chłopaki sprawdzili całą instalację i nie znaleźli żadnej przerwy czy usterki. Tadek (wspomniany kolega) powiedział mi, że problem tkwi w ECU i "zimnych lutach". Powiedział że to słaby punkt ogólnie wszystkich motocykli z silnikami w układzie "V". Po rozmowie z Nim pojechałem do serwisu i podjąłem decyzję o zabraniu ECU i wysłaniu do TYCH. Tam znaleziono usterkę w postaci "Zimnego Lutu" i odesłali sprawne. Servis zamontował i moto działa bez problemu. Kolega Tadek powiedział, że miał taki przypadek w syna Yamasze i sam to naprawił. Rozebrał Moduł, który układ elektroniczny ma zalany jakąś Żywicą (Ducati po odkręceniu alu-radiatora też tak ma). Nad Parą żywica się odkleiła a On poprawił wszystkie luty, zalał czarnym sylikonem i zamontował do Yamahy. Moto działa do dziś dnia nie przysparzając żadnych problemów...

Napisałem tą Historię aby pomóc wam czasami podjąć właściwą decyzję ale przede wszystkim, aby dodać odwagi przy samodzielnej naprawie ECU.

PEACE...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem "młodym motocyklistą", nie miałem jeszcze "nerwa" związanego z serwisami, ale dostrzegam jeszcze jeden wniosek:

Ludzie w serwisie Ducati - nawet w Czechach ;) - nie są, jak widać, nieomylni :idea:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A Teussek się cały sezon guzdra :?

 

A bo pewnie u niego to nawet zapalniczka do podpalenia Monstra się popsuła :lol: :lol: :lol:

EOT :oops:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
A Teussek się cały sezon guzdra :?

 

A bo pewnie u niego to nawet zapalniczka do podpalenia Monstra się popsuła :lol: :lol: :lol:

EOT :oops:

 

Nie, TomTom mówił że dopiero jak las będę wycinał to będzie fajer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.