Skocz do zawartości

Desmo Maniax is a group with desmo in their hearts!


Welcome, Guest!

By registering with us, you'll be able to discuss, share and private message with other members of our community.

Zaloguj się, aby obserwować  
Piter748

Podkręcanie Classika

Polecane posty

No więc założyłem filtry stożkowe ponadwymiarowe ,żeby miał czym oddychać , dodatkowo na odpowietrzenie skrzyni korbowej i przewód podciśnieniowy (dotychczas były wpięte w airbox) też małe stożki. Pucha filtra powietrza powędrowała na półkę razem zresztą z filtrem. :D Zrobiłem nowe mocowania cewek.

I zmontowałem to wszystko do kupy..

Aha naciągnąłem jeszcze "kapiszony" drycharger , żeby zabezpieczyć stożki przed wilgocią. Niedługo jedziemy zakładać Rapid Bika.......

IMG_0012.JPG

IMG_0010.JPG

IMG_0014.JPG

IMG_0015.JPG

IMG_0019.JPG

IMG_0020.JPG

IMG_0023.JPG

IMG_0026.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kurde gryzę paluchy czekając na wyniki..

 

Pablo kurde hehe rozprasza mnie Twój avatar teraz już nic na poważnie hehehe lovit ;)

 

Bern, mój bracie, od dawna nic na poważnie, hihi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No tak. Minęło kilka pracowitych dni. Najbardziej dla Marcina z Mar-Mot w Rzeszowie , który montował Rapid Bike Evo do mojego Classica. Wiązka elektrycznych podłączeń jest dosyć pokażna i łączy w jeden system wszystkie newralgiczne punkty sterowania silnikiem. Na pierwszy ogień poszło hamowanie próbne z oryginalnym airboxem , potem kolejne z filtrami stożkowymi i trzecie w kolejności z wgraną mapą podstawową.

 

Co ciekawe i spodziewane ze stożkami wykres znacznie słabiej wygląda niż z oryginalnym Airboxem ;)

Potem zaczęło się regulowanie.

 

Kolejnym krokiem było wygładzenie jak tu jeden napisał "Fal Dunaju" na wykresach. Wyszło w miarę ; ale największy "schodek" był nie do wyeliminowania..

 

Co jest grane ? Myślenie było potworna męczarnią , jednak w oparach spalin i ryku przelotowego wydechu stwierdziliśmy ,że "ból" leży po stronie mojejgo autorstwa układu wydechowego.

 

Na wieczornych konsultacjach z tutejszymi znawcami :lol: (Pablo i Seba) przy barowym stoliku i w miłych okolicznościach opowieści z wakacji w pubie motocyklowym Red zone http://www.red-zone.com.pl/imprezy_szcz ... mpreza=206

stwierdziłem ,że próbujemy dalej na Termignoni Pabla. O dziewiątej kolektor z końcówkami jechał na warsztat!

 

Po założeniu jego układu nastąpiła odmiana! Metamorfoza sprzętu! 5 PS różnicy bez regulacji!!!

 

Próby objęły też wykres z pomiarowaniem "na wale" aby porównać parametry z wykresami innych "tunerów" :lol:

 

Prace trwają i zobaczymy co osiągniemy na Termisach. Ponieważ to dopiero początek..

 

Pierwsza więc sprawa , która wyszła od razu to dobrze dobrany wydech - ma ogromne znaczenie!.. 8-)

Pod fotkami wykresy z poszczególnych dotychczasowych etapów prac ;)

DUCATI CLASSIC wygładzony przed mapą i z 1 mapą.pdf

DUCATI CLASSIC mój vs termi wygładzony.pdf

DUCATI CLASSIC kolo + wal Termi Pabla wygładzony.pdf

29102011.jpg

30092011(001).jpg

03112011.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ciekawie sie zapowiada.

a ja zastanawiam sie nad rapidem do rs-a :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu wątku :shock: czyli hamownia bardzo dobra jest wręcz wyśmienita i ważna jest. Przypomina mi sie jak ustawiałem....... inaczej, kupowałem elementy i wstawiałem do moto myśląc, że będzie lepiej i wygodniej i w ogóle, było odwrotnie jak stwierdził Luigi " wszystko co mozliwe jest zle ustawione he he he "

I miło sie wreszcie czyta osoby które wiedza ( doktorski) co piszą a nie tylko usiłują......wreszcie!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strojenia, hamowania, hałasowania ciąg dalszy... ;)

 

Piter ale radość. Rzeszów wielki jest. to jest sedno tej zabawy!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Strojenia, hamowania, hałasowania ciąg dalszy... ;)

 

Piter ale radość. Rzeszów wielki jest. to jest sedno tej zabawy!

 

Jest!! :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kusza, ale grubo, pozazdrościć.

A co ty za wydechy miałeś założone?

 

Na czas strojenia Rapid Bike'a EVO były założone moje Termignoni ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kusza, ale grubo, pozazdrościć.

A co ty za wydechy miałeś założone?

 

Na czas strojenia Rapid Bike'a EVO były założone moje Termignoni ;)

 

Tego się doczytałem i zauważyłem ;p pytałem o te wcześniejsze. Zamierzasz zakupić Termi poźniej, czy powrót do stoku co miałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Stokowe wyglądają tak (foto poniżej) więc bez komentarza. Termisy po to aby sprawdzić maksymalne możliwości na oryginalnym akcesoryjnym wydechu. Mój jest akcesoryjny Laser do Hondy (foto poniżej) + "moje" kolektory więc robota w sumie chałupnicza.Stąd początkowo takie słabe wyniki (dziury w wykresie). Docelowo będzie inny cały układ. ;)

1233750940_4.jpg

HON_130_1000_CBRRR_841005_CBR1000RR.pdf

LASER_NPI_CBR1000RR_04_XTR_JUL05_EN_s.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To, że się tak spytam jest sens go hamować, skoro będzie posiadał wydech zupełnie inny. Pytam się, bo u siebie planuję hamowanie, ale nie będę miał wyznacznika na stoku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
To, że się tak spytam jest sens go hamować, skoro będzie posiadał wydech zupełnie inny. Pytam się, bo u siebie planuję hamowanie, ale nie będę miał wyznacznika na stoku.

 

Jest sens, bo chcemy wiedzieć, co można maksymalnie osiągnąć dzięki Rapid Bike'owi Evo, tzn. czy jest wart swojej ceny... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piter, czy robicie indywidualne mapy do każdego cylindra, czy to wymaga dodatkowego osprzętu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piter, czy robicie indywidualne mapy do każdego cylindra, czy to wymaga dodatkowego osprzętu?

 

Na razie nie. Jednak w Rapidzie jest taka możliwość. Na docelowym wydechu tak zrobię. Nic nie trzeba dodatkowo kupować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skończyliśmy regulacje parę dniu temu. Efekty sa bardzo optymistyczne. Oczywiście chciałoby się aby przyrost momentu i koników był nieograniczony , ale to bez zmian w silniku jest to niemożliwe. Mam dużo większą wiedzę o swoim motocyklu i niezłe możliwości na przyszłość przy kolejnych modach :twisted:

Pewnie takie się pojawią..

Jak widać ładnie wyrównał się wykres , zostały "połatane" dziury. Sumarycznie aby nie gmatwać załączam wykres z pierwszego pomiaru przed modyfikacjami i nałożony na niego wykres z najlepszego ostatniego pomiaru , co daje obraz całego procesu i co udało się osiągnąć. Wyniki osiągnięte na kole a nie na wale jak powszechnie są przedstawiane.

 

To co ja czuję teraz "na manetce" to bezproblemowe podniesienie moto z gazu na dwójce , wcześniej musiałem się nieco szarpać.. :twisted:

 

 

To be continued..

Początek i koniec.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

By using this site, you agree to our Warunki korzystania z serwisu.